LSIJINN

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

LSIJINN's trofeeën

  1. De markt van de betreffende kleding groeit en ook het begrip duurzaamheid is een steeds groter topic aan het worden. De status van het project is dat de launch plaats zal gaan vinden binnen nu en een maand.
  2. Dank u wel voor uw reactie TwaBla. Dit is wat ik me dus inderdaad heb laten vertellen in de podcast Hoeveel ben ik waard. Ik ben me ervan bewust dat er veel tegenslagen zullen komen en sta hier met beide arme voor open om ervan te leren en uiteindelijk sterker uit te komen.
  3. Beste Wigbolt, De productie en de daarbijbehorende verpakkingsartikelen zijn binnen. Binnen een maand gaat de launch plaatsvinden. In de podcast van Hoeveel ben ik waard heb ik mij laten vertellen dat een plan schrijven nuttig kan zijn, maar wanneer het uiteindelijk niet aanslaat op de markt zoals gehoopt, je veel tijd verloren bent. Dus je beter maar gewoon ervoor kunt gaan. Uiteraard heb ik goed nagedacht over mijn doelgroep, USP etc. maar een concreet uitgeschreven plan ligt er niet. Bent u voorstander van het schrijven van een plan?
  4. Hartelijk dank voor uw reactie Benm. Goede vraag. Op het begin wil ik proberen om dit kosteloos te doen en gebruik te maken van influencers die bereid zijn een post te plaatsen in ruil voor een gratis kleding stuk. Dit is ook de reden dat ik rekening heb gehouden met onderstaande: 10 stuks vrij weggeef (10 stuks x 55 EUR) Ik geloof dat het promoten van advertenties via social media kanalen zoals Instagram en Facebook uitkomen op 2.00 EUR per post?
  5. Off-topic maar zeer interessant voor mij om dit te lezen.
  6. JohanPL bedankt voor uw reactie. Heel erg bedankt voor het gegeven voorbeeld. Hierdoor realiseer ik mij dat ik te veel bezig ben met de gedachten of het niet te duur gaat worden voor klanten, hoewel mijn doelgroep zich in een andere prijsklasse bevindt. Erg nuttig! Ook uw tweede reactie heeft mij aan het denken gezet de afgelopen dagen.. Is het dan gebruikelijk om een bepaald bedrag (bijvoorbeeld 5 euro per kledingstuk) te rekenen en apart te zetten voor eventuele klachten/overwachten kosten? Hoe zou u dit aanpakken? Benieuwd naar uw reactie.
  7. RubenT hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb dit inderdaad teruggerekend op basis van 160 stuks. De kosten van de shoot (modellen + fotograaf + visagie) zijn in totaal 1345.40 EUR. Erg veel geld, maar naar mijn idee zijn foto's het allerbelangrijkste om een goede/professionele indruk bij mij toekomstige klanten te maken. Helaas zijn de foto's gebonden aan deze collectie dus zodra de collectie "uitverkocht" is, kunnen de foto's niet meer gebruikt worden. Ik ben het met u eens dat gratis retourneren kan schelen in de kosten. Wel ben ik nog heel erg aan het twijfelen om dit gratis aan te bieden omdat.. Gratis retourneren gaat naar mijn idee niet hand in hand met duurzame kleding. Ik denk namelijk dat consumenten bewuster gaan kopen wanneer je niet gratis kan retourneren. Hoewel gratis retourneren wel kan zorgen voor meer orders omdat ik weet dat het mensen over de streep kan trekken. Mezelf afvragend of deze groep mensen passen binnen mijn doelgroep... Bent u voorstander van gratis retourneren?
  8. Hartelijk dank voor uw reactie Ward. Deze informatie is zeer nuttig omdat ik niet had stil gestaan bij de kosten en het hoge percentage dat klanten retourneren.. Weet u toevallig hoe het werkt met retourlabels? Wanneer ik bijvoorbeeld een pakketje ontvang van de Zara, dan word dit geleverd met een retourlabel. Betekent dit dat leveranciers al een retourlabel hebben gekocht (dus betaald) en erbij hebben geleverd? Of kan het zo zijn dat wanneer iemand de retourlabel gebruikt er pas kosten worden doorgevoerd naar de betreffende leverancier? Ik heb namelijk geen idee hoe deze labels worden gerealiseerd.. Op dezelfde manier dat een verkoper een verzendlabel aanmaakt voor haar klanten?
