• 0

Verhuurder bedrijfspand laat mij niet vrij in keuze van internetprovider

Dag allemaal,

 

Ik huur nu een ruimte in een bedrijfsverzamelpand. De verhuurder schakelt een IT bedrijf in welke welke de internetaansluiting regelt binnen het pand. Toen ik deze ruimte ging huren was ik niet op de hoogte (staat ook niet in verhuurcontract) dat ik niet vrij was in het kiezen van een internetprovider binnen het pand. Via ziggo is er een aansluiting geregeld en elke huurder €50 ex btw vragen voor het internet. Ze zijn niet vrij een andere provider te kiezen.

 

 

Is dit de normale gang van zaken? Graag hoor ik van andere ondernemers welke in een soortgelijke situatie zitten.

 

Gr,

 

Jeroen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Jeroentiee,

 

ja dit is normaal. Je kunt namelijk op 1 glasvezelkabel slechts 1 internetaansluiting hebben, dus je zult die moeten delen. Of €50,- euro redelijk is is een tweede vraag, in mijn geval betaal ik de helft, maar moeten we zelf de afscherming regelen.

 

Vraag wel even goed na of je op een afgeschermd subnet zit. Is dat niet het geval, dan sta je min of meer open voor alle andere huurders. Dat kun je ook zelf regelen dmv een router.

 

IJsbrand

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, UwJurist zei:

Dat kan technisch gezien normaal zijn, maar juridisch gezien hoort dit wel te zijn aangekondigd/vastgelegd. In de huurovereenkomst hoort zoiets thuis bij het onderdeel servicekosten.

Mocht het juridisch aanvechtbaar zijn, dan moet je je afvragen of je het wel wil.

Wisseling van internetprovider betekent wisseling van kabelaar, hetgeen doorgaans betekent kiezen tussen Ziggo en KPN.

Als er geen andere kabel naar en in het gebouw aanwezig is, dan mag je dat op eigen kosten laten aanleggen.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, UwJurist zei:

Dat kan technisch gezien normaal zijn, maar juridisch gezien hoort dit wel te zijn aangekondigd/vastgelegd. In de huurovereenkomst hoort zoiets thuis bij het onderdeel servicekosten.

 

Het had inderdaad wel vooraf gecommuniceerd moeten worden. Overigens denk ik dat het niet persé in de huurovereenkomst hoeft. In mijn geval wordt de aansluiting volledig verzorgd door een externe partij en is er een aparte overeenkomst voor de internetaansluiting.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, Jeroentiee zei:

Ik huur nu een ruimte in een bedrijfsverzamelpand. De verhuurder schakelt een IT bedrijf in welke welke de internetaansluiting regelt binnen het pand.

Dat is vrij normaal.

 

18 uur geleden, Jeroentiee zei:

Toen ik deze ruimte ging huren was ik niet op de hoogte (staat ook niet in verhuurcontract) dat ik niet vrij was in het kiezen van een internetprovider binnen het pand.

De verhuurder mag dan een informatieplicht hebben, maar van een huurder mag je verwachten dat deze bij de verhuurder informeert naar de “standaard” nutsvoorzieningen … gas, water, elektra en telefoon/internet. 
Zo zal een huurder ook niet kunnen kiezen tussen leveranciers van gas, water en elektriciteit.
 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Cosara zei:

Mocht het juridisch aanvechtbaar zijn, dan moet je je afvragen of je het wel wil.

Wisseling van internetprovider

Een andere internetprovider is niet wat ik aangeef.
Verhuurder valt te verwijten dat hij dit niet heeft gecommuniceerd en het is verdedigbaar dat hij (een deel van) de kosten moet dragen.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
6 minuten geleden, Cosara zei:

De verhuurder mag dan een informatieplicht hebben, maar van een huurder mag je verwachten dat deze bij de verhuurder informeert naar de “standaard” nutsvoorzieningen … gas, water, elektra en telefoon/internet. 
Zo zal een huurder ook niet kunnen kiezen tussen leveranciers van gas, water en elektriciteit.

 

De informatieplicht van de verhuurder gaat  voor die van de huurder. En qua internet en telefoon al helemaal, want dat is echt niet standaard via een verhuurder geregeld.

aangepast door UwJurist

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.