Aanbevolen berichten

MKB ondernemers die geadviseerd willen worden over innovatie ideeën worden van harte uitgenodigd voor het TNO MKB Spreekuur.

Tijdens dit TNO MKB Spreekuur komt u direct in contact met experts van TNO.

Uw vraag wordt besproken en indien nodig wordt een vervolgtraject ingezet.

 

Wilt u weten wat TNO voor u kan betekenen?

Stel uw vraag dan via de website: www.tno.nl/mkbspreekuur.

Wij maken vervolgens een afspraak met u voor het eerstvolgende TNO MKB Spreekuur.

Het TNO MKB Spreekuur vindt plaats op één van de locaties van TNO.

Link naar reactie

De moderator zal zich wel niet aangesproken voelen.

 

Da's vast een ondernemer en hier hebben twee adviseurs het weer eens over allerlei 'mooie' initiatieven voor MKB'ers. (brr, kun je die eten, mkb'ers)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Ha moderator,

 

Toch geïnteresseerd geraakt?

 

Jammer dat je linkje niet klopt. Misschien moet je toch maar eens naar het spreekuur van zo'n innovatiedoktor...

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Ha moderator,

 

Toch geïnteresseerd geraakt?

 

Jammer dat je linkje niet klopt. Misschien moet je toch maar eens naar het spreekuur van zo'n innovatiedoktor...

 

Ik heb 't linkje gefixed en heb TNO meermalen gesproken op beurzen. Ze hebben me nog niet kunnen overtuigen dat ik bij ze langs moet komen voor een spreekuur, vandaar dat ik graag wel langs wil komen om hun succesverhalen te horen.

Link naar reactie

Ik ben blij om te lezen dat er nogal wat reacties zijn binnengekomen op mijn bericht, dank daarvoor! Graag verhelder ik enigzins het hoe en waarom van het plaatsen van het bericht op dit forum(gedeelte).

 

TNO wil innovatie stimuleren en initiëren door kennis over te dragen naar het MKB. Een van de instrumenten die daartoe onlangs in het leven is geroepen is het MKB spreekuur. In het verleden hebben we dergelijke spreekuren op evenementen georganiseerd, maar om een structureel en periodiek spreekuur te hebben organiseren we ze nu ook op onze locaties. Het is een laagdrempelige mogelijkheid om in contact te komen met een inhoudsdeskundige van TNO. Het is natuurlijk wel meer een eerste ingang en levert veelal een vervolgcontact op waardoor het succes van het MKB spreekuur pas later op de rit tot uiting komt.

 

Om een concreter voorbeeld te geven van succesvolle samenwerking met het MKB verwijs ik graag naar het samenwerkingscontract wat o.a. het Achterhoeks Centrum voor Technologie (ACT) heeft met TNO. Indien een lid van het ACT een kennisbehoefte heeft kan die bij via het ACT bij TNO aankloppen om kennis overgedragen te krijgen. Voor geïnteresseerden: zie de weblog http://martinstor.web-log.nl voor meer info. Dergelijke contracten sluit TNO momenteel met verschillende branche-organisaties.

 

Daarnaast starten we binnenkort met de 3e ronde van het Small Business en Innovation Research (SBIR) programma. We stellen een deel van ons onderzoeksbudget beschikaar om ondernemers uit te dagen om productideeën naar de markt te brengen. Zie www.tno.nl/sbir voor achtergrondinformatie. Voor andere lopende zaken met het MKB verwijs ik tot slot graag naar www.mkbentno.nl, onder het kopje archief valt de onlangs gestarte MKB-nieuwsbrief te vinden.

 

Dit alles ter illustratie van het feit dat we trachten de drempel naar onze technologische kennis te verlagen en de transparantie van onze technologische kennis te verhogen. Het is dus niet de bedoeling om dit forumgedeelte lastig te vallen met SPAM maar mocht een ander forumgedeelte meer geschikt zijn voor dit soort berichtgeving dan hou ik mij vanzelfsprekend van harte aanbevolen.

Link naar reactie

De spreekuren (onder de titel "Maak Kennis met TNO") die we in het verleden op enkele evenementen hebben gehouden hebben inderdaad tot enkele vruchtbare vervolgcontacten geleid. Een andere reden dat we nu een MKB periodiek spreekuur op onze locaties organiseren is het feit dat we daarmee trachten de eventuele drempel voor ondernemers te verlagen om bij TNO aan te kloppen met hun innovatievragen. Via de website kan men eenvoudig een vraag aan TNO stellen en wij zoeken intern vervolgens de juiste expert erbij en maken een afspraak voor een van de periodieke MKB spreekuren op locatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.