  9. Hartelijk dank dat u nogmaals de tijd en moeite neemt om een reactie te plaatsen. U heeft gelijk. Een jaar geleden heb ik inderdaad een gelijksoortige vraag gesteld. Op dat moment zat ik nog in een andere fasen. Destijds gebruikte ik dit platform voor de eerste keer en heb hier een fijne ervaring aan overgehouden. Omdat ik nog steeds mijn twijfels had, leek het me een gemiste kans om hier niets mee te doen op dit platform. Vandaar dat ik nogmaals mijn vraag stel. Ok het lijkt me dus beter om de prijs te bepalen die klanten bereid zijn te bepalen - de gemaakte kosten en vanuit daar de marge te berekenen. In plaats van de marge te berekenen + de gemaakte kosten is de prijs die klanten gaan betalen. U heeft het over de omzetsnelheid, klopt het dat dit enkel te berekenen is nadat verkopen hebben plaatsgevonden? Het lijkt mij lastig om de omzetsnelheid te bepalen omdat deze altijd variabel is?
  10. Hartelijk dank voor uw reactie Jaap B. Fijn dat u mijn vragen heeft kunnen beantwoorden. De acquisitiekosten zijn mijn inderdaad ontgaan. Deze kosten ga ik opnemen in mijn berekening. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
  11. Hartelijk dank voor uw reactie TwaBla. Verkoop gaat plaatsvinden via de online webshop. Klanten zullen hier terecht komen via socials zoals Instagram en Facebook.
  12. Goedemorgen, Hopelijk kan iemand (met een financiële achtergrond) mij verder helpen met het berekenen van de verkoopprijs. Inkoopprijs per product = 40 EUR Fotoshoot kosten per product = 9 EUR Verpakkingskosten per product = 1.50 EUR Graag wil ik de producten gratis verzenden wat betekent dat de verzendkosten (4.50 EUR max) voor mijn rekening zullen zijn. 40 + 9 + 1.50 + 4.50 = 55 EUR Wat is een reële winstmarge voor een kleding gerelateerd product? 35%? (Ik begrijp dat hoe hoger, hoe beter is) maar omdat het hierbij gaat om een start up? In vergelijking met de concurrenten kan ik mezelf onderscheiden door een verkoopprijs van 90 EUR te hanteren omdat dit net iets onder de verkoopprijs van de concurrent ligt. Omdat ik nieuw op de markt treed, wil ik kopers kennis laten maken met de kwaliteit van mijn producten voor een net iets lagere prijs dan de concurrent. Mijn vragen als volgt: 1. Wanneer je gratis wil verzenden, bereken je de verzendkosten dan als de inkoopprijs? 2. Klopt mijn onderstaande berekening? 40 + 9 + 1.50 + 4.50 = 55 EUR inkoopprijs 55 / 100 * 35.236 (winst marge) = 19.38 EUR winst 55 + 19.38 = 74.38 74.38 * 1.21 (btw) = 89.99 EUR verkoopprijs 3. Is een winstmarge van 35% gemiddeld? In totaal heb ik een voorraad van 160 stuks. Hierbij heb ik een schatting gemaakt van mijn verkopen: 110 stuks verkoop voor de normale verkoopprijs 20 stuks verkoop met een korting van 20% 10 stuks vrij weggeef (10 stuks x 55 EUR) 20 stuks niet verkoop (20 stuks x 55 EUR Ik hoop dat iemand mij hierin kan ondersteunen. Tips en feedback is meer dan welkom :)
  13. Beste Ubzakelijk, Twabla en Tom, Hartelijk dank voor jullie reactie. Dit heeft me absoluut geholpen om de eerste stappen te zetten. Ik ga het eventjes uitzoeken en kom hier op terug. Mochten jullie dan nog in de gelegenheid zijn om te helpen dan zou ik dat enorm waarderen :)
  14. Beste Hans, Hartelijk dank voor uw tijd en moeite. Prijzen liggen enorm hoog vanaf 80 euro wat oploopt tot 140 euro. Een niet duurzaam kledingstuk ligt rond de 40 euro. Ik zelf zat te denken aan een verkoopprijs tussen de 60 euro en 70 euro.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.