Rijder42

Senior
  • Aantal berichten

    80
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Nijmegen
  • Telefoonnummer
    0615693565
  • Branche
    Horeca
  • Branche 2
    Vervoer & transport
  • Branche 3
    Webwinkel
  • Websiteadres

Rijder42's trofeeën

  1. Omdat Eneco miljoenenwinsten maakt, mag de lokale bakker failliet gaan. Lekker hokjesdenken mensen.
  2. De Gelderlander vond het ook interessant om over ons te schrijven, met anderhalve pagina en een grote foto in het regio-katern. Koeriers zijn klaar met het machtige Deliveroo en starten eigen bezorgbedrijf: ‘Het kan zoveel eerlijker’: https://www.gelderlander.nl/home/koeriers-zijn-klaar-met-het-machtige-deliveroo-en-starten-eigen-bezorgbedrijf-het-kan-zoveel-eerlijker~aac969dc/ Voor het NRC was ik vooral geïnterviewd als ervaringsdeskundige voor een lang onderzoeksstuk (4 pagina's in de zaterdageditie) dat breder ging over problemen met ongedocumenteerde werkers voor Deliveroo en Uber Eats. Ik vond het wel leuk dat hoe na zo'n negatief stuk over problemen met Uber en Deliveroo, ze eindigen met een positief stuk over Bestellenbij. Veel fietskoeriers zijn ongedocumenteerd en dus rechteloos. Zo leven de spookrijders van Uber en Deliveroo: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/09/15/de-spookrijders-van-deliveroo-en-uber-eats-a4141976
  3. Waarschijnlijk niet, maar dan zal jij zelf verantwoordelijk gehouden worden voor de inbreuk. Nu is er een kans dat de advocaat de leverancier aan wil pakken in plaats van jou persoonlijk.
  4. Ben je voor beide organisaties werkzaam als zelfstandige of ben je bij de overheidsorganisatie in dienst? Wat zeggen je contracten?
  5. Oh, sorry, ik heb nu een beter idee over welke verzendzakken dat je bedoelt. Nee, daar is een stempel niet handig voor.
  6. Ligt er een beetje aan wat je verkoopt en wat de verwachtingen van je klanten zijn. Als je een premium product levert of uitstraling hebt is het misschien een investering die je moet maken, maar als net-startend bedrijf zullen je klanten misschien niet zo moeilijk doen. In Nijmegen weet ik van sommige restaurants die een sticker op een blanco tasje plakken. Een andere restaurant heeft een grote stempel gekocht en stempelt blanco tasjes. Zomaar wat ideeën.
  7. Klik deze link. Niet naar Google, niet naar Firefox, niet naar Altavista of waar je ook wilt zoeken, gewoon op deze link klikken, makkelijker kan ik het niet maken. https://zoekeenadvocaat.advocatenorde.nl/kantoren/den-bosch/banning-nv/21639251324
  8. Waar heb je het in vredesnaam over? Ik heb je gelinkt naar de pagina in het register van dat advocatenkantoor.
  9. Heb je wel eens met advocaten te maken gehad? Ik ben er helemaal voor om je rechten te verdedigen, maar dat doe je door je tijd en energie te steken in je feitelijke gelijk te halen als je dat hebt. Deze kruistocht naar waarom een bestaand advocatenkantoor degene de brief gestuurd heeft gaat je uiteindelijk helemaal nergens naar toe leiden.
  10. https://zoekeenadvocaat.advocatenorde.nl/kantoren/den-bosch/banning-nv/21639251324 Banning Advocaten in Den Bosch Je zegt nu al verschillende keren dat je denkt dat ze niet in opdracht van Chanel werken of dat er iets niet klopt, maar heb je een onderbouwde reden om dat te denken? Maar roepen dat er iets niet klopt zonder reden is een beetje de kop in het zand steken.
  11. Ons interview met de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/deliveroo-stopt-maar-de-bezorgers-gaan-zelfstandig-door-dit-is-vrijheid~b2068d34/ Niet alleen online, maar vanochtend ook in de fysieke krant:
  12. "Een gerechtsdeurwaarder mag beslag leggen op alles wat geld waard is. Dus op uw rekeningen, uw meubels, uw televisie, uw auto. Maar ook op uw inkomen of vermogen. Wel is er een beslagvrije voet: op dat deel van uw inkomen mag geen beslag gelegd worden. U moet namelijk wel een basisbedrag hebben om van te kunnen leven. Een gerechtsdeurwaarder mag ook geen beslag leggen op uw etensvoorraad, uw beddengoed en de kleding die u draagt." Als je letterlijk niets anders hebt dan etensvoorraad, beddengoed en de kleding die je draagt, dan hoop ik dat je heel snel hulp gaat zoeken los van deze specifieke rechtzaak.
