Ik ben al een hele tijd bezig met het financiële gedeelte van mijn ondernemingsplan. Volgens mij is de investeringsbegroting, en het exploitatieplan wel ok, ik zit echter in mijn maag met de liquiditeitsbegroting en de eindbalans.
Mijn vragen zijn:
-Mijn inkoop is vrij lastig te schatten, ik weet wel mijn brutowinst (30%).
Kan ik dan zeggen dat mijn inkopen de IWO betreffen, 70%.?
-Ik twijfel of ik de BTW goed heb berekend bij de liquiditeitsbegroting.
-In mijn scenario huur ik een pand van mijn ouders, echter spendeer ik wel 100k aan verbouwingen. Hoe muteert dit op de eindbalans?
-Welke btw vormen komen op de eindbalans, en hoe muteren deze.
-Hoe muteert de voorraad naar de eindbalans toe?
Ik heb mijn financiële deel in constructie toegevoegd. als bijlage!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PforPieter
PforPieter
Ik ben al een hele tijd bezig met het financiële gedeelte van mijn ondernemingsplan. Volgens mij is de investeringsbegroting, en het exploitatieplan wel ok, ik zit echter in mijn maag met de liquiditeitsbegroting en de eindbalans.
Mijn vragen zijn:
-Mijn inkoop is vrij lastig te schatten, ik weet wel mijn brutowinst (30%).
Kan ik dan zeggen dat mijn inkopen de IWO betreffen, 70%.?
-Ik twijfel of ik de BTW goed heb berekend bij de liquiditeitsbegroting.
-In mijn scenario huur ik een pand van mijn ouders, echter spendeer ik wel 100k aan verbouwingen. Hoe muteert dit op de eindbalans?
-Welke btw vormen komen op de eindbalans, en hoe muteren deze.
-Hoe muteert de voorraad naar de eindbalans toe?
Ik heb mijn financiële deel in constructie toegevoegd. als bijlage!
Wie wil mij helpen
:-[
finan.doc
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10391-hulp-bij-laatste-stukjes-financieringsplan-mbo/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag