FiscaalStudent

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Land
    Nederland

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Rotterdam

FiscaalStudent's trofeeën

  1. Uw manier van het verwerken in het kosten/batenoverzicht is mogelijk. Het is om het even hoe het sommetje wordt opgeschreven. De simpelste optie is: Boekwaarde op 01-01-2019 - restwaarde (Het ontvangen bedrag) = aftrekpost 2019 Dit komt neer op: Boekwaarde 01-01-2019 - € 900 = aftrekpost voor 2019
  2. Zoals Liguido stelt, ik ga ervan uit dat de belastingdienst niet geneigd zal zijn dit te zien als normaal vermogensbeheer in box 3. Een B&B wordt al snel gezien als resultaat uit overige werkzaamheden. Hiervoor zijn simpele zaken als het wassen van linnengoed, schoonmaken en andere (kleine) randwerkzaamheden vaak al voldoende, zeker als u regelmatig gasten ontvangt.
  3. In dit geval is het land van invoer van belang. Goederen van buiten de EU moeten op enig moment ingevoerd worden, waarmee ze in het vrije verkeer worden gebracht. Voor de beantwoording van uw vraag is het van belang te weten wie de invoer zal regelen (diegene zal de douaneaangifte moeten doen en invoer-btw moeten afdragen). Als ik uw verhaal goed begrijp levert A het goed direct aan C. C betaalt vervolgens uw bedrijf B, uw bedrijf betaalt dit (na aftrek van de marge) door aan A. C krijgt dus pas de macht over het goed in het land van aankomst. Afhankelijk van uw precieze situatie is de kans aanwezig dat u zich moet registreren in het land van invoer (U verricht een intracommunautaire levering vanuit het land van invoer, waarna bedrijf C een intracommunautaire verwerving verricht in het land van aankomst of u verricht een binnenlandse transactie indien de invoer in het land van bedrijf C ligt).
  4. Dit is iets waar jullie samen uit moeten komen. Als de behandelingen verschillende prijzen hebben en op basis van wat klanten willen worden uitgevoerd, lijkt het mij persoonlijk eerlijk om puur o.b.v. het aantal gewerkte uren een overeenkomst te sluiten. Het salaris van uw vriendin kunt u hiermee verrekenen. Voorbeeld: Stel dat u aan het eind van de rit € 100 winst heeft gemaakt, u 60 uur gewerkt heeft en uw vriendin 40. Als uw vriendin dan ook nog €10 salaris heeft gehad, zou dit als volgt uit kunnen werken. €110 verdiensten. 66 hiervan is voor u, 44 hiervan is voor uw vriendin. Evenredig naar het aantal gewerkte uren. Uw vriendin heeft reeds 10 salaris gehad, zij krijgt aan het eind van het jaar nog 34. Uzelf heeft in dit voorbeeld nog niets gehad. U krijgt aan het eind van het jaar 66. Zoals eerder vermeld is de precieze uitwerking aan uzelf, zolang er maar een zakelijk idee/principe/verdeelsleutel aan ten grondslag ligt. Succes!
  5. Goedemiddag en welkom! Op basis van de gegeven informatie is het lastig een praktisch advies te geven. M.b.t. de inkoop van € 25.000, is de vriendin op basis hiervan 50% eigenaresse geworden? Uitgaande van een 50/50 verdeling: Indien dit het geval is kan de winstverdeling daarna ook 50/50 worden afgesproken. Echter, als in werkelijkheid een van beiden meer werkt/meer omzet genereert kan ook een andere verdeelsleutel worden afgesproken. Denk hierbij aan: - 50% van de kosten p.p. dragen en dit verrekenen met de eigen omzet. (Stel, kosten €100 per maand, omzet vennoot 1 €200, vennoot 2 €150. Beiden dragen 50% van de kosten. Winst vennoot 1: €200-€50=€150, winst vennoot 2: €150-50=€100) of - Kosten verdelen op basis van de behaalde omzet (Zeg vennoot 1 heeft 70% van de omzet, dan ook 70% van de kosten hier aan toerekenen. De uiteindelijke winst weer bepalen aan de hand van de eigen omzet minus toegerekende kosten) Is het verder de bedoeling dat uw vriendin op de loonlijst blijft staan, of zal zij zich uiteindelijk naast u positioneren als vennoot waarbij de winst de beloning voor de geleverde arbeid is?
  6. Je kan je zelfs aanmelden op de site zelf. Maar misschien had je dat al gedaan en krijg je geen reactie. ;) Ik zat hier al naar te kijken en heb dit zojuist gedaan! De tijd tussen het plaatsen van de post en het (ogenschijnlijke) gebrek aan activiteit op de website doet mij vermoeden dat dit plan echter niet verder is doorgezet, maar we zullen zien. :)
  7. Aanvullend op bovenstaande vragen van andere leden: Hoe lang geleden is de verhuizing aangekondigd (Uit de tekst maak ik op dat de verhuizing nu binnen twee maanden plaats zal vinden)? Heeft het arbeidscontract van de betreffende werknemer een wijzigingsbeding waarin toestemming voor eenzijdige wijziging vanuit uw kant is overeengekomen? Ontbinding van een arbeidscontract kan eventueel indien de gevraagde wijziging onredelijk uitpakt voor de werknemer, dit is dan eventueel aan een rechter om te bepalen. Uit uw verhaal m.b.t. compensatiemogelijkheden, thuiswerk en de leaseauto lijkt me dit niet dusdanig onredelijk dat een werknemer hier een zaak heeft.
  8. Excuses, ik ben nieuw op dit forum en was gedachteloos aan het browsen door de verschillende posts, waarbij ik geen acht sloeg op de datum van de draad. Dank voor het attenderen!
  9. Leuk concept! Zoals eerder door andere leden aangegeven loont het wel om een paar euro per maand te besteden aan een 'eigen' domeinnaam. De toevoeging van de URL van het platform gaat ten koste van de professionaliteit. Ik studeer zelf Fiscaal recht (it's in the name :)) en verzorg daarnaast wat aangiftes en kleine boekhoudingen voor kennissen. Het concept spreekt me erg aan, dus als jullie nog studerende fiscalisten/boekhouders zoeken ontvang ik van jullie graag een bericht!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.