• 0

Betrouwbaarheid vergroten.

Beste mensen,

 

Ik vraag me af hoe ik de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van m'n bedrijf kan vergroten.

 

Ik zal even opnoemen wat ik al gedaan heb:

Zo heeft m'n bedrijf een geen-gezeur-geld-terug-garantie als klanten zich binnen 8 dagen bedenken en een uitdrukkelijk statement dat elke klacht zeer serieus wordt genomen, compleet met een uitnodiging om zelf op internet te controleren of er klachten over m'n bedrijf zijn.

 

Verder kunnen klanten betalen met iDEAL, wat ook aangeeft dat het bedrijf financieel gezond is en de bank in ieder geval vertrouwen heeft in mij als ondernemer.

 

Tenslotte staat er duidelijk een adres vermeld.

 

Vaak wordt er ook nog gezegd dat je telefonisch bereikbaar moet zijn, maar omdat ik dat te lastig vind ben ik dat nog niet.

 

Ook besef ik dat een nette website belangrijk is. Die kan nog wel een modern jasje gebruiken, maar vanwege een laag budget wil ik daar nog even mee wachten.

 

Ik zoek dus naar andere manieren om de betrouwbaarheid te vergroten. Zit al te denken aan iets op mediagebied maar ben er nog niet uit wat precies.

 

Iemand nog meer tips?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Om op dit moment concreter op je aanbod/website in te gaan wordt lastig want je hebt je url verwijderd.

 

Voor het overige zijn er al best goeie tips genoemd door de andere HL-ers. Ga daar gewoon lekker mee aan de slag wanneer je dat wil.

 

Ik ben het met je eens dat de inhoud van het aanbod belangrijker is dan de techniek van de site. In dit geval vind ik het aanbod gewoon onvoldoende. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat iemand 700 euro betaald aan jou op basis van dit aanbod. Als je er wel veel succes mee boekt dan heb ik mij vergist.

 

Een tip om de betrouwbaarheid te vergroten: biedt de reis aan via rijscholen in Nederland (als een extra verkoopkanaal dus), je kunt bijvoorbeeld dan ook nog afspreken speciale aandacht te besteden aan specifieke onderwerpen.

 

Succes!!! Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gewoon een goede website

 

Als je toch al veel risico's neemt is dat gewoon net iets teveel van het goede, ondernemen is volgens mij niet hetzelfde als gokken! ;)

 

Ik zeg niet dat je een dure website moet nemen, maar een goede. Installeer een standaard CMS (bijv Joomla), laat een poolse student een frisse template maken, en verwerk de inhoudelijke tips die je hier krijgt. Kost een paar tientjes voor die student.

 

Je hebt het denk ik goed ingeschat dat jouw klanten betrouwbaarheid belangrijk vinden. Je website is een van de eerste contactmomenten met potentieele klanten en draagt dus sterk bij in de beeldvorming. Als je website geen betrouwbaarheid uitstraalt denk ik dat er heel veel mensen afvallen.

Link naar reactie
  • 0

 

Je rederneert teveel vanuit je eigen gedachten. Jouw denkkader is een hele andere als die van jouw klanten. Het gaat erom wat de klanten vinden en denken, jouw denkbeelden zijn in dit geval helemaal niet relevant.

Op zich heb je daar gelijk in, ik ga er misschien teveel vanuit dat men bij lage prijzen wel begrijpt dat je dan geen prachtige site kunt verwachten. Het Aldi-concept dus. Die hebben ondanks hun veel hogere budget ook niet bepaald een prachtige website, maar eentje die hun low-budget filosofie weerspiegelt. Maar misschien werkt het Aldi concept alleen als je al bekend bent...

 

iDeal is een betaalmethode geen bankgarantie, geldt wat je overboekt is weg, dat weet elke internetconsument

Iedere consument weet hopelijk ook dat banken veel waarde hechten aan de goede naam van iDEAL en dat ze dus beschikken over de bedrijfsgegevens en niet zullen schromen om bij serieuze klachten het iDEAL-contract op te zeggen.

 

Als een site geen telefoonnummer heeft denken veel mensen; "als er iets mis gaat moet ik maar hopen dat je op een mail reageert, want bellen kan ik hem niet". Een telefoonnummer om op terug te vallen vinden mensen prettiger, het schept meer vertrouwen.

Voor klanten zijn we altijd telefonisch bereikbaar (zelfs op zondag). :)

Stond er eerst niet bij, maar nu wel. Ik hoop dat dat betrouwbaar genoeg is.

 

Hetzelfde geldt voor een kantooradres in Frankrijk, en dat terwijl de rijlessen in Polen plaatsvinden, komt op mij allemaal een beetje ingewikkeld over.

Het is heel simpel, voor een reisorganisatie zonder fysieke winkels is er geen reden om in hetzelfde land te zitten als de klant. Elk EU land is in principe geschikt, het is maar net wat jou als ondernemer het meest aanspreekt en wat goed aansluit bij je toekomstplannen. Ik denk niet dat de gemiddelde 18-jarige die op school is overspoeld met Europa, Europa en nog eens Europa terugschrikt van een buitenlands bedrijf en zeker niet uit Frankrijk. Een Poolse vestiging ligt inderdaad meer voor de hand maar of dat nu wel betrouwbaarheid uitstraalt... ::)

 

Wat de kritiek op de website betreft sluit ik mij geheel aan bij de andere bezoekers. Door het sizen van de websites ken ik alleen van die vervelende poker-porno en andere ellendige sites, dus een nare associatie. De melding dat de site minder geschikt is voor Firefox schrikt mij ook al af, vooral omdat ik zelf enkele sites heb die op alle brwosers goed werken, en die hebben echt niet de wereld gekost.

Ondanks de tip van Henri TTC weet ik nog niet precies hoe ik dit kan oplossen.

 

Verder doet de lay out mij erg on Nederlands/Europees aan (lees niet vertrouwt).

Even in het algemeen, wat versta jij onder een on-Europese layout?

En bestel jij minder gauw iets uit de VS vanwege een on-Europese layout?

 

Bij Polen en rijscholen denk ik, rijden die in Dacia's of Polonez ? Er staat een plaatje ergens van een rijschoolauto, hmmm ik zou toch wel willen weten of ik in een westerse auto instap of van die dubbelkluts lada. Liefst natuurlijk een model die in Nederland ook veel alsl lesauto wordt gebruikt.

Het merk auto verschilt per rijschool. Uit commerciële overwegingen kun je misschien beter een zo mooi mogelijke auto laten zien, maar ik hou van eerlijke voorlichting en heb dus gekozen voor het eenvoudigste model dat daar in gebruik is. Zo voorkom je teleurstellingen en dat lijkt me ook wel belangrijk als je betrouwbaarheid belangrijk vindt.

 

Ook meldt je op de webiste dat pas op het laaste moment bekend maakt waar de mensen hun lessen gaan volgen. Lijkt me toch wel prettig als ik een fly en drive vakantie boek dat ik weet waar ik naar toe ga. Krakau, Potsdam of Gdansk dat maakt nogal verschil.

Natuurlijk is de ene plaats de andere niet, maar je kunt je wellicht voorstellen dat een kleine onbekende reisorganisatie voorzichtig moet zijn met lang van tevoren veel capaciteit inkopen. En dus vis je wel eens naast het net in de ene plaats en moet je uitwijken naar een andere plaats om dezelfde kwaliteit te kunnen bieden. Ik denk dat mensen hier niet zo over vallen als je duidelijk uitlegt waarom.

 

Bedankt voor je inbreng!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.