Dag allemaal,
Ik heb/had een contract afgesloten bij KPN voor mobiel bellen/sms internet etc 10 GB etc. Nu kreeg ik na een tweetal facturen van een paar honderd euro. Dit begreep ik niet. Dus ik ging op onderzoek uit en ik kwam erachter dat KPN alles meer dan een 10GB verbruik extra in rekening brengt. Dit had ik niet aan zien komen omdat KPN claimt als je 10 GB verbruikt hebt je snelheid verlaagt. Er stond de volgende link in mijn contract:
Vervolgens kom je dan hier uit:
Zoals je ziet kom ik uit op de verkeerde pagina, je moet hier op 'zakelijk' drukken. Dat ik gemist. Eigenlijk hebben ze mij de verkeerde link gestuurd.. Daarnaast was ik jaren gewend dat ze de snelheid verlagen zoals ze bij Odido wel doen. Dus er gingen geen alarmbelletjes af toe ik van die standaard smsje kreeg van KPN:
'Geachte klant, u heeft 100% van uw NL-EU databundel verbruikt. Vanaf nu geldt het buitenbundeltarief tenzij er nog groepstegoed beschikbaar is. Mvg, KPN.'
Ik was immers in de veronderstelling dat mijn internetsnelheid verlaagd ging worden.
Dit is nu achteraf: nu kijk ik verder in mijn contract en daar wordt ook weer verwezen naar een algemene link waar je de keuze hebt uit tig van algemene voorwaarden: https://www.kpn.com/algemene-voorwaarden/zakelijk/kpn-een-mkb
Welke moet je nu hebben? Mij ben je kwijt nu ;) In mijn contract staan geen algemene voorwaarden, die moet ik zelf maar vinden op hun website...
Ik heb een klacht ingediend, maar er wordt gemaand tot betalen, inhoudelijk wordt er niet op ingegaan.
Bel ons voor 28 mei 2024
'Dan kunnen we voorkomen dat we de schuld moeten registreren. Een registratie heeft bijvoorbeeld negatieve gevolgen bij het afsluiten van toekomstige leningen en abonnementen.' <--- is dit waar? kunnen ze dit zomaar doen?
Ik vind dat ik niet goed ben ingelicht over de algemene voorwaarden en zeker ben misleidt door verkeerde informatie te verstrekken via de email over het internetgebruik.
Is dit juridisch ook zo?
Ik hoor graag van jullie.
Gr,
Jeroen