• 0

ontbinden koopcontract, kan dat in dit geval??

Hallo,

 

ik heb enige tijd een post gemaakt dat ik een pand op het oog had om daar een lijstenmakerij in te starten...

 

nu komt het hele euvel:

 

ik heb enige tijd geleden het alléén het koopcontract getekend, de overdracht zou maandag a.s. zijn (5 feb.), maar ik ben vandaag gebeld door de makelaar en die vertelde me dat de overdracht uitgesteld is om de volgende reden:

het "bedrijfspand" zou een zgn. bijgebouw zijn, dus je mag er wel werken, maar geen klanten ontvangen en geen handel drijven!!!

 

let wel: vóór tekenen van koopcontract ben ik bij gemeente geweest om te verifiëren of het wel daadwerkelijk een bedrijfspand was etc.

alles klopte voor zover ik kon zien!

de makelaar zei ook dat het bedrijfspand was, verkopende partij ook...kadaster ook..nou ja...alles ok dus.

 

maar nu hoorde ik vandaag van makelaar dat dus als bijgebouw te boek staat,waar ik dus niks mee kan...kan ik om deze reden het contract laten ontbinden??

 

B(urgemeester)&W(ethouders) gebeld op verzoek van makelaar en die bevestigde het verhaal!!

 

ik heb het wel gehad met dit pand...ik heb er al veel tijd en energie en geld in gestoken om alles te regelen en heb er nu geen zin meer in om nóg verder door te ouwehoeren!!

er zijn meer winkelpanden op de wereld!!

 

dus..kan ik van deze koop afzien??

 

vr. groet, Friestyler

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het e.e.a. is uiteraard afhankelijk van de bepalingen welke zijn opgenomen in de koopovereenkomst. Met name de omschrijving van "het verkochte" is van belang en de zekerheden die hij of zij hieromtrent biedt. Verkoper moet namelijk wel datgene leveren wat hij heeft verkocht. Wanneer "het verkochte" duidelijk afwijkt van hetgeen is overeengekomen dan kan er grond zijn om de koop te ontbinden.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.