Jump to content

overhage

Junior
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Hallo allen, Ik zit even met een vraagje. Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin maar ben zelf huiseigenaar met weinig hypotheek op het huis waar ik nu woon. Het idee is samen een anders huis te kopen om daar te gaan wonen, mijn huidige huis wil ik graag aanhouden voor de verhuur. Hoe werkt dit fiscaal? Strict gezien moet ik dit huis als 2e huis opvoeren in box 3 en kan ik de hypotheekrente niet aftrekken. Voor mijn vriendin is het allemaal nieuw en zou het het 2e huis zijn. We willen verder geen partnerschap of anderswat aangaan maar gewoon slim investere
  2. Hi allen, Ik ben al ca. 10jr ondernemer en deed in het verleden het meeste van mijn admin zelf, ik ben redelijk bekend met alles inmiddels maar ik loop met een nieuwe startup toch tegen een aantal vragen aan tijdens de VPB aangifte 2019. De aandelenstructuur is als volgt: Mijn holding BV heeft 80% in een "startup holding BV" samen met iemand anders (20%). Boven de "startup holding BV" zit de werkmaatschappij die 100% eigendom is van "startup holding BV". De volgende vragen kom heb ik even hulp bij nodig: Percentage van de aandelen in uw bezit 80% Nominale waa
  3. Hallo, Ik moet een correctie van de loonaangifte van 2019 doorgeven. Er is uiteindelijk meer loon uitbetaald dan waarvoor loonheffing betaald is. Echter, ik kan dit zowel in het oude portal als nieuwe portal (eHerkenning) niet doen. Vroeger kon je geloof ik correcties doorvoeren door de aangiftesoftware van de Belastingdienst te downloaden, maar ook deze is nergens te vinden?? Hoe doen jullie dit? Thanks! Olivier
  4. Beste allemaal, Ik ben sinds kort een nieuw bedrijf (software) begonnen waarvoor ik een werkmaatschappij (XYZ B.V.) + holding (XYZ Holding B.V.) heb opgezet. Het IP zit in de holding en omdat we de komende jaren waarschijnlijk nog veel aanloopverliezen hebben en risico lopen met de werkmaatschappij (werknemers etc) hebben we voor deze holdingstructuur gekozen. Vraag 1: Zelf participeer ik met mijn eigen BV (ABC prive B.V.) in de holding voor 80%, de holding is op zijn beurt weer 100% eigenaar van XYZ B.V. Nu moet ik VPB aangifte doen voor ABC prive B.V. en ik geloof ook voor XYZ B.V.
  5. Beste allen, We hebben een werknemer welke vanwege problemen thuis (ik vermoed in scheiding met haar man) al ruim een week niet meer op het werk verschenen is. Werknemer reageert niet meer op telefoon of whatsapp en heeft zich alleen afgemeld met het bericht van "ik heb even rust nodig en zal komende tijd niet meer komen werken". Ik vind dit onacceptabel en denk erover om een ARBO arts in te schakelen danwel een jurist om bijv. loon in te houden zodat we het echte verhaal bovenwater krijgen. Zelf zegt de werknemer een burn out te hebben, maar uit eerdere berichten gaf ze aan ruzie te
  6. Ik ben bezig nieuw personeel aan te nemen en de vraag is of we dit middels een one-time werving en selectie fee doen of eerst via een uitzendbureau voor een periode van bijv. eerst 6mnd en dan 2 jaar. Hier in Flevoland (omg. Zeewolde) kreeg ik onlangs een uitzendfee van 2.3-2.6x het brutoloon? Is dit nou werkelijk echt zo duur, of wie kan mij vertel wat de gangbare factor is? NB: het gaat om MBO niveau productiepersoneel in food manufacturing. Alvast dank. [Mod edit: niet passende titel verkort en verduidelijkt
  7. Dank allen voor de antwoorden! Ik heb even wat rondgekeken, ik heb AFAS in het verleden gebruikt (ca. 7-8jr terug) maar dat was destijds een ramp. Remote desktop welke erg traag was, vaak uitviel en UX uit 1993. Ik heb toch maar een proefabonnement aangevraagd voor de cloudversie, eens kijken of dat er beter uitziet, echter is het niet gratis (ca. 40euro p/maand). Moneybird lijkt me te simpel, die komen echt van een facturatie achtergrond en lijkt me vooral geschikt voor ZZP'ers. Ik heb een holding BV en daar komt wel wat meer bij kijken. Verder even naar Visma gekeken, dit lij
  8. Dag allen, Ik heb al even wat rondgeneusd, maar daar boekhoudsoftware bijna dagelijks verandert en er altijd nieuwe partijen bijkomen toch maar even de vraag. Wat is a 2018 nou echt de beste boekhoudsoftware voor een ZZP'er of kleine holding BV? Ik gebruikte vroeger AFAS (op aandragen van m'n boekhouder), maar vond het maar traag en bovendien werkte het met een remote desktop en dus niet in de cloud(!). Was ca. 45euro per maand wat ik redelijk prijzig vind voor een 1-man band? Iemand ervaring met bijv. Thinq, Yuki of een ander relatief nieuwe oplossing? Hoor graag jullie menin
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept