Na betaling van de 70% (goederen inmiddels aan boord) gaf de leverancier aan dat ik aan de verkeerde begunstigde had betaald. Dit klopte in zoverre dat ik inderdaad had betaald naar dezelfde ontvanger als de 30%. Volgens hem had de 70% naar een andere begunstigde gemoeten. Hij had namelijk een nieuwe export-agent zei 'ie...
Dit bleek inderdaad uit een mail die ik over het hoofd had gezien.
Daags na de betaling heb ik mijn bank opdracht gegeven om de betaling te wijzigen. Deze heeft zowel de nieuwe rekeninghouder als het nieuwe rekeningnummer doorgegeven aan de Bank of China.
Die gaf aan (na innen van $20 !) dat het rekeningnummer niet overeen kwam met de begunstigde. Ze hadden namelijk alleen het nieuwe rekeningnummer overgenomen.
Ik heb de 'foutieve' ontvanger (waar de 30% kennelijk WEL naartoe moest) gevraagd het geld (70%) door te sturen naar de nieuwe begunstigde.
Dat vonden ze geen probleem en zouden hun rekening in de gaten houden. CC 'tje naar mijn leverancier.
Die reageerde dat dat geen oplossing was omdat zijn geld vanuit het buitenland moet komen omdat hij anders zou worden beboet door de Chinese douane!
De 'foute' ontvanger laat even niks meer van zich horen, en de leverancier zegt de goederen niet te zullen vrijgeven als hij het geld niet heeft :-\
Ik heb wel een kopie van de B/L via mail, maar geen origineel.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wurf
wurf
Hallo,
Ik heb in februari een partij besteld in China.
30% vooraf betaald, 70% na levering (FOB).
Na betaling van de 70% (goederen inmiddels aan boord) gaf de leverancier aan dat ik aan de verkeerde begunstigde had betaald. Dit klopte in zoverre dat ik inderdaad had betaald naar dezelfde ontvanger als de 30%. Volgens hem had de 70% naar een andere begunstigde gemoeten. Hij had namelijk een nieuwe export-agent zei 'ie...
Dit bleek inderdaad uit een mail die ik over het hoofd had gezien.
Daags na de betaling heb ik mijn bank opdracht gegeven om de betaling te wijzigen. Deze heeft zowel de nieuwe rekeninghouder als het nieuwe rekeningnummer doorgegeven aan de Bank of China.
Die gaf aan (na innen van $20 !) dat het rekeningnummer niet overeen kwam met de begunstigde. Ze hadden namelijk alleen het nieuwe rekeningnummer overgenomen.
Ik heb de 'foutieve' ontvanger (waar de 30% kennelijk WEL naartoe moest) gevraagd het geld (70%) door te sturen naar de nieuwe begunstigde.
Dat vonden ze geen probleem en zouden hun rekening in de gaten houden. CC 'tje naar mijn leverancier.
Die reageerde dat dat geen oplossing was omdat zijn geld vanuit het buitenland moet komen omdat hij anders zou worden beboet door de Chinese douane!
De 'foute' ontvanger laat even niks meer van zich horen, en de leverancier zegt de goederen niet te zullen vrijgeven als hij het geld niet heeft :-\
Ik heb wel een kopie van de B/L via mail, maar geen origineel.
Iemand een suggestie?
Alvast bedankt.
Marcel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11962-leverancier-in-china-doet-moeilijk-met-betaling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag