• 0

Is ondernemen netwerken?

Ik ben ervan overtuigt dat ondernemen netwerken is!

Van thuiskapster tot Olierampbrandweer etc...

De kleine zal zoeken naar kleine klanten in zijn dierecte omgeving.

De grote wil alleen zaken doen met wereldmachten en multinational`s.

De kleine zijn vaak starters of beginners.

De grote zijn ervaren en gaan daar niet meer voor.

Franchise en mlm is de future.

industriele ondernemers wenden zich steeds vaker tot direct marketing

en mensen willen weer meer service net al vroeger toen alles nog thuis gebracht werd.

Voor mijn afbouw bedrijf (stucadoorswerk) ga ik al lang niet meer naar de grote bouwondernemingen. Nee ik ga middels antwoord kaarten naar mensen zelf. Ik heb dus geen last van de dip in de economie.

Business blijft mensen tot mensen zaken hoe verder we in de toekomst van de infotijdperk komen hoe belangrijker dat wordt.

 

(roberto, ik heb je flashanimatie uit je bericht verwijderd. Hij laadde niet)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ondernemen is OOK netwerken.

Het is ook:

 

-financiele planning

-psychologisch inzicht

-strategisch vermogen

-slagvaardigheid

-doorzettingsvermogen

-up to date blijven met ontwikkelingen (op internet surfen, boeken lezen, tijdschriften lezen, met collega's praten)

-Godsgelukkig in je auto'tje over de A12 kachelen op weg naar een klant

-om 5 uur 's nachts wakker liggen omdat je niet goed weet hoe je een bepaald probleem moet oplossen

-Voor de zoveelste keer je perforatorconfetti's per ongeluk door je kantoor strooien

-Even een kop koffie drinken met een lekker broodje erbij met een inspirerende collega

-Spannende nieuwe avonturen beleven omdat je doet waar je in gelooft

-Een heleboel dingen uitstellen die je eng vindt of omdat je niet goed weet hoe het moet.

-Ze dan toch maar doen want je wilt je doel bereiken.

-Acquisitie

-Onderhouden van je relaties

-Mensen helpen hun doelen te bereiken

-Hopen dat je iemand inspireert (ook al zien die mensen ook wel dat je er best een beetje moe uitziet).

-Je schoenen poetsen voor een afspraak. En snel nog even die milkshakebeker van MacDonalds van je achterbank halen voordat je bij de klant parkeert.

-Teleurgesteld zijn als een offerte niet resulteert in een opdracht.

-De volgende dag 20 nieuwe contacten leggen

-Postzegels kopen om je facturen te versturen ;D

 

Maar goed, dat vind ik .....

 

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk nooit van delegeren en de uitspraak don`t work hart but smart, gehoord.

Wat jij omschrijft is geen ondernemer.

Natuurlijk doen ondernemers gemiddeld meer dan werknemers, waarschijnlijk verdien je nu of later bakken meer.

Verdiep je eens in wat grote voorbeelden die stressloos succesvol werden.

Ik zal nooit meer in loondienst gaan werken (voor iemand anders zijn dromen) Liever moe voor mezelf dan voor een ander.

Link naar reactie
  • 0

Gaaf Annedien. Je weet op leuke manier een heleboel dingen vorm te geven waarvan ik denk dat ze ook bij ondernemen horen en die ik ook tegenkom. Ik zou ze niet kwijt willen!!! Even een reflectie van een collega-ondernemer wat betreft een aantal punten:

 

financiele planning

Als je er een goed systeem voor hebt (bedacht), kan het nog leuk zijn ook. Objectief naar je prognoses kijken blij zijn als ze kloppen!

 

-strategisch vermogen

Leuk om 's avonds op de bank met een biertje uren na te denken over welke kant je uit wil (dat wil je toch niet uitbesteden, of delegeren zou ik zeggen?)

 

-Godsgelukkig in je auto'tje over de A12 kachelen op weg naar een klant

Voor mij de A2 of de A4, maar inderdaad! Dat geeft een heel goed gevoel!

 

-om 5 uur 's nachts wakker liggen omdat je niet goed weet hoe je een bepaald probleem moet oplossen

Weinig nachten dat het me niet gebeurd :)

 

-Voor de zoveelste keer je perforatorconfetti's per ongeluk door je kantoor strooien

Heeeee, das een nieuwe, die had ik nog niet bedacht!!!

 

-Spannende nieuwe avonturen beleven omdat je doet waar je in gelooft

Helemaal als mensen het kunnen waarderen!

 

-Een heleboel dingen uitstellen die je eng vindt of omdat je niet goed weet hoe het moet.

-Ze dan toch maar doen want je wilt je doel bereiken.

We kennen het allemaal geloof ik :-\. Maar: achteraf wel zien dat je het gedaan zonder erbij na te denken en in een tempo wat je niet voor mogelijk hield. Heerlijk...

 

-Je schoenen poetsen voor een afspraak. En snel nog even die milkshakebeker van MacDonalds van je achterbank halen voordat je bij de klant parkeert.

Hoe vaak me dat niet gebeurd is! Ik dacht dat ik de enige was :)

 

-Postzegels kopen om je facturen te versturen

www.mailorder.nl

 

O ja, enneuh, delegeren mag dan misschien soms een goede optie zijn, maar het moet wel mogelijk zijn. Als je een bedrijf met een x-aantal mensen aan de praat moet houden en aan het einde van de maand ook nog salarissen wil betalen (want ik ben van mening dat ondernemers ook sociale dieren zijn), dan is een accountant voor 100 euro per uur niet echt een optie...

Link naar reactie
  • 0

He Stientje, volgens mij heb je op een onwijs leuke manier aangegeven wat ondernemene inhoudt (en voor mij ook gelijk nog duidelijker gemaakt waarvoor ik mlm zo 100% niks vindt).

 

Ondernemen is intens, emotie, plezier, verdriet, alle dingen die Annedien en Aleph hebben gezegd en nog ontzettend veel meer.

 

Het is dus IMHO veeeeel meer dan alleen geld willen verdienen. Motivational phrases like: don't work hard but smart, zijn leuk en vaak ook erg handig, maar zeker niet heilig makend.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Jullie zijn te gek!

Maar blijf slim dat voorkomt de complexheid.

Ik doe het liever met de inzet van meer mensen want we hebben maar 24 uur. Toch?

Maar vooral je focus blijft het meest belangrijk vele zien namelijk beren op de weg, die je niet eens hebt in Nederland.

Als je droom hoog zit dan maken opstakels niet meer uit. :-*

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.