Tiede Boersma

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Sint Nicolaasga
  • Telefoonnummer
    0513434048
  • Branche
    Groothandel
  • Branche 2
    Financiering & bankwezen
  • Branche 3
    Overheid
  • Websiteadres

Tiede Boersma's trofeeën

  1. Inderdaad is het niet mogelijk de intussen feitelijk niet meer te verkrijgen binnenlandse vergunning beroepsgoederenvervoer over te zetten naar een andere rechtsvorm. Deze vergunningen lopen er langzaam uit. Het betekent ook dat er alleen nationaal gereden kan worden. Het betekent ook dat je dan chauffeurs niet kunt overdoen naar een andere rechtsvorm, want de vervoerder is de EZ. Dat kan op grond van de wettelijke eisen rondom beroepsgoederenvervoer niet een ander zijn. De vergunning kan niet uitgeleend worden. Ik zou maar gaan leren. Overigens is het behalen van het vakdiploma beroepsgoederenvervoer nog geen sinecure leert de praktijk ons. succes daarbij.
  2. Ik kwam deze topic bij toeval tegen. Het ter beschikking hebben van een auto van de opdrachtgever ontslaat niet om ook het al dan niet aanwezige privé gebruik te verantwoorden. Met andere woorden zonder een deugdelijke regeling is er sprake van normale bijtelling (25% of 22% normaal). Om hier aan te ontkomen kan gedacht kan worden aan alle regelingen die er zijn inclusief kilometerregistratie. Ik deel overigens de mening van Cosara niet dat nu natura niet in wetgeving staat het niet als omzet gezien zou kunnen worden. Ik ben wel met haar eens dat het hier praktisch geen verschil maakt, maar het behoort zowel bij de opdrachtgever en ZZP'er minimaal geregistreerd te zijn. Er vloeit fiscaal geen bloed uit, immers de kosten moesten hoe dan ook gemaakt worden dus het is hier een vestzak broekzak situatie, als tenminste het privé gebruik is geëlimineerd.
  3. Er is in Nederland een grote uitzondering op de regel dat voor ondernemers altijd de bonnetjes bepalen wat de onkosten zijn en dat is bij een eigen rijder (zelfstandige transportondernemer), maar dan alleen in het buitenland. Deze onkosten per dag zijn overigens aanzienlijk lager dan de vergoeding die beroepschauffeurs krijgen van hun werkgever (onbelast) volgens de CAO. De beleidsregel is te vinden op de site van de Belastingdienst. Tik in verblijfskosten eigen rijder en hij komt wel naar boven.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.