• 0

Meer subsidie voor stroom uit biomassa

Staatssecretaris Wijn is bereid meer subsidie te verlenen voor het opwekken van stroom uit biomassa . Hij zei dit maandag tijdens overleg in de Tweede Kamer.

 

..............

Wijn zei bereid te zijn de subsidie op te trekken naar 4,8 eurocent.

 

bron:www.energiewereld.nl

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou, als ik het goed begrepen heb wordt het wel steeds minder wat subsidie betreft. Als ik het goed heb wordt op alle vormen van groene stroom enig subsidie verleent, en dus waarschijnlijk op biomassa nu wat meer.

 

Wat internationaal gezien de beste kans maakt?

 

Ik denk dat zonnepanelen belangrijk blijft, zeker omdat het nu in allerlei kleurtjes leverbaar is en dus de architecten er beter mee uit de voeten kunnen. Er zijn nog een hleboel daken beschikbaar.

 

 

Als ik kijk naar een land als Duitsland dan is windenergie ook erg belangrijk omdat blijven te promoten, toeleveranciers en producenten van nieuwe technologie inbegrepen. Ook in Nederland zal het aantal windmolens op den duur uitgebreidt worden.

 

Stroom uit biomassa is ook erg goed om dat blijven te subsidieren. Biomassa kan ook gebruikt worden om waterstof en/of methaan op te wekken.

 

 

Ik zou dus niet willen kiezen tussen 1 van deze 3.

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Ik denk, dat als je alle daken vervangt door zonnepanelen en wat voor R&D en verbeteringen daar dan ingestopt wordt, dat je dan een aardige besparing op fossiele brandstoffen kunt maken.

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.