Ga naar inhoud

Arturo

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    zoekmachine
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    31-35
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    juridische en fiscale zaken
  1. Ik zit eigenlijk nog wel met het volgende: Eind dit jaar verlopen de diensten (Hosting & Domeinnaamregistratie) die ze bij mij afneemt. Is deze situatie een gegronde reden, om de klant te verzoeken opzoek te gaan naar een andere webdesigner? Ik heb geen behoefte meer om voor deze mevrouw te werken.
  2. Bedankt voor uw reactie. Voor zover ik het al was, is dit nog een extra geruststelling.
  3. Sorry, maar ik begreep niet wat u bedoelde met deze zin? Ik weet niet wat de volgende stap is, nadat ik de aansprakelijkheid afwijs? Naar de rechter?
  4. Tja een wijze les voor de volgende keer. Je probeert al snel iemand kosteloos te helpen onder het mom van service, zonder het vast te leggen. Ik wacht haar (schriftelijke) reactie wel af. Mocht er een update zijn, dan zal ik het hier plaatsen. Eind dit jaar verlopen de diensten (Hosting & Domeinnaamregistratie) die ze bij mij afneemt. Is deze situatie een gegronde reden, om de klant te verzoeken opzoek te gaan naar een andere webdesigner? Ik heb geen behoefte meer om voor deze mevrouw te werken.
  5. Fijn om jullie reacties te lezen, bedankt! Het is tot nu toe bij een telefonisch 'dreigement' gebleven. Ik heb verder nog niets ontvangen. Mijn factuur voor het maken van de nieuwe website is netjes betaald. Dat is ook al maanden geleden. Misschien niet onbelangrijk; ik heb de domeinnaam wel voor haar verhuist vanuit die oude host. De hosting heb ik toen helaas niet naar gekeken, omdat dit standaard automatisch verloopt. Om in te loggen, heb ik het wachtwoord per e-mail bij de klant opgevraagd. Het wachtwoord was tussentijds gewijzigd, maar niet door mij. Zij beweerde aan de telefoon nooit ingelogd te zijn, maar het is wel frappant dat het wachtwoord aangepast is. Ergens vermoed ik dat ze zelf automatisch verlengen heeft aangezet. Of de hosting misschien daarvoor al verlengd was weet ik eigenlijk niet. Ik weet niet wat de vervaldatum was. Wellicht zou ik nog kunnen inloggen, maar ik weet niet of dat verstandig is? Want dit kan ze niet zelf doen? Heeft ze hier een jurist voor nodig? Alvast heel erg bedankt!
  6. Goedenavond allemaal, Als freelancer maak ik al een aantal jaren websites. Ergens in 2012 heb ik voor een klant een website gemaakt. Toentertijd waren de klanten zelf verantwoordelijk voor de domeinnaam en hosting. Omdat deze klant echter niet zo handig is met computers, heb ik kosteloos een account voor haar aangemaakt bij een hostingbedrijf. Uiteraard met haar bedrijfsgegevens, e-mail en inloggegevens. Zonder mijn tussenkomst of verdiensten is dat jaren goed gegaan. In 2018 wilde deze klant een nieuwe website. Tegenwoordig bied ik zelf (reseller) hosting aan en vond ik het fijn als deze klant bij mijn eigen host zou zitten. In combinatie met de website heb ik haar een jaar gratis domeinnaamregistratie en hosting aangeboden, Daar ging ze mee akkoord. De nieuwe website werd naar tevredenheid in ontvangst genomen en de domeinnaam heb ik voor haar verhuist van de oude partij naar mij. Later bleek dat de hosting doorliep. Normaliter verloopt dat bij deze partij jaarlijks, maar automatisch verlengen was blijkbaar aangevinkt. Maar ik kan mij niet voorstellen, dat ik dat aangevinkt heb. Dat deed ik namelijk nooit. Ze wilde de factuur ter hoogte van €6 niet betalen. En ik heb nog voor haar gekeken of het mogelijk was om te annuleren. Dat leek niet het geval, dus ik heb haar geadviseerd om de factuur te betalen. Vervolgens heb ik er maanden niets meer van gehoord. Totdat ze deze week ineens belde en mij vertelde dat de kosten opgelopen waren tot € 500 i.v.m. incasso- en deurwaarderskosten. Ze vind dat ik het op had moeten zeggen en wil mij aansprakelijk stellen. Als er iemand is die mij zou kunnen adviseren, dan lees ik dat heel erg graag! Groet, Arturo

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké