BusinessPiet

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Heerlen

BusinessPiet's trofeeën

  1. Punten 1-3 zijn direct aangepast. De overige punten zullen wat langer in beslag nemen
  2. Kritische feedback, love it! 1) Heb je een voorbeeldje hiervan? Heb bewust de autocorrectie erdoor gehaald alvorens te publiceren. Ik zal alles nog eens kritisch nalopen. 2) He, jammer dat dit woordgrapje als onduidelijk kan worden ervaren. 3) Goed punt, ga ik direct aanpassen 4) Dat heb ik bewust gedaan zodat consumenten niet kunnen zeggen dat het pakketje retour is ontvangen terwijl het per abuis is kwijtgeraakt door de post. Het is geen verplichting, meer een richtlijn. 5) Goeie, ga ik de klantenservice eens op wijzen (btw: schaf nooit een webwinkel van strato aan pfff) 6) Beperking van Strato helaas 7) Dat neem ik voor lief, ze zijn in ieder geval beter voor het milieu dan de volledig plastic vlaggetjes ;) Bedankt voor je feedback, kan ik iets mee
  3. Omschrijving van je concept: Dit jaar probeer ik een positieve bijdrage te leveren aan de Zwarte Piet discussie. Dit als voortraject van de vlaggenwinkel die we na de feestdagen gaan opstarten. Door het ontwerpen van twee verschillende kindvriendelijke vlaggen (en dito zwaaivlaggetjes) met een vrolijke Zwarte Piet (donkerbruin vanwege grafische effect) en helder statement proberen we mensen uit te laten komen voor hun standpunt. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Informatie ingewonnen, kindvriendelijk ontwerp gemaakt, leverancier gezocht en laten produceren, micro webwinkel gemaakt, de shop gepromoot met de middelen die ik tot mijn beschikking heb (social media, marktplaats, seo) Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Erachter komen of ik voldoende ondernemersaspecten beheers om de vlaggenwinkel te runnen en zien wat ik in combinatie met mijn gezin aan kan wat betreft drukte en regelen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Het is geen uniek concept voor zover ik weet. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Hoe vinden jullie de website in elkaar zitten, missen jullie iets? Heb ik alles juridisch goed onderbouwd? Komt de webshop betrouwbaar over? Zouden jullie, hypothetisch, kopen in mijn shop? Hoe zouden jullie deze producten optimaal promoten in zulke korte tijd?
  4. TwaBla, dank voor je input. Hoewel ik de boodschap prima begrijp kon ik een lach niet onderdrukken. Incasseren is voor mij het probleem niet gelukkig, al helemaal niet als het aankomt op de manier waarop er in Nederland met deze discussie wordt omgegaan.
  5. Interessante bijdrage, daar heb ik tijdens het ontwerpen eerlijk gezegd niet aan gedacht. Wellicht een optie om bij een eventueel volgende levering door te voeren. Thanks
  6. Highio, we werken al bewust met tijdelijke gratis verzending. Op dit moment werkt dat principe prima inderdaad. Wat ons onder andere opviel was dat sinds we onze standpunt pagina hebben verborgen mensen toch sneller kopen. Al was 10 dagen misschien te kort om er een goede mening over te vormen. Ik weet niet of het is toegestaan (zo niet dan haal ik het weer weg), maar misschien willen jullie een kijkje nemen in onze micro webwinkel, misschien dat jullie nog tips hebben of iets zien waarvan jullie zeggen dat had ik net even anders gedaan of deze marketing snelweg zou ik hiermee in slaan of benutten?
  7. Bedankt voor jullie bijdragen. Kort door de bocht zou je dus kunnen zeggen: probeer het zoveel mogelijk met creatieve gratis marketing, en vul dat aan met een gemiddelde van 12% van je omzet om meer garantie op potentiële klanten te trekken?
  8. Hallo, Ik zal me allereerst even voorstellen. Mijn naam is Chantal, een 34 jarige moeder en pas voor mezelf begonnen in de online retail wereld. Na me enige tijd te hebben verdiept in de branche waarin ik mijn plekje hoop te bemachtigen (vlaggen) ben ik afgelopen maand gestart. Omdat ik nog geen eerdere ervaring heb opgedaan als ondernemer leek het me een verstandige beslissing om alvorens met een groot budget te beginnen eerst de klappen van de zweep te leren kennen met een mini project. Ik heb een tweetal vlaggen laten produceren om Zwarte Piet een hart onder de riem te steken, en verkoop deze via m'n webwinkel en een aantal social media kanalen. Ik ben bewust tijdig begonnen met de site, enerzijds om bij succes eventueel nog tijd te hebben een levering bij te laten produceren, anderzijds omdat de opstart tijd nodig heeft en ik graag goed op internet gevonden wil worden. Welnu, ik ben nu bijna twee weken online en het loopt (volgens mijn verwachtingspatroon) behoorlijk goed. Via de KvK heb ik gebruik kunnen maken van enkele handige kortingscoupons waaronder AdMarkt die een groot deel van de traffic binnenhalen. Tevens werkt social media redelijk qua conversie. Over bestellingen kan ik niet klagen. Echter, nu de vraag: is er een lijdraad die ik kan volgen wat betreft marketingbudget? En dan specifiek, voor een kortdurend project. Daar zit namelijk mijn knelpunt. Ik heb goed anderhalve maand om vanuit niets mijn project te laten slagen, en weet dat ik aan de ene kant dus meer dan normaliter zou moeten betalen om de bekendheid te genereren. Aan de andere kant is het vanwege de korte duur ook de bedoeling dat er iets van winst over blijft, of er in ieder geval niet op toegelegd hoeft te worden. Dit project is immers hoofdzakelijk bedoeld om ervaring op te doen. Ik hoop dat jullie me een klein beetje in de goede richting kunnen duwen :) Groetjes, Chantal
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.