Ga naar inhoud

CatharinaK

Senior
  • Aantal berichten

    54
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  1. Oke ik ga dan apart aangifte doen! Bedankt voor alle tips. De boekhouder hebben we later ingehuurd. Vorige boekhouder raakte overspannen.
  2. Beste forumleden, Door mijn boekhouder ben ik gewezen op het feit dat onze aangifte Inkomstenbelasting 2019 nog ingediend dient te worden. Hij gaf daarbij aan dat de boetes flink zijn, uiteraard zit ik hier niet op te wachten. Het feit is dat mijn gedeelte van de aangifte al helemaal klaar staat, maar mijn partners boekhouder is niet zo snel. Wij zijn fiscaal partner. Kunnen wij de aangifte apart indienen? Of is er een andere manier om onder de boete uit te komen? Bedankt alvast voor al jullie advies.
  3. Dank je wel!! Op de website biedt ik enkel mijn diensten aan. Dus info over mijn salon. begrijp ik dus goed dat stel ik ga er producten op verkopen dat het wel een economisch voordeel oplevert. Wat een dunne scheidslijn is dat dan.
  4. Uit het ontwerpen en inrichten van de website. het zijn meerdere facturen. Ik geloof van +\_600 euro excl btw, 800 euro en andere van 400 euro, 200 euro.
  5. beste leden, Voor mijn onderneming ben ik een website aan het maken. Men kan hierop mijn diensten zien. Ik lees verschillende dingen over het feit of dit een bedrijfsmiddel is of niet. Sommige mensen zeggen van wel, maar andere zeggen er valt niets op te kopen. Het is enkel een uithangbord, dus direct afschrijven. Wat denken jullie? Het ontwerpen en onderhoud zal gemiddeld rond de 2000 euro liggen. Hoop van jullie te horen.
  6. Beste Leden, OP mijn balans heb ik diverse bedrijfsmiddelen staan. Voor mijn auto en Inventaris heb ik netjes een restwaarde genoteerd. Ik vraag mij nu af wat er gebeurt op de balans indien ik beide artikelen na 5 jaar nog in bezit heb. Voor de afschrijving heb ik de lineaire methode gebruikt met een maximale afschrijving van 20 %. Dus bijv. voor mijn auto= aanschafwaarde 25.000 min restwaarde 5000/ 5 is 4.000 per jaar. Ik vraag mij nu af wat er gebeurt na de 5 jaar. Blijft de auto dan voor de komende jaren voor 5000 euro op de balans staan. En hetzelfde geldt voor de inventaris? Bedankt alvast.
  7. Hallo Roel, Ik heb zojuist gebeld met de belastingdienst, maar daar word je soms ook niet wijzer van. Stel ik bied in mijn salon een appel, koekje of koffie standaard aan aan de klant. Is er dan sprake van btw aftrek op deze kosten? En de correctie op de winst aan het einde van het jaar? Ik hoop dat jij hier meer van weet.
  8. Dank je wel roel! En als ik een kopje koffie aan mijn klanten aanbied en hiervoor koffie en koekjes aanschaf zit hier geen correctie op neem ik aan? Of een collega inzet om te assisteren die dag en broodjes als lunch voor ons gezamelijk koop voor in de salon?
  9. jeetje wat een regels weer allemaal. Ik begreep dat mijn broodje wel aftrekbaar was. Niet dus!
  10. Hallo Joost, Oke dus het genot zit hem in het soort kosten. Ik dacht wellicht ook in de eventuele locatie. In horecagelegenheden is er wellicht genot. Op kantoorlunchen lijkt mij dit noodzakelijke kosten?
  11. Weet iemand of er een onderscheid is op de winstcorrectie ( 20%), indien je een broodje koopt in de supermarkt of in horeca? Tot op heden paste ik deze correctie voor de aangifte inkomstenbelasting op alle lunch/dinerbonnen toe. Maar ik hoorde van een collega, zij haalt ook regelmatig een broodje in de supermarkt en neemt deze mee naar de salon, dat zij deze correctie enkel maakt op de echte horeca lunch/dinerkosten. De lunchbonnen met btw vallen dus hierbuiten, omdat volgens haar daar het privegenot niet aan zit. Maken jullie ook dit onderscheidt?
  12. Beste, Ik zit eraan te denken om een vriendin van mij voor opdrachten in te schakelen. Echter wil ik van te voren alles goed vastleggen, zodat ze er uiteindelijk niet met mijn klanten vandaar kan gaan. Ik heb al op het internet gezocht naar een concurrentiebeding voor zepers. Heeft iemand hier ervaring mee? En waar heb je het voorbeeld vandaan? Mijn dank is groot!
  13. Beste forum leden, Ik was onlangs bezig met mijn jaarafronding. Ik zag dat een bepaald bedrijfsmiddel van mij volledig afgeschreven is (minus restwaarde). Ik heb deze nog steeds in gebruik. Hoe verwerk ik dit op de balans? Blijft deze hierop staan? Of haal ik deze eraf. Bedankt alvast
  14. Bedankt Roel. Duidelijke uitleg. Ik dacht al dat ik goed zat. Toch fijn zo'n dubbel check.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.