Jump to content

Reisadviseur

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Reisadviseur last won the day on January 2

Reisadviseur had the most liked content!

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  1. Met stijgende verbazing lees ik de reacties van ICN. ICN geeft aan geen deelgenoot te zijn maar alleen opdrachten uitvoert maar vervolgens kruipt ICN wel in de slachtofferrol. Desbetreffende persoon voelt zich wel heel erg betrokken als uitvoerder. Verder wil ik het geen porseleinkasten noemen waar ICN doorheen raasde. Zo teer zijn de argumenten en bewijslast niet in dit forum. ICN bonkt tegen een robuuste bunker.
  2. Ben ik toch wel heel nieuwsgierig met wat voor soort offerte ze aankomen als je een aanvraag indient. Of daar de reissom op staat minus de 35% korting (korting gespecificeerd) en uit welke 'boekingsmachine' deze komt. Zelfs dan kunnen ze die 35% niet waarmaken.
  3. De boekingssite is nog steeds offline. Is het verstandig om iedere dag een print screen te maken met datum als bewijs?
  4. Kijk of je überhaupt iets kunt boeken. Ik heb begrepen dat er geen boekingsmachine meer beschikbaar is. Wellicht kun je dit als bewijs aanbrengen bij de aangifte. De manier van contracten aansmeren klopt niet maar als je dan toch betaald hebt en zij komen of kunnen hun overeenkomst niet nakomen heb m.i. toch een sterk punt. Zoveel mogelijk bewijsmateriaal verzamelen printscreens e.d.
  5. Ik ben niet gedupeerd, omdat ik zelf een reisbureau heb weet ik dat 35% zeker niet haalbaar is. Ik ben ze wel verder uit gaan horen. Gevraagd om de voorwaarden alvorens een mail te sturen met informatie. De voorwaarden zouden in de mail staan en dat kon niet op een andere manier aangeleverd worden. Ik vroeg hem om de voorwaarden dan maar voor te lezen, maar dan zou hij 2 uur bezig zijn. Ik heb daarop gezegd: ik heb tijd om 2 uur te luisteren, als ik het zelf moet lezen ben ik ook 2 uur bezig. Ik heb 20 jaar mijn reisbureau en in februari 2019 mijn tweede bedrijf ingeschreven bij de kvk, ik heb niet de indruk dat ze alleen startende ondernemers bellen. Een collega die ruim 15 jaar haar eigen bedrijf heeft is ook gebeld. Ze letten zo te zien niet echt op de bedrijfsnaam, beetje vreemd om een reisbureau te bellen met dit aanbod.
  6. Als je geen lid bent kun je niet verder klikken op de desbetreffende bestemming. Ik ben wel benieuwd hoe het er aan de achterkant van website uitziet, als je wel ingelogd bent? Welke prijzen krijg je dan te zien en welke boekingslink hangt daaraan?
  7. Wat ik me van het gesprek gisteren kan herinneren dat ze mij 35% korting aanbieden op zakenreizen, privéreizen en ook op de reizen voor de familie. Kortom op alle reizen die op de site staan 35%. Nu lees ik dat ze aangeven in de welkomstmail 35% korting te geven op ledenreizen. Staat er überhaupt een ledenreis op de site en wat voor soort reis zou dat dan moeten zijn? Als je op de gewone MKB op reis kijkt dan zie je ook het kopje 'speciale aanbiedingen', een vlucht van New York naar Phuket. Wat moet je daarmee als je in Nederland woont.
  8. Het gaat natuurlijk al helemaal fout bij het aanbod wat ze doen, daar begint de ellende mee maar als je dan toch een overeenkomst met ze hebt ga dan eens kijken of ze die 35% ook waar kunnen maken. Ik ben reisexpert maar geen jurist. Wellicht kunnen degene die betaald hebben en dus een inlogcode hebben prijzen gaan vergelijken. Zoals ik het nu in kan schatten kom je nergens die 35% korting tegen. Ik kan op de site van MKB op reis wel vluchten checken. Neem een willekeurige bestemming en datum. Ik heb gekozen voor Eindhoven - Wenen 10/01 heen en 13/01 terug. Verder het eerste resultaat genomen. Dan zie je onder de gele button boeken verschillende websites voorbijkomen. Ik keek bij Kiwi.com (heeft contactadres in Tsjechië) als je daar op klik kom je uit op Trip.com (die zitten in HongKong), je boekt dus nooit bij MKB op reis direct. Klantenservice ligt bij Trip.com. Ik ben bijna 100% zeker dat wanneer je zo boekt de 'klantenservice' van MKB op reis je niet kan helpen als er iets is omdat je direct bij Trip.com boekt. Maak printscreen van de prijs. Log daarna in en kijk naar dezelfde reis, dan zou die 35% voordeliger moeten zijn. Ik ben benieuwd.
