Wvd1994

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Wvd1994's trofeeën

  1. Goedemorgen heren! @Joost RietveldBedankt voor de duidelijke uitleg! @Wigbolt Ik verkoop niet in Europa, omdat de website in zijn geheel in het Engels is én de producten zijn gefocust op de Australische 'beach lifestyle'. De drempelbedragen per staat in Amerika zijn ook een stuk hoger. De omzet is inderdaad sterk, maar kost enorm veel tijd en energie. Om die reden wil ik het liefst even een jaar a twee, wat rustig aan doen. Ja de verkoop/transactiekosten via het platform waarop ik het verkoop is 40.000 USD. Het is inderdaad een verstandig plan om fiscaal advies in te winnen! De webshop wordt op een waarde van 280.000 dollar geschat door het verkoopplatform, maar daarin is de voorraad en bepaalde assets zoals email marketing/content niet meegenomen.
  2. @Joost Rietveld Bedankt voor je reactie Joost! Ik verkoop de website (URL , applicaties) inclusief de voorraad. De webshop staat te koop voor $350.000,00 en de voorraad is $48.000,00 waard (inkoopwaarde). De verkoopprijs is inclusief de voorraad. Dus ik zou normaliter volgens de hoogste belastingschaal (49,50%) moeten afdragen aan de belastingdienst toch? Tenzij ik enorm veel ga investeren, waardoor de winst lager uitvalt.
  3. @Norbert Bakker Het is zondag, excuses haha. Wat een fout!
  4. Hi all! Ik heb een vraag omtrent de verkoop van mijn webshop. In het specifiek over de belasting die ik daarover moet betalen. Deze webshop is nu ruim een jaar actief. Ik verkoop hoeden/tassen in Australië, US, Canada en Nieuw Zeeland, waarbij ik een opslagplaats/fulfilment center heb in China. Ik wil wat tijd nemen om het wat rustiger aan te doen en om die reden wil de webshop verkopen. De verkoop gaat via een webshop verkoop platform, waarbij je in contact komt met potentiële verkopers uit het buitenland. Ik ga de webshop (waarschijnlijk) verkopen uit iemand uit de US of Canada. In het kort, ik bied de webshop aan voor een X bedrag en de koper kan daarmee dan wel/niet akkoord gaan. Na de verkoop ontvang ik het geld via de bemiddelaar/webshop verkoop platform. Na het ontvangen van het geld bied ik ongeveer +/- twee maanden support aan, zodat de koper goed op de hoogte is van de activiteiten die hij of zij moet uitvoeren. De opslagwaarde/voorraad is ongeveer +/- 40.000,00 Euro waard. Nu is mijn vraag: hoe werkt dit precies met de belasting? Ik heb een eenmanszaak en dit is momenteel mijn enige inkomen (los van wat mentor/consultant werkzaamheden). De eenmanszaak stopt niet, maar de activiteiten van deze specifieke webshop wel. In de toekomst zal ik ongetwijfeld weer een nieuwe webshop starten en verkopen. Op het internet zie ik verschillende verhalen over de belasting die ik verschuldigd ben, maar ik weet niet precies wat juist is. Moet je belasting betalen over de winst van de verkoop? Of tel je de gehele verkoop op bij je jaaromzet? Ik zou het ontzettend waarderen als iemand mij hierbij kan helpen. Bij voorbaat dank!
  5. Hi Bert, dankje voor de follow up. Ik begrijp bij DDP dat de verkoper de goederen inklaren en de rechten betalen. Ik heb het volgende online gevonden: Als jij je producten koopt bij een leverancier in China, ben jij invoerrechten en invoer BTW verschuldigd over de douanewaarde (tenzij de leverancier zorgt voor invoer). De douanewaarde is de waarde van het product plus invoerrechten en bijkomende kosten als verpakking en vervoer. Die invoer BTW betaal je in het land waar je de producten invoert, meestal het land waar je klant woont. Voor die verkoop moet je lokale BTW rekenen en je moet dus registreren en aangifte doen in het land van je klant. Je kunt ook het product vanuit China voor rekening van je particuliere klant laten vervoeren en invoeren. De levering van het product aan jouw particuliere klant vindt dan plaats in China. Je hebt dan niet te maken met NL btw en je hebt niets te maken met btw en invoerrechten in het land van je klant. Bij verkoop in een niet-EU-land heb je niets te maken met de Nederlandse BTW (maar wel met de regels in dat niet-EU-land). Dus kortom, laten registreren bij alle landen waar mijn klanten zitten en ik mijn producten naartoe verzend?
  6. Hi Bert. Dankjewel voor je reactie! Ik heb het ook even rondgevraagd en ik krijg te horen dat je geen BTW betaald buiten Europa, wat logisch klinkt. Ik begrijp echter niet of ik mij moet registeren bij GST. Aan welke leveringscondities zou ik moeten voldoen om mij wel/niet te registeren?
  7. Hi all! Een vraag omtrent BTW verplichtingen bij Australië en USA. Hoe zit het met BTW (VAT) die je betaalt als je leverancier in Shenzhen zit en je verkoopt (B2B, B2C) aan Australië of/en USA. Ik weet dat je een sales tax hebt in de USA, maar hoe werkt dit precies als je producten importeert zoals kleding? Ik heb het volgende online gevonden over de Australische VAT (GST): Until your business exceeds an annual minimum turnover of AUD $75,000, you are not required to register for GST. In this case, you do not charge GST to your customers. If your annual turnover surpassed the threshold of $75,000, you are required to register for GST using your Australian Business Number (ABN). You also need to charge GST to your customers. Betekent dit dat zodra ik boven de 75.000 AUD zit, ik mij moet registreren bij de Australische overheid? Hoor het graag!
  8. Hi all! Ik verkoop al ruim 2 jaar mijn producten aan particulieren vanuit mijn opslag naar Australische klanten. Ik wil graag de stap maken om naast B2C ook B2B aan te bieden. Ik begrijp het principe van B2B uiteraard, maar ik ben benieuwd of er iemand is die weet of er nog (wettelijke) onderdelen zijn van B2B, waar ik rekening mee moet houden. Vragen die dan in mij opkomen zijn: - Moeten de facturen aan een bepaalde voorwaarden voldoen? - Versturen jullie normaliter een test item naar jouw klant om te kijken of zij tevreden zijn met de kwaliteit? Anders moet je wellicht honderden units terugnemen? - Het is gebruikelijker om op rekening te bestellen. Zijn hier nog haken en ogen aan? - Hoe bouwen jullie een relatie op met een B2B klant? Bij B2C is het gericht op kleine hoeveelheden, email marketing etc. Is dit bij B2B anders? Indien ik nog iets mis, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Alvast bedankt voor jullie hulp!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.