Kaanjel

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Kaanjel's trofeeën

  1. Dit hebben ze mij ook gestuurd (paar berichten terug te lezen), waarbij ik ook een reactie heb gegeven dat ze dus momenteel niets (kunnen) aanbieden, zonder dit te communiceren. Ze hebben deze mail beantwoord met een aanmaning. 2 uur later kreeg ik opeens toch bericht erop, met simpelweg het argument van het eerste bericht; ''Wij hebben u meerdere malen (zie vorige mailverkeer) aangegeven het lidmaatschap niet te kunnen annuleren vanwege de inmiddels verlopen bedenktijd. Zoals eerder aangegeven zal niemand dan ook een akkoord op iets geven wat niet vooraf is besproken. Zodoende gaan wij ervan uit dat de door u goedgekeurde voorwaarden u duidelijk zijn medegedeeld. Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.''
  2. Dit was hun mail: Geachte heer, In het voorgesprek dienen alle medewerkers aan te geven, dat het om een lidmaatschap gaat en dat er een bijdragen dient voldaan te worden. De opname dient ervoor om te kunnen controleren of de medewerker zich aan deze regels heeft gehouden. Gezien niemand dan ook een akkoord op iets zal geven wat niet vooraf is besproken, gaan wij ervan uit dat de door u goedgekeurde voorwaarden u duidelijk zijn medegedeeld. De reden dat onze website een foutmelding aangeeft is dat wij momenteel in onderhandeling zijn voor nieuwe afspraken voor het jaar 2020. Wij hebben in 2019 met Travel Payouts gewerkt maar voor 2020 hebben wij ervoor gekozen om met andere partijen samen te werken. Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groeten, Kirsten de Jong Dit was mijn reactie: Beste Dat dit een keuze vanuit uw bedrijf is, behoort natuurlijk tot de mogelijkheden en zal ik ook niet uitsluiten. Echter verwacht ik van veranderingen zoals deze -op welke de gehele overeenkomst is gebaseerd- wel vooraf een bericht met een mededeling dat dit zal gebeuren en tijdelijk zal zijn, of dat jullie ervoor zorgen dat dit overlapt met de toegankelijke aanbiedingen van de volgende partij(en). Aangezien dit niet is gebeurd, blijft het feit dat jullie momenteel niet aan de overeenkomt voldoen en is er voor mij totaal geen reden om de factuur te voldoen. Hierbij is het dus mijn wettelijk recht de overeenkomst te ontbinden op grond van wanprestatie. Bedankt voor uw begrip Kyle Heijdendael
  3. Ik heb zojuist een mail teruggekregen met de mededeling; "Dat onze website een foutmelding weergeeft, heeft te maken met het feit dat we voor 2020 nieuwe partners zoeken voor onze samenwerking. Wij hebben ervoor gekozen de samenwerking met Tavel Payouts te beëindigen."
  4. Nee, ik sluit ook zeker niet uit dat ze ertoe in staat zijn. Ik heb ook aangegeven; "u mag mij best info sturen, maar ik hoef geen lidmaatschap", waarop het antwoord simpelweg "Dat is prima." was. Maar wat de bandopname betreft -in mijn geval- denk ik niet dat het bewerkt is, maar meer mijn stomme fout niet goed te luisteren wat gezegd word, omdat het besproken is in het verkoopgesprek wat niet meer terug te halen is. Ik denk daardoor voornamelijk dat het in het verkoopgesprek ligt...
  5. Ik was trouwens in eerste instantie niet bewust dat dit de betreffende mail was. Maargoed, het staat wel in deze mail aangegeven. Kunnen we MKB Reizen hier dan op aankijken? Eigenlijk niet... Maar goed, het totaalbeeld, het telefoongesprek, het aantal mensen die zijn geschrokken van een factuurmail en dan het bedrag wat ze in rekening brengen.... Toch is en blijft en niet echt 'fair' en vooral met zo'n bedrag neig ik te zeggen oplichting🤷‍♂️
  6. Ik vind dat je hier wel een beetje je bericht van een aantal weken geleden tegenspreekt.... Maar goed, dit is ook niet erg. Ik vind zelfs dat je in dit bericht gelijk hebt. Ik weet dat de bandopname die ze hebben gestuurd niet is bewerkt, dit heb ik persoonlijk ook nooit geclaimd. Mijn mail was ook niet in mijn spam beland. Ik betwijfel ook ten zeerste dat dit bij anderen is gebeurd. Laten we eerlijk zijn; we hebben allemaal zelf ons mailadres doorgegeven; stomme fout nummer 1. Daarna hebben we niet geantwoord op de mail van MKB Reizen; grote, stomme fout nummer 2. Niet in hun verdediging, maar zo is het nu eenmaal. Echter blijf ik erbij dat hun verkoopstrategie en manier van communicatie niet echt ethisch is (of was). En dat het verkoopgesprek en de manier van spreken (enigszins) invloed had op de benaderde persoon. Ik ben me ervan bewust dat ik een grote fout heb gemaakt en mag hopen hiervan te hebben geleerd. Ik ben wel heel blij en opgelucht van het feit dat ze op het moment niets meer hebben om aan te bieden en ik bij deze de overeenkomst heb kunnen opzeggen. Dit is zeker door het feit dat hun manier van aanpak niet echt ethisch is/was, maar in principe is dit telemarketing en gebeurt het wel vaker. Wat als dit bedrijf wel partner was gebleven van Travel Payouts? Dan had ik waarschijnlijk gewoon kunnen betalen... Nogmaals; niet in hun verdediging, maar ik denk dat we wel moeten beseffen dat we zelf uiteindelijk verantwoordelijk blijven in zo'n situatie, ookal is het allemaal niet echt op een uiterst eerlijke manier tot stand gekomen. We mogen van geluk spreken dat ze nu geen poot meer hebben om op te staan en hieruit concluderen dat we voortaan niet meer op telemarketing moeten ingaan. Want ook bedrijven die niet per sé oplichters zijn en aan telemarketing doen, gebruiken vaak een vorm van communicatie waarbij de ontvanger deels beïnvloed wordt. "Potentiële klanten" overhalen tot aankoop/inschrijving/etc.. hoort nou eenmaal bij marketing.
  7. Nee dit klopt, zoals eerder vermeld is MKB Reizen door hun partner ontzegt van de samenwerking. Ze kunnen helemaal geen reizen aanbieden. Ik heb ze hier gister over gemaild. Grappig om te zien dat dit het enige bericht is die ze niet beantwoorden. Dit geeft alleen maar aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn en niet weten hoe ze met deze situatie moeten omgaan. Zeker bij de politie aangeven dat je al hebt betaald, en achteraf erachter kwam dat ze helemaal niets kunnen aanbieden.
  8. Ik zit in hetzelfde schuitje.... Naar mijn weten gezegd dat ze mij informatie mochten toesturen, maar dat ik niet geïnteresseerd ben in een lidmaatachap. Ben aan het wachten op het toesturen van de band (ze zullen het waarschijnlijk zo hebben gespeeld dat hier niets op te vinden valt). Heb jij dit inmiddels al achter de rug? Hoe is dit afgelopen...?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.