• 0

handelsnamenregister

 

Morgen ga ik richting KVK om mijn handelsnaam in te schrijven.

 

Bestaan er sites waar alle denkbare handelsnamen/ondernemingen in

1 overzichtelijk geheel aanwezig zijn? maar dan ook echt alles en dus 200% vertrouwd! zowel nationaal als internationaal?

 

Mijn naam die ik wil gaan gebruiken heeft wel een domeinnaam maar die site geeft aan:

 

cancelled since 7/9/2003.........de domeinnaam is niet vrij maar zou het kunnen dat zijn bedrijf/onderneming (handelsnaam) waar dan ook ter wereld nog bestaat?

 

Ik heb al aardig wat sites gevonden via google maar in de meeste gevallen heb ik het gevoel dat het geen volledige handelsnamenregisters zijn. zekerheid voor alles!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil een engelse naam gaan gebruiken voor mijn onderneming.

 

Het handelregister van KvK komt niet zo ver. Kan KvK mij voldoende advies geven over of deze naam in het buitenland gebruikt wordt?

 

Is een telefoontje hiervoor genoeg naar Kvk? of komt hier een heel onderzoek bij kijken?

 

tot op heden vind ik niks op google onder deze naam, maar hoe veilig is google?

 

Stel mijn bedrijf wordt een succes en in amerika of australie zit iemand die ooit mijn handelsnaam,domeinnaam heeft aangemaakt. Of een naam die er op lijkt indezelfde branche! Dan zit ik met de gebakken peren! Is het KvK zo sterk dat men een handelsregister heeft van alle mogelijke ondernemingen in deze wereld????

 

Het is zo'n belangrijke kwestie! beter nu goed geregeld dan straks het hebben van problemen! :P ??? ??? ???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Straight,

 

Is het echt nodig om twee keer dezelfde vraag te stellen ?

 

Zoek even op dit forum met als zoekterm handelsnaam, een beetje eigen initiatief kan geen kwaad.

 

Verder moet je de dingen wel even in het juiste perspectief zien, de kans dat jij als mini ondernemer over tien jaar een multinational bezit die aangeklaagd wordt door Willy Wanabee uit Australie vanwege het gebruik van dezelfde (handels)naam voor je product is natuurlijk erg klein.

 

Nogmaals, zoek via Google, yahoo enz. Zoek in het handelsregister, en het regsiter van het merkenbureau, kijk naar domeinnamen en let even op woorden die nagenoeg het zelfde klinken.

En je kunt natuurlijk altijd een onderzoek laten doen door de KvK die daar overigens geen enkele rechtsgeledigheid aan durven te geven.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.