• 0

MKB-ers negatief over eigen website

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jammer dat er niet bijstaat of ze ontevreden zijn over het uiterlijk, de functionaliteit of de beloftes van de makers die niet uitkomen. Het kan ook samenhangen met hooggespannen verwachtingen van ondernemers namelijk die niet realistisch zijn gebleken.

 

Maar- inderdaad, wat een business opportunity ;)

Iemand moet dweilen als de bubble geknapt is, toch?

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Ontevredenheid kan veel oorzaken hebben...

 

Natuurlijk is er gewoon prutswerk van de ontwerper, sites die er leuk uit zien maar functioneel niet deugen en andersom.

 

De andere kant van ontevredenheid ligt in te hoge verwachtingen. Als de bakker op de hoek zijn assortiment online zet, en verwacht dat zijn omzet met 400% omhoog schiet, zie ik een teleurstelling in de lucht hangen.

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk, dat zijn de goede opmerkingen BenM. Ik betrap me er af en toe zelf op een beetje veel de bubble als oorzaak van allerlei problemen te zien, maar toch, ook hier geldt het weer een beetje.

 

Iedereen achter iedereen (laten) aanlopen is toch van de gekken. Dat hangt dan misschien weer een beetje samen met dat andere bericht (ICT'ers hebben kans gemist???)

Link naar reactie
  • 0

Als introductie babbel voor sales van websites eind 99 begon ik altijd met de vraag: "presteerd uw website naar uw verwachtingen?"

 

Het antwoord was vaak: "ja"

 

Mijn vraag was dan: "wat waren uw verwachtingen?"

 

Antwoord: "niks, slecht, nada, zal wel niet werken, etc."

 

Dit was een mooie ingang om een gesprek te beginnen over wat een website echt voor een bedrijf zou moeten en kunnen betekenen.

 

De meeste bakkers die hun broodjes op de website wilde zetten heb ik ook geadviseerd om frontpage te kopen en het zelf te doen.

 

Maareh, genoeg ruimte voor verbetering en dus business IMHO.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag was dan: "wat waren uw verwachtingen?"

Antwoord: "niks, slecht, nada, zal wel niet werken, etc."

 

Hmmm.. doe mij een blik van die klanten! Ik bedoel, als DAT de verwachtingen zijn kan het alleen meevallen, tenzij je helemaal geen website online zet ;)

 

De meeste bakkers die hun broodjes op de website wilde zetten heb ik ook geadviseerd om frontpage te kopen en het zelf te doen.

 

Tja.. dat KAN natuurlijk wel, maar je kunt er als bakker veel meer mee. Bijvoorbeeld mensen van bedrijven in de buurt hun broodjes per mail laten bestellen, dan staan ze op het afgesproken tijdstip warm klaar om zo in de leaseauto te gooien. Of je kunt ze als bakker rond lunchtijd gaan bezorgen. Dat is trouwens lang geen gekke biz als je kijkt wat sommige bedrijfskantines (indien uberhaupt aanwezig) durven te serveren ;)

 

Het idee zit hem in meerwaarde van de website: Iedereen weet hoe een krentenbol of kaascroissant eruit ziet, en weinig mensen maken zich druk over wat zon ding nou kost. Online bestellen of reserveren voegt duidelijk waarde toe aan het product van de bakker.

 

Wanneer je bijvoorbeeld electronica verkoopt, kan een website meerwaarde geven doordat men thuis de producten nader kan bekijken en vergelijken met andere aanbieders.

 

Het is als ontwikkelaar belangrijk om met de klant te praten over zijn wensen en verwachtingen, zodat de bovengenoemde teleurstellingen worden voorkomen.

Link naar reactie
  • 0
Hmmm.. doe mij een blik van die klanten!

hehe, dit was eind 1999. Ze zijn er nu wel een stuk minder denk ik ;)

 

Ik ben het trouwens wel met het grootste deel van je andere standpunten eens, maar vergeet de verandering van het bedrijfsprocess niet.

 

De verwachtingen van niks, nada, nul worden soms zelfs vervult als de website alles biedt om de omzet/winst wel te doen stijgen, meneer de ondernemer zelf weet alleen niet hoe hij zij het hele process online verkoop/presentatie moet behappen.

 

Technisch gezien zijn er natuurlijk onwijs veel mogelijkheden, maar de techniek is volgens mij echt het kleinste gedeelte van het succes van een website. :-X

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het laatste stukje in dat artikel ook wel leuk om te bespreken:

 

QUOTE:

Daarnaast verwacht ongeveer één op de vijf mkb'ers dat handel via mobiele telefoons (m-commerce) de belangrijkste doorbraak van het jaar wordt.

 

Zelf zie ik dat niet zo snel gebeuren, jullie wel?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Persoon, dat klinkt net als de door Webwereld razendsnel getrokken conclusie van dit onderzoek: "Meer dan de helft van alle Europese bedrijven is actief bezig met de ontwikkeling van webservices applicaties. (Klinkt als erg yeah right-achtig, meer dan de helft! Bron: Webwereld). Ik weet niet hoe dit onderzoek is gedaan, maar dat soort uitspraken kun je heel makkelijk uitlokken, dat zegt niets of men het echt denkt of vindt. En meestal kun je bij zulke kort-door-de-bocht-conclusies ook direct de odprachtgever ontdekken :)

 

Als men ook betalen via de telefoon in offline transacties (cola-automaat en parkeermeter als bekendste voorbeelden) bedoelt dan vind ik het geen rare gedachte, als men duidt op i-Mode en Vodafone Live enzo zou ik er toch mijn ernstige bedenkingen bij hebben.

