Kau

Super Senior
  • Aantal berichten

    133
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Smaragd 12, Hoorn, 1625RH, Nederland
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Administratie Kau
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  1. Daarom dat ik maar reageerde, vond het zo zielig. Volgens mij is dit mijn eerste post weer in een jaartje of 6
  2. 1. Een beetje. IB verrekent eerst met andere inkomsten in box 1, daarna met inkomsten uit 3 afgelopen jaren en daarna met de komende 9 jaren. VPB verrekent eerst met 1 jaar terug en daarna (onbeperkt) met komende jaren. 2. Nee dat is alleen voor een voorlopige verliesverrekening. 3. Ja is verplicht.
  3. Je geeft zelf aan dat je BTW hebt moeten betalen bij de douane. Dus als jij een product voor €100 inkoopt, bij de douane komt er 21% bij + inklaringskosten. Deze €21 is voorheffing. Dus €121 incl. btw en €100 excl. btw. Op je inkoop/voorraad staat dus €100. Als je het product dan weer verkoopt zit er 21% op die je afdraagt. Dan gaat alles goed en heb je niets te maken met de margeregeling.
  4. Ik wil wel graag een scherm gemaakt door een gehandicapte Indiaan.
  5. Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zit met de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) en de nieuwe regelgeving in 2012. In mijn fiscaal memo staat het volgende: Auto's met een zeer lage co2 uitstoot komen in aanmerking voor investeringsaftrek. Dan wordt er doorverwezen naar de tabel met co2 uitstoot, maar deze veranderen natuurlijk vanaf juli 2012. Stel je hebt een auto die vanaf juli 2012 in de nieuwe grens valt (en dus geen auto met zeer lage co2 uitstoot meer is), hoe gaat het dan in z'n werk met de investeringsaftrek, als je deze auto hebt gekocht in de eerste helft van 2012?
  6. Zakelijke rekening is niet verplicht. Volgens mij is het niet eens verplicht om uberhaupt een rekening te hebben, maar pin me daar niet op vast ;) (werkt ook niet echt handig natuurlijk ;D ) Verder vind ik het wel apart dat je een VAR-Loon hebt gekregen bij 3 tot 7 werkgevers, terwijl je duidelijk zegt hier in wilt doorgroeien en begint met €6000 omzet. Die WUO moet gewoon mogelijk zijn...
  7. Je hebt nauwelijks formules nodig lijkt me voor zoiets simpels. Lening € 15.000 met een looptijd van 5 jaar. Er wordt 2x per jaar afgelost, dus €1.500 per half jaar. Eerst kolom zet je de datums, 2e kolom het termijnbedrijf, 3e kolom de aflossing, 4e kolom de rente en daarnaast nog de cumulatieve aflossing. Dat worden totaal 10 regeltjes en kan je met =SOM nog wel een totaal berekenen zodat je ziet hoeveel rente je uiteindelijk hebt betaald.
  8. De BTW op theaterkaartjes is sinds juli 2011 trouwens verhoogd van 6% naar 19% dus houdt daar rekening mee ;D
  9. Binnenkort komt de ondernemersaangifte inkomstenbelasting online en die moet je dan invullen, daar doe je ook meteen je prive aangifte in. ;) volgens mij half februari komt het beschikbaar. Weet je zeker dat je de 1225 uren haalt?
  10. Je hebt wel gelijk, als ondernemer moet je natuurlijk ook financieel ingesteld zijn, maar dat je goed kan boekhouden, alle belastingaangiftes begrijpt en de fiscale regels kan toepassen lijkt me niet per se een essentieel deel van je vakgebied.
  11. Je kunt gewoon niet alles weten. Als ondernemer ben je meestal sterk in een bepaald gebied, dat is dan ook je vakgebied. De rest zal je moeten uitbesteden. Tenzij je denkt dat je alles zelf kan, maar denk je nou werkelijk dat andere ondernemers die gespecialiseerd zijn in dat vakgebied dat minder goed kunnen dan jij??? Als m'n auto kapot gaat kan ik ook wel zelf gaan lopen kloten. Misschien met wat hulp van de buurman en het internet kan je een heel eind komen. Uiteindelijk zou ik (maar die kans is best klein) zelfs het probleem kunnen repareren. Maar dan heb je veel tijd (en dus geld) verspild en weet je nog niet eens zeker of het goed is gebeurd. En zo geldt het bij de eigen boekhouding en belastingaangiftes doen ook. Ongetwijfeld kan je het zelf doen, maar je weet nooit of het wel goed gaat.
  12. Ja als je ondernemer bent mag je de bijtelling beperken tot de werkelijke kosten, dat is dus €6500 in 2010 en €4500 in 2011.
  13. Waar moet er nog over gediscussieerd worden dan? Volgens mij is de 1e reactie al direct de goede, je neemt dat belasting over de toegevoegde waarde te letterlijk. Feitelijk betaalt ieder bedrijf BTW over z'n brutomarge per product en vangt de overheid het pas bij de eindgebruiker. Daar komt de term "toegevoegde waarde" dan ook vandaan.
  14. Hmm huh, waarom zou de Holding dividend uitkeren aan de werkmaatschappij?
  15. Wat je inkoopt staat los van wat je verkoopt. Als jij dus aan je klanten (Nederlands neem ik aan) een factuur stuurt dan moet je daar gewoon volledig 19% over rekenen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.