  9. Ik ben zojuist ook gebeld. Nu hadden ze net de verkeerde gebeld want ik werk al 35 jaar in de reiswereld. Alleen al het script wat ze oplezen is al vreemd. Ze vragen je om een informatiemail te mogen toesturen en je mag er binnen 7 dagen van afzien. Klinkt als overeenkomst ipv informatiemail. Ze proberen je lekker te maken met korting die ze helemaal niet kunnen geven. Ik heb besloten om er toch tijd in te steken en ben ze gaan uithoren. Ik heb geen enkel plausibel antwoord gekregen, sterker nog hij raakte steeds verder verstrikt in zijn eigen leugens. Gevraagd naar garanties van ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Allemaal heel vaag. Ik heb gevraagd naar de voorwaarden, die krijg je dus pas als je toestemming geeft dat ze de mail sturen. Klanten moeten vooraf de voorwaarden kunnen inzien. Op de website staan enkele speerpunten zoals: 'U kunt veilig boeken'. Als je om uitleg vraagt wat dat inhoud krijg je weer antwoord dat het in de mail staat. Je kunt op de site tickets boeken, het gewoon een ordinair affiliate programma van boekingssite over de hele wereld. Je komt op de meeste gekke ticketsites terecht met all over the world. Een die 35% korting krijg je echt niet via de die sites, je betaalt gewoon hetzelfde als ieder ander die op die site boekt. Ze weten absoluut niets van reizen af. Ik deed voor alsof ik een leuke reis had gezien naar Griekenland met TUI. De medewerker had nog nooit van TUI gehoord. Beetje vreemd als je in de reizen zit, of niet? Er klopt dus helemaal niets van en zo werkt het niet in de reiswereld. Mij werd aangeboden dat ik teruggebeld zou worden door een 'hoge Piet', daar heb ik maar voor bedankt, ik had teveel tijd in die onzin gestoken. Ik heb dus het hele verhaal vanuit de reiswereld benaderd, ik begrijp dat ze je kunnen overrompelen met het aanbod. Klinkt aantrekkelijk 35% korting zelfs voor familie. Aangezien de man die mij belde niet kon zeggen hoe ze de wettelijk verplichte garanties geregeld hadden heb ik nog een keer het nummer op de website gebeld. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn. Ik had maar één belangrijke vraag: 'zijn jullie lid van de ANVR'. Eerst vroeg ze of ik klant was. Ik zei 'nee'. Ik heb haar verteld dat ik benaderd was om klant te worden en dat ik eerste wilde weten of ze lid waren van de ANVR. Ze ging eerst verifiëren of ik echt gebeld was door MKB op reis, ze vroeg naar mijn nummer. (''zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten') Ze kon precies mijn gegevens ophalen en bevestigde dat ik gebeld was. Omdat ik aan had gegeven dat ik geen interesse had zei ze dat ze vanuit rechtswegen niet verplicht was om antwoord te geven. Pardon....vanuit rechtswegen? Ik was uit het bestand gehaald en zou niet meer gebeld worden en daarmee werd het gesprek beëindigd. Ze hebben, zoals ik het nu kan inschatten, een systeem opgezet om zoveel mogelijk mails te versturen en contracten af te sluiten. Niet meer niet minder. Af en toe de moraalridder uit te hangen door coulant te zijn en de helft van het te betalen lidmaatschap kwijt te schelden. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan zitten er héél véél addertjes onder het gras.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept