Ran_Dom

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Ran_Dom's trofeeën

  1. Bedankt, dan weet ik genoeg.
  2. Beste, Wat zijn jullie ervaringen met www.fundingteam.nl ? Is het betrouwbaar? (Echte funding of gebakken lucht/scam?) Hoe reëel waren de ingeschatte fondsen waarover de adviseur het vooraf had? Binnen welk tijdsbestek waren de gestelde doelen behaald? Hebben jullie nog andere op of aanmerkingen over dit onderwerp? Bij voorbaat dank voor de reacties. Met vriendelijke groet, Ran_Dom
  3. Bedankt voor het uitgebreide antwoord Daar de lader max 22kW/32A moet kunnen leveren (aan de hand van de instellingen) was dus 2,5mm2 niet geschikt. Waardoor dus de opdracht niet goed uitegevoerd is en de daaruit voortvloeiende kosten schade zijn. Daar de lader (tijdelijk) gewerkt heeft, is Tesla van mening dat er eerst (op mijn kosten) een electricien langs moet komen om een aantal waardes te meten, voordat zij mogelijk een vervangende lader opsturen. Juridische stappen lijken mij dus reëel en aan bod.
  4. Bedankt voor de reacties: @UwJurist 1) nee de laadpaal werkt niet, de stroom komt bij de laadpaal aan, maar door een defecte printplaat stopt het daar 2) omdat het niet werkt (defecte lader) en schade (tijd en laadkosten) veroorzaakt 3) Ander bedrijf, omdat de originele electricien ZZPer is en ondanks meerdere opvorderingen om het op te lossen, steeds niet kwam opdagen @RiVe 1) laadpaal is geleverd door Tesla 2) Goed punt, zal ik naar kijken 3) Ja via whatsapp: zachte en harde kabels zijn door elkaar gebruikt, de lader had een 4mm kabel nodig, maar er was een 2,5mm kabel gebruikt 4) Kortsluiting (stoppen vlogen er uit als de lader groep actief was en aan stond) 5) De lader is volgens Tesla instructies ingesteld @StevenK 1) Ik geen juridische stappen aangekondigd, maar wel "ik wil dat je dit binnen 2 weken oplost" (mid januari), waarna ik aan het lijntje gehouden werd
  5. Hallo, Graag zou ik advies inwinnen in het volgende. In november heeft een Electicien een klus uitgevoerd (Laadpaal enz) voor mijn bedrijf, terwijl de electricien hier was, is de paal 10min getest en werkte. Het factuur is betaald en de Electricien vertrekt. Kort daarop (de zelfde dag) geeft de laadpaal kortsluiting en is dus onbruikbaar, hetgeen ook direct bij de electricien gemeld is. De electricen gaf aan het op te lossen. Sinds dien zijn meerdere afspraken gemaakt om het op te lossen, maar tot op heden kwam er steeds iets tussen/ kwam zonder bericht niemand opdagen. Door het niet functioneren van de laadpaal ben ik genoodzaakt elders te laden ipv eigen stroom te gebruiken (met panelen op het dak), waardoor ik meer tijd en geld kwijt ben. Vandaag bleek bij een controlle door een andere electricien, dat de laadpaal destijds met verkeerd materiaal aangesloten is. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? en zo ja, wat was destijds de oplossing? Ik dacht zelf aan koop ongedaan maken en een schadevergoeding Alvast bedankt voor de reacties
  6. Binnen 6 maanden van een locale eenmanszaak in de ICT doorgegroeid tot detacheerder ( tnt 8 mensen aan remote opdrachten geholpen, toegang tot opdrachtnemerbestanden van 700+, druk bezig met het zoeken van klanten) 3e en 4e inkomstenbroennen uit andere branches staan in de kinderschoenen. Ik sluit me aan bij de vorige poster "Yes! Wat is ondernemen leuk!"
  7. Bedankt voor de salaris eisen. Het maandsalaris is hoog (als kostenpost) maar wel reëel voor IT werk. Voor dat bedrag levert de werknemer ook meer omzet op. De voorbereidende kosten voor het referentschap zijn potentieel verloren als de score te laat bevonden wordt. Voor vertaalwerk is het nog maar de vraag of de kosten terugverdient worden. Ik denk dat ik voorlopig het werk hier aanneem, het elders laat uitvoeren en de niet-EU ondernemers voor de dienst betaal, daar houdt iedereen op dit moment meer van over.
  8. Ik heb telefonisch contact gehad met de IND, waar ik buiten de referent kosten en het bedrag voor visum aanvraag zelf, niet wijzer geworden ben. Maar ik zal een dezer dagen het opnieuw proberen.
  9. Hallo iedereen, Achtergrond info: sinds kort bestaande eenmanszaak in de IT wil zwager met IT studie vanuit buiten EU naar NL halen als personeel. 1) In hoeverre is de score lijst voor toekenning van het referentschap van te voren te toetsen? €2500 uitgeven en niet zeker weten of het toegekend wordt is als net startende ondernemer en behoorlijk bedrag. 2) stel het referentschap wordt toegekend, welke eisen worden qua beloning gesteld voor de immigrant? 3) mag de immigrant een bijbaan hebben gedurende de werkvisum periode? (dus de eerste 5 jaar, waarna naturalisatie en optie wordt) 4) in hoeverre komen niet-IT werkzaamheden in aanmerking voor zo een visum? (Bijvoorbeeld voor vertaalwerk om elders klanten te kunnen benaderen) 5) moet een werk immigrant vooraf taaltrainingen volgen of mag de taal hier in NL geleerd worden? alvast bedankt voor de input/antwoorden, ik kon op de IND site onvoldoende informatie vinden en mijn boekhouder had er te weinig ervaring mee om advies te geven. met vriendelijke groet, Ran_Dom
  10. Bedankt voor de input, gezien de complexiteit heb ik een boekhouder ingeschakeld. Scheelt een hoop werk, waarbij ik waarschijnlijk een aantal zaken over het hoofd zie, dus de kosten worden ruimschoots terugverdiend.
  11. Goede dag iedereen. Ten eerste bedankt voor alle informatie. De recentelijk gestarte VOF, waarvan mijn vrouw en ik 50/50 eigenaars zijn, heeft de eerste opdracht binnen. Waarvoor vanuit huis gewerkt gaat worden, wat tevens het adres van de VOF is. De opdrachtgever is tevens een Nederlands bedrijf. De opdracht zal +/- 15k per maand genereren voor een periode van 6 maanden, waarschijnlijk verlengbaar. In hoeverre zijn de volgende zaken aftrekbaar? 1) hypotheek van het huis (dus tevens kantoor) waarbij de kantoor ruimte en eigen voordeur heeft 2) energievoorziening 3) internet en telefoon 4) nog aan te schaffen leaseauto 5) laptop 6) thuiswerkplek 7) trainingen En als deze posten vanuit het bedrijf betaald zijn, moet dan het gehele overgebleven bedrag uitbetaald worden? Of is het voordeliger om zoveel mogelijk in de bedrijfskas te houden en alleen datgeen als salaris uit te betalen dat we denken nodig te hebben? Deze opdracht, en het daaruit voortvloeiende salaris, zal voorlopig onze enige inkomstenbron zijn. Alvast bedankt voor de antwoorden. Met vriendelijke groet, Ran_Dom
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.