• 0

Geen zakelijke rekening kunnen openen.

Wij zijn een bedrijf actief in de bouwsector maar kunnen door een bkr registratie geen bedrijfsrekening openen ,is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen,we zijn al bij verschillende banken geweest maar zonder resultaat. (ABN-Amro,ING,Rabo). We hebben nl echt een zakelijke rekening nodig i.v.m het aanvragen van een G-Rekening en de dusdanige grote bedragen die nu binnen komen op een priverekening.

 

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.

 

Dave

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

all,

 

nog even over deze discussie die al een tijd lang dood is. Het is nog steeds zo dat je met een herstelde negatieve BKR registratie geen rekening kunt openen. Ik snap nog dat ik geen kredietfaciliteit krijg, ik wil gewoon een bedrijfsrekening openen waarop ik mijn facturen kan innen en mijn kosten betalen. Ik hoef niet negatief te kunnen staan.

 

Ik heb prive een registratie uit 2006 (iets besteld bij Wehkamp) vervolgens verhuisd en deze factuur helemaal vergeten. Je krijgt dan op een gegeven moment een A1 codering. Deze heb ik nadat een incassobureau mij (gelukkig) gevonden heeft en ik direct die 700 euro met een paar honder euro boete heb betaald, hersteld (het ging om 700 euro). Van een A1 (achterstand 1) wordt het dan een H1 (hersteld 1) codering.

 

Type registratie: VK (vervoerskrediet)

Bedrag (€): 700

Datum registratie: week 50, jaar: 2006

Datum hersteld: week: 12 jaar: 2007

 

De reacties over "je moet je schuld inlossen" e.d. zijn dus echt niet van toepassing, ik heb namelijk alles meteen binnen een dag betaald toen het incasso bureau mij gevonden had. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen kan overkomen wat mij overkomen is. Een brief schrijven naar BKR heeft in mijn geval niets opgeleverd en van Wehkamp komt niet eens reactie. Ik ben een man van 29 jaar, goed inkomen, economie gestudeerd, meestal genoeg reden om je als klant te willen hebben.

 

Ik heb hiervan 2 dingen geleerd:

- zorg dat je NOOIT een negatieve BKR oploopt. Je kunt namelijk gedurende 5 jaar helemaal niets meer doen op financieel gebied. Ik ben nu bezig met de verkoop van mijn huis omdat de bank mijn rentevaste periode van mijn hypotheek die halverwege 2010 afloopt niet wil verlengen zonder een opslag van 4% bovenop de marktrente.

- de procedures bij (groot-)banken zijn nogsteeds niet klantbewust. Ik heb echt een hekel gekregen aan banken. Ik betaal notabene honderden euro's belasting om diezelfde banken overeind te houden en dan geven ze niet eens de mogelijkheid een rekening te openen waarop ik alleen maar een positief saldo wil hebben.

 

mededeling Banken (letterlijk inclusief de typefout):

"Op basis van uw BKR-score kunnen we helaas niet overgaan tot het openen vaneen rekening (ook niet op creditbasis).Vertrouende u voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,met vriendelijke groet, Fortis Bank"

 

Van de Rabo, ABN en SNS dezelfde berichten, per telefoon.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik raad aan om persoonlijk bij de bank langs te gaan (Afspraak maken).

 

Dan kan je uitleggen hoe de situatie is (enkel indien nodig). En als ze het afwijzen kan je ook heel direct te horen krijgen waarom dan wel? En dan kan je ook informeren wat het risico voor hen is, als je niet rood kan staan op de rekening?

 

Iemand persoonijk afwijzen is misschien ook lastiger dan met een briefje. Ws houden die mensen zich gewoon heel strict aan (interne) richtlijnen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb prive een registratie uit 2006 (iets besteld bij Wehkamp) vervolgens verhuisd en deze factuur helemaal vergeten. Je krijgt dan op een gegeven moment een A1 codering. Deze heb ik nadat een incassobureau mij (gelukkig) gevonden heeft en ik direct die 700 euro met een paar honder euro boete heb betaald, hersteld (het ging om 700 euro). Van een A1 (achterstand 1) wordt het dan een H1 (hersteld 1) codering.

 

Type registratie: VK (vervoerskrediet)

Bedrag (€): 700

Datum registratie: week 50, jaar: 2006

Datum hersteld: week: 12 jaar: 2007

 

Een kleine kanttekening hierbij:

 

De 'H' wordt alleen vermeld als de overeenkomst doorloopt. Wanneer je de achterstand hebt voldaan en daarmee de overeenkomst hebt beëindigd, dan wordt een einddatum bij de overeenkomst geplaatst. De "A" van Achterstand blijft met de einddatum zichtbaar bij de betreffende overeenkomst. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen jouw gegevens over de beëindigde overeenkomst pas uit het BKR-bestand. Dus ook de "A".

 

Jouw overeenkomst (consumentenkoop) is met de betaling aan het incassobureau beëindigd. De "A" zal in jouw geval dus pas in 2012 uit de BKR-gegevens verdwijnen. Ook al heb jij dus aan al je verplichtingen voldaan en heb je geen schuld meer, je hebt nog steeds een negatieve registratie.

 

Omdat veel grote postorderbedrijven en thuiswinkelorganisaties zijn aangesloten bij BKR is het aan te raden om rekeningen hiervan niet te laten liggen (cliché, ok...). Voor het te laat betalen van een paar mintgroene kniekousen bij Wehkamp kun je wat dat betreft al een negatieve registratie krijgen, waar je vervolgens pas na vijf jaar van af bent.

 

Met voorgaande posters ben ik het eens dat je dit in een persoonlijk gesprek met de bank beter/begrijpelijker kunt uitleggen dan via de post of mail.

Link naar reactie
  • 0

En uit bovenstaande ervaringen blijkt maar weer hoe ver de invloed van een dergelijke notering kan reiken. Jammer dat in een aantal gevallen dit niet van tevoren wordt ingezien; het kan heel veel ellende schelen.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

hoi ik ben zelf ook ondernemer ik heb het zelfde probleem

ik heb ook bkr en krijg het ook niet ze dreigen me zelf eruit te gooien als ik me zakelijken geld op me prive rekening laat komen is toch onzin waarom mag een mens geen rekening openen die graag een bedrijf wil starten

morgen stap ik naar een raadsman kijken wat hij ervan zegt ik weet het anders ook niet meer

dan zullen we toch moeten stoppen met een eigen bedrijf of zwart laten uitbetalen daar vragen ze toch om

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.