• 0

Vraag m.b.t. kasstelsel

Heb een vraagje over het kasstelsel.

 

Mijn partner heeft een soort hobbyzaak, voornamelijk dus verkoop aan particulieren.

 

Ze verstuurt eigenlijk geen facturen, alle workshops die ze bijv geeft worden op de dag zelf of eerder per pin/contant voldaan. Verder vinden er natuurlijk inkopen plaats (crediteuren) en vanuit de kassa/pinautomaat worden elke dag de omzetbonnetjes gehaald en in een map gedaan.

 

Nu had ik gelezen dat je als winkelier onder het kasstelsel valt, maar wat houdt dat dan precies in voor je manier van boekhouden. Moet ik nu bijv alles inboeken op basis van betaaldatum ofzo. Wie weet hier meer van?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ligt een beetje aan jouw boekhoudpakket. Er zijn namelijk boekhoudpakketten die met verschillende data kunnen werken. Vaak begint dit met een instelling in de standaard instellingen of het kasstelsel of factuurstelsel gehanteerd dient te worden. Dit wordt dan direct doorgevoerd in de subadministratie voor de Omzetbelasting en de rapportages.

 

Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je ook vanuit je boekhoudpakket betalingen verricht. De factuurdatum van de leverancier + de betalingstermijn = de datum van betaling. Wanneer je de datum van betalen gaat gebruiken voor deze inkoopfactuur, dan moet je dat op een andere manier bijhouden.

 

Let wel er is geen verplichting, ik wilde alleen maar aangeven dat er meerdere mogelijkheden kunnen zijn (afhankelijk van jouw pakket) en je eigen wensen. Bij een paar facturen per maand is het natuurlijk heel overzichtelijk, maar wanneer dit een klapper per week wordt, wordt dit toch het overwegen waard denk ik.

 

Succes met boekhouden!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.