Ga naar inhoud
  • 0

Proactive Chat

Heeft iemand ervaring met pro-active chat?

 

Ik bedoel hier niet het gebruik van chat als communicatie kanaal voor (potentiele) klanten die een (inkomende) vraag hebben, maar de methode dat als je potentiele klant aan het browsen is op je website dat je hem dan via een pop-up vraagt of je hem verder kan helpen. Als hij deze accepteert start je een chatsessie.

 

Zeg maar de winkelbediende die naar je toe loopt als je in de winkel aan het rondkijken bent.

 

Vandaag heb ik dit op mijn website geimplementeerd. Het doel is om bezoekers beter te informeren en vaker om te zetten in leads.

 

Heeft iemand ervaringcijfers met pro-active chat?

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Net zoals in winkels ben ik online geen voorstander van pop-ups.

 

Maar ik heb ervaring met een webwinkel die een chatfunctie had. Het initiatief lag bij mij om de chat te openen en werd zeer goed geholpen bij een vraag waar mijn bestellingen gebleven was.

 

dus: chat / ja, pop-up/nee

 

Kunst is om de bezoekers zo te triggeren dat ze zelf op de chat klikken.

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Eens. Wel interessant om te testen hoe je bezoekers reageren denk ik, maar ik denk dat vooral de pop-up irritatie opwekt bij je potentiele klanten. Daarnaast heb je kans dat je bestaande klanten afschrikt.

 

Wat we bij dit soort dingen vaak vergeten is dat "de gemiddelde Nederlander" niet veel meer doet dan klikken en lezen, en niet op de hoogte is van pop-up chats, blogs, wiki's enz. Daar moet je rekening mee houden. Een chat is redelijk geavanceerd voor gebruikers.

 

Overigens is een mooi uitgevoerde chatfunctie op een site een perfecte aanvulling, mits er iemand aanwezig is om vragen direct te beantwoorden.

Link naar reactie
  • 0

 

Wat we bij dit soort dingen vaak vergeten is dat "de gemiddelde Nederlander" niet veel meer doet dan klikken en lezen, en niet op de hoogte is van pop-up chats, blogs, wiki's enz. Daar moet je rekening mee houden. Een chat is redelijk geavanceerd voor gebruikers.

 

 

Ik had tot voor kort ook een skypebutton op mijn website staan, zodat mensen op die manier ook makkelijk conctact kunnen leggen.

Op de website zelf is er nooit gebruik van gemaakt.

 

Grappig genoeg heb ik deze button ook enige tijd in mijn HLsignature gehad, toen heb ik wel een aantal reacties gehad.

 

Ik denk trouwens dat het op een site voor jongeren wel heel goed kan werken.

Link naar reactie
  • 0

Overigens is een mooi uitgevoerde chatfunctie op een site een perfecte aanvulling, mits er iemand aanwezig is om vragen direct te beantwoorden.

 

Ik heb een oplossing gevonden waarbij de chatmogelijkheid alleen wordt geboden op het moment dat iemand beschikbaar is. Als dit niet het geval is dan ziet de bezoeker niet eens dat chat als communicatiekanaal wordt aangeboden.

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    9 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.