Link naar reactie
  • 0

Decorum, ik denk dat wat Webwereld bedoelt inderdaad dat Cola-automaat is.

 

Het begrip web-services heeft in principe weinig te maken met het idee i-Mode op Vodafone Live op zich, het is meer (zoals ook vermeld in het artikel van Webwereld) een techniek om systemen op Internet (en niet zonodig meteen het Web) beschikbaar te maken. De webservices zorgen ervoor dat er een gemeenschappelijk protocol is waarmee bedrijfssystemen met elkaar kunnen praten.

 

Om de manier waarop Webwereld zijn conclusie getrokken heeft kun je waarschijnlijk inderdaad wat kritiek leveren. Een klein voorbeeld: wij zijn op dit moment bezig een systeem te bouwen voor een klant waarmee we de contentmanagement, ordermanagement en andere managementfunctionaliteiten via SOAP (webservice-technologie) laten praten met de server. Volgens de definitie zouden wij bezig zijn met webservices, maar zelf zie ik het alleen als een technologie om met die applicatie te praten.

 

Webservices worden pas echt webservices (vind ik) als je daarmee systemen (van verschillende partijen bijvoorbeeld) aan elkaar gaat koppelen (de inkoop applicatie van partij X met de ordermanagement applicatie van partij Y). Op zich is het cola-automaat daar een redelijk voorbeeld van....

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij halen we nu 2 dingen door elkaar?? het ene onderzoek was afkomstig van NL digitaal & syntens. Die hadden de vraag wat wordt de belangrijkste doorbraak op ICT / E-comm gebied. waarom 18% antwoorde: Mobile Commerce (GPRS, iMode, UMTS). (Ik heb overgens het aantal respondenten niet kunnen vinden)

 

En daar geloof ik zeker niet in. Voor 2003 denk ik dat het bij GPRS (en misschien I-mode) zal blijven voor MMS. Maar M-commerce daar geloof ik nog helemaal niet in.

 

Een ander onderzoek ging weer over webservices toch? Niet dat dat minder interessant is. Want dat DAT een succes gaat worden, dat wil ik nog wel geloven. Alleen wanneer... :-\

Link naar reactie
  • 0

Over mobiele commerce heb ik ook mn twijfels eigenlijk. Gewoonweg omdat ik niet direct inzie waarom je iets met je pda/gsm/whatever zou kopen terwijl het ook op 'gewoon' internet kan. Misschien als je er erg veel haast bij hebt, en niet over internet kunt beschikken (onderweg ofzo).

 

Want erg lekker werkt het natuurlijk niet op zon priegelschermpje - en nog tegen aanzienlijke kosten momenteel.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoelde het voorbeeld van de mobiele transacties zoals via de mobiele telefoon naar een cola-automaat meer als illustratie bij het nogal makkelijk trekken van conclusies bij uitkomsten van onderzoeken. Het lijkt mij stug dat meer dan de helft van de Europese bedrijven met web services bezig is (meer dan de helft?!!), net zoals het mij stug lijkt dat als je vraagt wat een MKB'er denkt dat de grootste doorbraak van het jaar wordt, 20% dan vanuit het niets begint over m-commerce.

 

Webservices is volgens mij simpelweg het via gestandaardiseerde protocollen aan andere partijen voor gebruik in hun applicaties aanbieden van eigen informatie (orderinfo, prijsinfo, weerinfo, enzovoort), zoals Aleph al aangeeft. Het idee is natuurlijk wel dat je, nu je met de server communiceert via SOAP, diezelfde communicatie ook vanaf andere servers en binnen andere apps kunt laten gebeuren. Dan heb je een webservice (via gestandaardiseerde protocollen (SOAP) aanbieden van informatie (uit de eigen dbase kunnen anderen info halen en verder gebruiken).

 

(Een groot probleem waar ik zelf een beetje mee zit met betrekking tot dit is trouwens het volgende: stel dat je een db met informatie hebt die je beschikbaar wilt stellen aan anderen. Echter, om relevante informatie eruit te halen, moeten eerst een hoop (>30) variabelen bekend zijn. Hoe ga je er nu voor zorgen dat er een pasklaar resultaat/antwoord uit die db komt (en dus als webservice in andermans apps verder te gebruiken is), zonder dat er heel veel variabelen telkens weer heen en weer gestuurd hoeven worden? In mijn optiek niet direct mogelijk zonder de hele app voor de andere partij ook te bouwen, en dus kan ik van de db met info geen makkelijk toegankelijke webservice maken. Ideeën of suggesties, want misschien denk ik helemaal verkeerd?)

Link naar reactie
  • 0
wordt, 20% dan vanuit het niets begint over m-commerce.
Ja het zijn allebei geen onderzoelen van webwereld dacht ik. Die van de M-commerce was van syntens en daarbij kon je kiezen uit een aantal opties, vandaar. bekijk de rest. Bij dezelfde vraag antwoord 09% dat Online Marketplaatsen voor bemiddeling bij vraag- en aanbod het gaat worden dit jaar. Dat vindt ik dan wel weer heel laag. Ach misschien waren die MKB'ers met hun hoofd al onder de kerstboom toen ze de enquete invulden.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.