Ga naar inhoud
  • 0

Word-of-Mouth à la Tomtom

Interessant congres over mond-tot-mond reclame deze week in Hilton Soestduinen, verslagen vind je op Marketingfacts, Frankwatching en Molblog.

 

Uit de laatste tien tips van Tomtom voor de omgang met bloggers en forums:

 

Do’s

 

- monitoren van de discussies

- uitnodigen voor gesprek

- persoonlijk contact

- laten deelnemen aan evenementen

- serieus zijn met feedback die TomTom ontvangt

 

Dont’s

 

- niet zelf posten, zeker niet anoniem

- behandel de bloggers en forumeigenaren niet als reguliere journalisten, dat wil zeggen, stuur geen persberichten in marketing- en pr-taal op ze af:-)

- wees eerlijk (jok niet)

- verwacht niet alleen positieve feedback

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, dat zijn wel slimme tips. Wel moeilijk voor mij om mij er aan te houden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het jammer dat ik zelf niet bij was :(. Ik werk zelf ook bij Hilton Royal parc ;). Als ik het had geweten, was ik zeker gegaan.

 

 

In iedere geval, van die samenvatting kan ik ook wat leren.

 

 

 

Succes is geen toeval, succes is gepland.

Link naar reactie
  • 0

Oh, en dit zijn de ervaringen van UPC in de omgang met bloggers en forums:

 

- Sommige discussies kun je niet winnen,

- Als je iets oppakt, moet je het ook oplossen. Anders werkt het contraproductief en word je ‘afgemaakt’,

- Reageer snel,

- Laat je niet uitlokken, trap ook niet in de val dat dit een nieuw klantenservicekanaal zou zijn. Het echte callcenter heeft namelijk de capaciteit om problemen op te lossen. Ter Aar: ‘We zijn op zoek naar een compromis tussen dit medium en de telefoon, maar we hebben nog geen oplossing.’

- UPC reageert nooit op emotie, maar op feiten,

- Reageer met open vizier, doe niet aan beloningen.

 

Zie artikel hier.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

- Als je iets oppakt, moet je het ook oplossen. Anders werkt het contraproductief en word je ‘afgemaakt’,

 

Hum...dat betekent voor de meeste bedrijven dus: niets melden - want dan moet je je zooi opruimen.

 

Verder kan ik mij voorstellen dat je op een aantal blogs, hoe populair ook, niet gaat reageren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    9 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.