Ga naar inhoud

Ervaringen incassobureau's

Geplaatst:

Bramovic

Helaas ziet het er naar uit dat ik binnenkort een incassobureau zal moeten inschakelen. Eigenlijk wilde ik deze reactie plaatsen in een eerder topic over "goede incassoburea's" maar die was reeds op slot.

 

In bovengenoemd topic gaf Perry aan goede ervaringen te hebben met www.incassodienst.nl . Ondanks dat hun website(s) wat rommelig is(zijn) kunnen de aangeboden diensten natuurlijk prima zijn.

Op internet vond ik helaas wat meningen van mensen die brieven van hen hadden ontvangen en ik kreeg het idee dat de verstuurde brieven niet professioneel overkwamen. Kan dit kloppen of valt dat wel mee?

 

Zijn er wellicht anderen die goede ervaringen hebben met het bovengenoemde of andere incassobureau's? Ik zit namelijk ook te denken aan incasso.com; die website is i.i.g. erg helder. Ik prefereer een bureau dat in ieder geval professioneel overkomt naar de klant toe, dat serieus genomen wordt door de klant. Het betreft overigens een vordering van <3000 euro.

 

Alvast dank!

Featured Replies

Geplaatst:

renep

Ik zou daarmee niet naar een incassobureau gaan, maar naar de gerechtsdeurwaarder. Die paar brieven die daaraan vooraf gaan kun je makkelijk zelf schrijven. Op de site in mijn sig staan een paar artikelen over dit onderwerp, met voorbeeldbrieven.

Geplaatst:

Bramovic

  • Auteur

Renep, bedankt voor je antwoord.

 

Ik heb inderdaad al wat herinneringen geschreven (tot op heden per e-mail omdat alles tot dusverre per e-mail verloopt). Overigens heb ik enkele weken geleden ook al een voorstel gedaan in de trant van x procent nu en x procent op een later tijdstip. Geen reactie op gehad terwijl ik in het proces voor de factuur bijna dagelijks contact had.

 

Aankomende week wil ik telefonisch contact opnemen. Als daarna nog geen betaling volgt wil ik een laatste aanmaning aangetekend versturen.

 

Ik begrijp dat het in dat geval dus beter rechtstreeks naar een deurwaarder kan stappen? Iemand een idee aan welke kosten ik in dat geval moet denken?

 

Voor de beeldvorming: het gaat om een reis die uitgesteld is (door de klant, door gebruikmaking van de annuleringsverzekering geboekt via ons) , maar waarvoor geen restitutie kan worden gegeven (av); de reis vind nu later plaats vandaar dat de klant meent het resterende bedrag later te kunnen betalen. Volgens de av moet echter het totaalbedrag reeds betaald zijn.

 

 

Geplaatst:

renep

Ik heb inderdaad al wat herinneringen geschreven (tot op heden per e-mail omdat alles tot dusverre per e-mail verloopt).

Dat zou ik toch ook maar eens per post gaan doen (en daarin de e-mails vermelden).

 

Geen reactie op gehad

En dat feit zou ik in een brief vermelden, al is het maar zijdelings (dossiervorming).

 

Ik begrijp dat het in dat geval dus beter rechtstreeks naar een deurwaarder kan stappen?

Na de laatste aanmaning, ja.

Geplaatst:

sja123

www.casus.nl

 

Geplaatst:

SG1

Wel eens gedacht een een verzekering waar een incasso in het pakket bij inzit? Voor €700,- per jaar ben je klaar.

 

Ik zelf zit bij Keizersgracht Juristen en het werkt snel en doeltreffend.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Geplaatst:

only me

Hoe vervelend het ook is kan het blijven bellen een goede uitwerking hebben. Meestal worden ze er gek van met als gevolg dat er uiteindelijk betaald wordt.

 

 

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Geplaatst:

ExTax!

Wees je er goed van bewust wat het incassobureau voor je doet... en hoe de verdienstructuur in elkaar zit.. M.a.w. betaal je extra als het incassobureau moet procederen? Check Wikipedia voor een introductie in 'incassobureau's en gerechtsdeurwaarders'

  • 3 years later...
Geplaatst:

hendri

je kunt een informatiepakket aanvragen, dit hebben wij gedaan bij mevr. dijksen 06 (mod edit)

wij kregen een informatiepakket met een contract en ze belde 3 dagen later weer of er vragen waren en of het interessant was voor ons

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

 

je kunt een informatiepakket aanvragen, dit hebben wij gedaan bij mevr. dijksen 06 (mod edit)

wij kregen een informatiepakket met een contract en ze belde 3 dagen later weer of er vragen waren en of het interessant was vo

 

Dag hendri

 

Welkom op HL.

 

Weet mevrouw Dijksen wel dat je haar telefoonnummer op een publiek forum geplaatst hebt?

 

Daarbij: probeer te reageren in recente topics. Deze was al 3,5 jaar oud.....

 

groet

Joost

 

HL admin

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

hendri

kom je mensen helpen met je advies en ervaring wordt het niet gewaardeerd

Geplaatst:

member123

ruikt wel heel erg naar verborgen zelf reclame als je de text leest en ziet dat het de eerste post is op dit forum...

Geplaatst:

hendri

kom je mensen helpen met je advies en ervaring wordt het niet gewaardeerd.

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Gemeld telefoonnummer geeft geen enkele verwijzing naar een bedrijf. Er wordt opgenomen met 'hallo' en de voicemail geeft alleen een nummer en geen naam.

 

Dergelijke dubieuze tips horen niet op het forum thuis. Nummer is dan ook verwijderd.

 

groet

Joost

 

HL admin

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.