Thijsie85

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Voornaam
    Mathijs
  • Achternaam
    Bakker
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Evenementenservice Bakker

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Sappemeer

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Mij kunnen adviseren op diverse vlakken

Thijsie85's trofeeën

  1. Dit neem ik dan over in mijn nieuw op te richten bv? Tenminste dat mag ik dan aannemen?
  2. Bedankt voor je reactie, is dit iets wat ik moet aangeven bij het biedproces? Mijn raadgevende accountant zei dat het alles of niets is.
  3. Belangrijkste reden, de horeca is 1 van de mooiste bedrijfstakken in NL. Ik ben er mee opgegroeid en heb het nooit meer los kunnen laten. Het voordeel van dit object is, dat het al helemaal gasloos. Het is nieuwbouw, qua isolatie is het ook top. Voor de rest neem ik het personeel mee over, hiermee word de zaak nu ook gedraaid. Wij hebben vanaf begin inprincipe geen inkomen nodig, mede omdat mijn vrouw een goede baan heeft waar we thuis alles mee kunnen runnen. Voordeel is dat het in een echte studentenstad is, aan een groot plein (die ik in dat geval eigenlijk voor mij allene heb) waar door er echt wel wat van te maken is.
  4. Goedemiddag, Sinds aantal weken is er een uitdaging op ons pad gekomen. Hierbij willen wij een horecabedrijf overnemen op een gouden plekje in de stad. Het bedrijf is december 2019 open gegaan. Na aantal maanden goed gedraaid te hebben, moest het bedrijf dicht door uitbreken van de coronacrisis. De jaren die volgde is het bedrijf in totaal 14 maanden gesloten geweest. Daar door heeft de huidige eigenaar nooit de volledige potentie uit het bedrijf kunnen halen (mede ook door focus op zijn andere zaken). Nu staat het bedrijf te koop en hebben wij al paar goede gesprekken gehad. Alleen nu zit ik met een prangende vraag, door dat de potentie er de afgelopen jaren niet is uitgekomen. Hier door zitten er schulden in de bv. Bij een bedrijfsovername van een bv neem je de schulden ook over. Is hier ook een andere optie voor, aangezien ik met een schone lei wil beginnen. Aangezien daar al genoeg uitdaging in gaat zitten, om het goed rendabel te gaan krijgen. Alvast bedankt voor jullie hulp.
  5. Ik snap je insteek, alleen het moet gebruiksvriendelijk zijn en het moet koppelbaar zijn. Ik wil niet in ene systeem de werkplekken en in ander systeem de vergaderruimten. Wanneer er boeking is wil ik het ook gelijk op de schermen bij de ingang van de vergaderruimten aangepast hebben. Dat ook de mensen die in pand aanwezig zijn, kunnen zien wanneer die bezet is en dergelijke.
  6. Wij hebben nu gehad saas, bookmydesk, mice operations. wij vinden bij mice the background goed plus de koppeling met schermen die mogelijk is. Maar Bookmydesk het gebruiksgemak en de app. Maar het mist net het geen wat wij zoeken, gemak van werkplek boeken, gelijk betalen en/of op rekening, bij vergaderruimtes bijboeken van bijvoorbeeld koffie arrangement, lunch etc. Gebruiksgemak met een app met bijvoorbeeld werkplek boeken betalen doormiddel van qr code. 1 bedrag voor gebruik van programma, zijn programma’s waarbij je moet betalen per gebruiker. Maar met flexibele werkplekken is het niet te zeggen hoeveel er per week komen. Dus betalen per gebruiker werkt niet de meeste programma’s zijn gericht op gebruik binnen kantoor omgeving. Ik wil het commercieel gebruiken.
  7. Goedemiddag allen, Wij hebben het plan opgevat om een leeg kantoorpand (650 m2) om te toveren tot een concept waar gewerkt en geluncht kan worden. Het idee is het aanbieden van werkplekken (per dag), Bureau volledig ingericht, kantoor ruimte (tot 4 personen) & vergaderfaciliteiten. Ook willen we een lunch gelegenheid bieden in de vorm van een horeca onderneming. Dit deel gaan we verhuren. Nu is het de bedoeling dat de werkplekken, bureau, kantoor en Vergaderfaciliteiten zowel online als offline bij de balie besproken kunnen worden. Ook willen we dat op het scherm bij o.a. de vergaderruimten komt te staan wanneer die bezet is etc. Nu zijn wij opzoek naar stukje software hier voor, maar tot op heden is het nog net niet wat wij zoeken, zijn er hier mensen die er misschien ervaring mee hebben en/of kunnen voorlichten over dit onderwerp? Mooiste zou zijn dat het in de toekomst uitbreidbaar is indien er nieuwe kansen komen. Alvast bedankt voor jullie input.
