robinjong1985

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

robinjong1985's trofeeën

  1. Het gaat om het gemak voor beide om niet ook nog beide kanten te laten stoeien met de BTW in Q2 vandaar de vraag of het is toegestaan
  2. Mijn bedrijf heeft in Q1 een factuur verzonden voor geleverde diensten aan een andere ondernemer. De BTW aangifte over Q1 is door beide partijen gedaan. Nu komen wij in Q2 overeen dat de overeenkomst coulance halve zal komen te vervallen en dat er een creditering plaats zal vinden. Mijn compagnon geeft aan dat je beide over en weer kan geen verrekenen met de Belasting in de aangifte van Q2 maar dat je ook zou kunnen volstaan met een creditering van het bedrag ex BTW. Wie kan mij daar iets over vertellen?
  3. Wij verwachten een vrij forse teruggaaf omzetbelasting maar hebben ook uitstel gevraagd voor de loonheffing enz worden die dan verrekend of staan die dingen los van elkaar.
  4. Hallo, Ik wist van suppletie dat het 8 weken is maar de standaard termijn van de standaard OB aangifte van een kwartaal is naar mij altijd teruggekoppeld als 4 weken TENZIJ er vragen zijn en ze dat dus verlengen. De termijn staat niet genoemd in de aangehaalde artikelen AWB of ik kijk niet goed. Dus de vraag blijft hoe lang is nu de behandeltermijn van een aangifte omzetbelasting. Vorige aangifte was 5 oktober ingediend en 5 november beschikking er is toen gezegd termijn is 4 weken. De verwarring zit erin dat ik nu in het nieuwe portal ineens 8 weken zie staan terwijl ik dacht dat alleen suppletie 8 weken is. Of is het wettelijk 8 weken maar in de praktijk vaak 4. Hoe lang is deze termijn nu en hoe lang is bij jullie meestal de beslistermijn? Gelukkig was q4 onze tweede aangifte en de laatste keer dat we iets terugvragen want we zitten nu einde januari bijna en moeten al dik OB gaan betalen. Maar voor het vooruitzicht is het handig te weten hoe het zit want Belastingtelefoon zegt doorgaans 4 weken is standaard.
  5. Dank voor de reacties. We hebben de situatie in totaal kunnen afwenden door een akkoord te sluiten met de betreffende schuldeiser. Dank voor al jullie zeer nuttige reacties, een zeer prettige eerste kennismaking hier.
  6. Voor de werkmaatschappij is er sprake van een BTW aangifte over Q4 2021 waarbij wij geld terug moeten krijgen. Nu vroeg ik mij af wat reguliere termijn is voordat men een beschikking zal ontvangen. Ik heb bij de eerste aangifte gehoord dat het 4 weken was en dat als er nadere vragen zijn men dit binnen 2 weken laat weten omdat dan in week 3 de beschikking word klaargezet door het systeem. De vorige aangifte Q3 was 5 oktober ingezonden en op 5 november dagtekening beschikking. Maar ik zie nu online staan 8 weken maar dacht dat een suppletie 8 weken duurde dus ik ben wat confuus, of is via het nieuwe portal de behandeltermijn 8 weken? Wie weet hier meer over, is er iets veranderd ten aanzien van de OB aangifte? Raak af en toe de draad wat kwijt met al die wijzigingen bij de Belastingdienst. Moesten ineens E-Herkenning hebben maar dat is nog niet van toepassing op de aangifte van Q4 2021 dat is pas per Q1 2022 dus aangifte in april
  7. Het gaat om een vorig jaar opgestarte BV met een langer boekjaar (eind 22) dus er is nog niet echt sprake van een marktwaarde.
  8. Er staat niets in de statuten over het verliezen van zeggenschap. Het gaat mij er vooral om of hij gewoon kan blijven besturen en dus gewoon kan blijven werken voor de BV want het blijft een zelfstandige rechtspersoon.
  9. Nee die is er niet. Het gaat mij er vooral om of de andere bestuurder kan aanblijven en de BV gewoon kan functioneren of we risico lopen met onze banktegoeden.
  10. Voor zover ik kan zien in de akte is daar niets over opgenomen. Vroeg mij af hoe dat standaard juridisch zit.
  11. Ik ben medebestuurder in een Holding en sta ook in het UBO register. Nu is de andere bestuurder/eigenaar helaas betrokken geraakt bij een aantal zeer ingewikkelde financiële conflicten waarbij er mogelijk zijn privé faillissement zal worden aangevraagd. Uit de BV ontvangt hij geen salaris (er is een vrijstelling tot eind 2022 voor gebruikelijk loon) omdat hij in een uitkeringstraject zit ten gevolge van ziekte en dus een ander inkomen heeft en voor de Belastingdienst geen windhapper is zoals ze dat blijken te noemen. Ik vraag me af wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn want als hij in staat van faillissement zal worden verklaard dan mag hij volgens mij ook niets meer doen namens en voor de rechtspersoon of zien de gevolgen enkel op mogelijk beslag op aandelen en salaris door een curator? Er is sprake van een werk B.V waar de activiteiten in onder zijn gebracht. Deze heeft niemand in dienst. De bestuurder en aandeelhouder van de B.V. is de Holding B.V. en van de Holding B.V. zijn wij beide bestuurders en aandeelhouders. Wie kan mij hier iets meer over vertellen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.