  13. Wellicht had ik even moeten toelichten, waar ik het heb over vof overwegen we zowel vof als maatschap, maar omdat ze zoveel op elkaar lijken heb ik het op vof gehouden. Maatschap lijkt wel een betere optie ivm de gespreide aansprakelijkheid ipv de hoofdelijke aansprakelijkheid (maar uiteindelijk alsnog privé aansprakelijk), maar de vraag is even of dit voor ons is toegestaan, omdat de maatschap volgens mij alleen voor bepaalde (soorten) beroepen is. Toen we twee jaar geleden begonnen hadden we ook verwacht dat de Wet modernisering personenvennootschappen inmiddels wel doorgevoerd zou zijn, maar dat staat nog steeds op de plank. Het grootste probleem waar wij in elk geval op de korte-termijn tegenaan lopen met de coöperatie, of de bv, is de inflexibele loondienst-structuur waar je vervolgens aan vast zit. Op de lange-termijn als dingen eenmaal lopen is dit iets wat we zeker hebben overwogen, al zijn er dan ook nog een heleboel zaken die we willen uitzoeken, maar op de korte-termijn past een rechtsvorm met loondienst niet bij hoe wij ons willen inzetten om deze kans te pakken. Wij zien, door alles wat nu samenvalt, een unieke kans om een verschil te gaan maken in de bezorgmarkt enerzijds en de platformeconomie anderzijds. Dankzij de enorm succesvolle pilot hebben wij er vertrouwen in dat er een reële kans ligt voor ons, niet alleen als organisatie, maar voor ons als collectief van werkenden. Gelukkig hebben we alles zo opgezet dat er weinig tot geen risico's op schulden zijn, maar wij zijn ons ook zeker bewust van het risico dat wij zeker in de beginfase ook slechts een educated guess kunnen maken over de balans tussen vraag en aanbod. Daarnaast heb je ook te maken met het wegvallen van bepaalde fiscale ondernemersvoordelen die zeker gezien het risico wat we in de beginfase nemen, het verschil kan maken tussen wel en niet rondkomen. De onzekerheid van ondernemen is een risico wat we accepteren om deze kans aan te kunnen pakken. Op dit moment willen wij, samen, doen wat nodig is om dit tot een succes te maken. Of dat nu betekent dat we 32 uur per week werken voor een inkomen waarvan we rond kunnen komen, of 60 uur per week. In een vof (of maatschap), of als zelfstandigen, kunnen wij voor onszelf beslissen wat onze tijd en inzet waard is. Natuurlijk kijken we straks ook naar de lange-termijn, maar op dit moment moet de beslissing hoeveel inzet wij willen geven genomen worden door onszelf, en niet door de vraag of er genoeg cashflow is voor een verplicht uurloon en bijkomende loonkosten.
  14. Goed idee. Zoals we het nu voor ogen hebben: We kijken per overheadtaken in hoeverre deze centraal geregeld moeten worden en in hoeverre deze op lokaal niveau geregeld kunnen worden. Zo gaat niet iedere stad hun eigen website-ontwikkeling doen, maar kunnen de bezorgers wel in hun eigen stad restaurant account management doen en klantenservice regelen, eventueel met centrale ondersteuningen. Daar waar er op lokaal niveau geen wens is of vaardigheden in de groep zijn om dit goed te kunnen doen, kan het alsnog vanuit de centrale franchiseraad opgepakt worden. Vanuit de centrale franchiseraad zullen nieuwe steden in het begin ook getraind worden door meer ervaren steden. We merken dat veel bezorgers dit niet alleen leuk vinden om het bezorgen, maar ook juist om het stukje ondernemen wat er bij komt kijken, vandaar dat we zoveel mogelijk overheadtaken binnen de lokale teams willen houden. Uiteraard wil je een stukje kwaliteitscontrole houden, maar restaurants (en klanten) waarderen het dat ze gewoon op persoonlijke manier met iemand kunnen praten die ze toch al iedere dag langs zien komen, in plaats van (ik chargeer misschien, maar voor hun gevoel) account managers uit Amsterdam in een strak pak of klantenservice-medewerkers uit die alleen van een computerscherm aflezen. Op dit moment kom ik langs bij een restaurant om een bestelling op te halen, maak ik gelijk even een praatje en als er iets is dat het restaurant zakelijk wil bespreken, kunnen ze dat gelijk vertellen of indien nodig een afspraak maken. Als er een probleem is voor de klanten kunnen we nu direct onderling overleggen over een oplossing en met veel kortere lijntjes handelen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.