  8. Goedenavond allemaal, Mijn vriendin en ik willen graag iets voor ons zelf gaan starten in de horeca. Afgelopen jaar waren wij dicht bij de overname van een bestaand horeca bedrijf (betrof Hotel, Cafetaria, Restaurant| Deze onderneming ben ik reeds ook 10 jaar werkzaam geweest) De eigenaar stopte er mee en we waren er op grote lijnen uit. Helaas was een zorginstelling (met grote zak geld) ons voor. Dit was een beste knauw voor ons. We zijn niet bij de pakken neer gaan zitten en hebben een heel mooi (groot) pand gevonden. Deze moet nog verbouwd/ingericht gaan worden. De ruimte die er beschikbaar is gaan we voor verschillende doeleinden gebruiken. Beneden komt in het linker gedeelte een Luxe Cafetaria & Keuken, aan de rechterkant komt Grand Café, als laatste komt op bovenverdieping & schuur hybride werkplekken & vergaderruimten. Cafetaria/keuken is 100 m2 Grand Café 200 m2 Bovenverdieping & schuur 250 m2 Nu zijn wij op dit moment nog bezig met de puntjes op de i te zetten van ons ondernemingsplan. Op dit moment heeft zich een kans voor gedaan waarbij we een groot deel van de markt naar ons toe kunnen trekken, de horecazaak die wij eerst zouden overnemen heeft de deuren van de cafetaria gesloten (past niet in de onderneming die ze neer willen zetten) door dat ze de cafetaria hebben gesloten is er een omzet van € 450.000,00 die vrij komt en opnieuw herverdeeld moet gaan worden. Aangezien ik de markt zeer goed ken en bekend ben in het dorp, de klanten ken en ook de bedrijven waar ze aan leverden. Wil ik graag zo snel mogelijk starten. Nu is onze vraag, wij zijn opzoek naar een investeerder (liefste iemand met affiniteit met de Horeca) die ons kan helpen onze plannen op zeer korte termijn te gaan realiseren. Maar die ons ook op de achtergrond wil helpen met geven van adviezen en mee adviseren hoe we het beste de organisatie kunnen neer zetten. Nu de belangrijkste vraag, is er een platform in NL waar wij investeerders kunnen vinden of onze plannen kunnen pitchen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
  9. Goedemiddag Norbert, Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dus als ik het goed begrijp, als ik zowel bestuurder als aandeelhouder ben. Dat ik op dat moment als dga betaald moet worden. Als ik alleen bestuurder ben, krijg ik alleen een voorafgesproken loon? Want ik den beginselen zou er niet genoeg omzet gedraaid worden dat ik als een dga betaald kan worden. Ik weet dat je verlaging aan kan vragen. Mijn achterliggende gedachte is, mocht ik de aandelen accepteren dat ik dat in de toekomst makkelijker uit kan breiden wanneer mijn ouders willen af bouwen!
  10. Goedemorgen beste mede forumleden, De afgelopen tijd het hele forum goed doorgespit om bepaalde vraagstukken op te lossen die we hadden. Nu is er echter 1 waar ik niet het juiste antwoord op kan vinden. Mijn ouders beide hun hele leven al werkzaam in de horeca, hebben de kans gekregen om een goed lopende afhaal/bezorgdienst )voornamelijk burgers en in kleine mate andere snacks en patat) over te nemen. Nu is dit het begin aangezien de eigenaar van het concept het graag zo snel mogelijk zo groot mogelijk wil laten worden. Hiervoor hebben mijn ouders een holding opgericht waar onder de werkmij valt hierin hebben mijn ouders 75% en de concept eigenaar 25%. Nu willen ze niet alleen de afhaal uitbreiden maar ook een aparte burgerrestaurant opzetten, waarbij we al voor verschillende locatie gevraagd zijn. Dit zij niet de absolute A-locaties maar wel op plekken met high traffic. Nu de daadwerkelijke vraag. Voor de deze aparte tak wordt een aparte werkmij opgezet, daarin hebben mij ouders mij gevraagd om bestuurder hier van te worden. Door mijn ervaring in het restaurant wezen. Hier heb ik uiteraard ja opgezegd. Nu moet er veel geïnvesteerd worden, mijn ouders hebben mij gevraagd of ik eventueel het interieur aan wil schaffen en deze dan zou willen "verhuren" aan de werkmij. Indien ik dit wil, staat er ook een aandeel van 20% voor mij klaar. Dit willen ze, om mij nog extra te motiveren om er vol voor te gaan. Nu is mijn vraag is überhaupt mogelijk om in dienst te zijn van de werkmij en tegelijkertijd er aandelen in te hebben? Zo ja als ik hier op in ga zou ik dit moeten onder brengen in een holding. Dan zou ik alsnog uit de holding mijzelf ook nog eens een loon moeten geven? Graag zie ik jullie mening hier over. groet, Mathijs
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.