• 0

Webwinkel loopt niet

Hallo mensen,

 

Ik zal graag wat adviezen, ideeën of opmerkingen van jullie horen over mijn eenmans-webwinkel dat niet goed loopt.

 

Situatie:

 

Ik heb een webwinkel. Deze webwinkel verkoopt voornamelijk gadgets goederen die uit China komen. Ik heb namelijk de goederen zelf geïmporteerd en bezit dus de benodigde kennis en connecties in China. Jammer genoeg kan ik niet meer importeren dan mijn budget c.q. kapitaal dat toelaat. En daardoor heb ik te weinig assortiment in de webwinkel.

 

Tevens run ik de web-winkel vanuit mijn eigen huis en zit dus zowaar vol met goederen dat alles in mijn huis vol zit. Ik zal dan graag een pand willen hebben maar dat laat mijn budget c.q. kapitaal niet toe. Naast mijn webwinkel werk ik ook 40 uur per week voor een werkgever.

 

Ik heb gemerkt dat heel veel mensen de producten (in de gadgets branche) zelf willen zien en voelen voordat ze echt tot koop gaat. Dat is helaas niet mogelijk omdat ik alles vanuit mijn eigen huis run.

 

Het gekke is dat ik een business plan had opgesteld en laten reviewen door diverse docenten van een universiteit en die zeiden dat het goed uitzag. (Althans op papier blijkt nu.) Want ik had mezelf voorgesteld in de business plan, wanneer ik tot break-even komt, dan zal ik “vaarwel” zeggen tegen mijn werkgever.

 

Wat nu verder? Ik ben aardig wat geld kwijt en zit dus wal en schip. Wie kan me verder helpen?

 

Mvg,

 

Taosan.

 

ps. klik op dit webwinkel om de site te bezoeken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Drik & Victor,

 

Ik weet niet waar je over hebt. Ik heb geen SPAM verstuurd naar jullie of iemand anders ofzo. Ik wil alleen weten waarom mijn webshop niet goed draait. Nu hebben een aantal mensen hun meningen c.q. verbeteringspunten gegeven waar ik nu bezig ben om het een en ander te verwerken. Dit is toch ook de bedoeling van deze forum?!

 

Mvg,

 

Taosan.

Link naar reactie
  • 0

Beste Drik & Victor,

 

Ik weet niet waar je over hebt. Ik heb geen SPAM verstuurd naar jullie of iemand anders ofzo. Ik wil alleen weten waarom mijn webshop niet goed draait. Nu hebben een aantal mensen hun meningen c.q. verbeteringspunten gegeven waar ik nu bezig ben om het een en ander te verwerken. Dit is toch ook de bedoeling van deze forum?!

 

Mvg,

 

Taosan.

 

Beste Taosan,

 

De spam heeft betrekking op het bericht van Dirk, niet op jouw reacties. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik kom net kijken op Higherlevel (door het lezen van Sprout) en jouw bericht valt mij meteen op. Ik werd nieuwsgierig en ben op je site gaan kijken. Ik ben een creatief inspirator en dacht ohjee, een aantal dingen zijn al door mijn voorgangers genoemd, maar 1 ding wil ik je nog meegeven. Je verkoopt sieraden met swarovsky, maar op dit moment en al een tijdje is het helemaal hot je eigen sieraden te maken, zelfs als je swarovski in de creawinkels koopt en een megablingbling (lees dure) ketting maakt is het nog goedkoper als in jouw winkel en de kwaliteit oogt een stuk beter. Dit komt op mij over als cheapshit (niet lullig bedoeld), maar wat ik zou doen als ik jou was dan huurde ik een stand op een braderie of sieradenbeurs en gooi de hele boel voor de helft of als het kan nog goedkoper op de stand. Dan ben je het kwijt (tenminste dat hoop ik voor je) en kun je met dat geld weer nieuwe dingen kopen. En kijk eens om je heen wat echte gadget zijn.

 

Inspirerende groet,

Pascale

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Taosan,

 

ga door! Je hebt een goed verkoopbaar product. Vergeet alle detailopmerkingen, die zijn vaak persoonlijk (ik bleef juist hangen door de vrouwen bovenin: als je mensen laat zien haal je het anonieme van je bedrijf af), en focus je op de grote lijnen. Volgens mij:

- zorg voor een beter imago. Raadpleeg daarvoor een specialist, je kunt goede mensen vinden en op de site van de BNO (pagina 'voor ontwerpers' en dan 'lid zoeken') en op die site kun je ook prima lezen hoe je een goed traject voor verbetering in elkaar zet. Deze organisatie zorgt dat je kwaliteit krijgt, misschien moet je er een aantal benaderen voor je beet hebt, ze zijn kieskeurig. Je logo moet zeker weg, heeft een negatieve uitstraling. (Dit traject hoeft geen hoofdprijs te kosten, je moet met ong. 2000,- dit kunnen doen, en misschien wel minder, je structuur staat immers al)

- je gebruikt engels en nederlands door elkaar op de site! Nooit doen, kies.

- HEEL BELANGRIJK: maak je bekend!!! Niemand kan kopen bij een winkel die men niet kent. Benader grote bedrijven om je produkten aan te bieden, probeer op sites doorgelinkt te worden, banners, etc etc etc PROMOTIE!

 

succes

Rob

Link naar reactie
  • 0

- HEEL BELANGRIJK: maak je bekend!!! Niemand kan kopen bij een winkel die men niet kent. Benader grote bedrijven om je produkten aan te bieden, probeer op sites doorgelinkt te worden, banners, etc etc etc PROMOTIE!

 

succes

Rob

 

Niet mee eens, het heeft weinig zin een pagina te gaan promoten als vervolgens iedereen binnen 3 seconden weg is.

Werk eerst aan de uitstraling en opbouw van je site, daarna volgt promotie.

Link naar reactie
  • 0

Beste Taosan,

 

Zoals je hebt kunnen lezen zijn er zoveel verschillende zaken waar je wat aan kan doen. Maar zoals ik ook hier lees denken vele dat je een webshop zo neergezet hebt. Een webshop is niets anders als een 'echte' winkel waar je binnen kan lopen, ga er met je shop dan ook zo mee om. Zorg voor een goede etalage, en neem de bezoeker met de hand mee naar de kassa.

 

Er zijn tal van manieren hoe je dit kan bereiken, zoals je wel kan lezen. Maar wat is met je huidige budget nou de juiste?

 

Sluit een partnerdeal met een bedrijf die dit voor je kan doen er regelen. Laat dit bedrijf zich ook bezig houden met promotie en optimalisatie van je webshop. Maak optimaal gebruik van je eigen expertise en netwerken en doe de off-line zaken, en laat het partner bedrijf de online zaken regelen.

 

Versterkt elkaar en deel in de winst.

 

Succes

 

Joost

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mooi die verhalen over uiterlijk en over technische fouten. Maar niemand vraagt hoeveel klanten je al hebt gehad en of die klanten terugkomen? Zijn ze tevreden.

 

Zeker als er moederdag geschenken worden gekocht, kun je middels email marketing natuurlijk heel gemakkelijk ook vaderdag kado's verkopen. Want waar moeders zijn, zijn meestal ook vaders.

 

Verder denk ik dat je assortiment wel erg breed en diep is om voldoende omloopsnelheid te behalen. Kies voor runners en prijs die groots aan.

 

Dus alle vormgevingsfreaks hebben gelijk, maar ik zou nadenken over:

 

1 aantal klanten

2 aantal terugkomende klanten

3 potentieel aantal terugkomende klanten

4 assortiment breedte en diepte

5 omloopsnelheid

 

Vergeet niet, dat goede marketing begint en eindigt met rekenen.

 

Gr. Michel

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Naar aanleiding van jullie reacties over de website zijn er een en ander dingen gewijzigd en aangepast.

 

Graag wil ik van jullie weten hoe je over de site denkt, nu het inmiddels re-designed is. Snelheid en etc. Als dat redelijk is dan gaan we over de tweede punt, namelijk de producten enzo.

 

mvg,

Taosan

ps. url van de webwinkel staat op de eerste post.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.