• 0

Betrouwbaarheid vergroten.

Beste mensen,

 

Ik vraag me af hoe ik de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van m'n bedrijf kan vergroten.

 

Ik zal even opnoemen wat ik al gedaan heb:

Zo heeft m'n bedrijf een geen-gezeur-geld-terug-garantie als klanten zich binnen 8 dagen bedenken en een uitdrukkelijk statement dat elke klacht zeer serieus wordt genomen, compleet met een uitnodiging om zelf op internet te controleren of er klachten over m'n bedrijf zijn.

 

Verder kunnen klanten betalen met iDEAL, wat ook aangeeft dat het bedrijf financieel gezond is en de bank in ieder geval vertrouwen heeft in mij als ondernemer.

 

Tenslotte staat er duidelijk een adres vermeld.

 

Vaak wordt er ook nog gezegd dat je telefonisch bereikbaar moet zijn, maar omdat ik dat te lastig vind ben ik dat nog niet.

 

Ook besef ik dat een nette website belangrijk is. Die kan nog wel een modern jasje gebruiken, maar vanwege een laag budget wil ik daar nog even mee wachten.

 

Ik zoek dus naar andere manieren om de betrouwbaarheid te vergroten. Zit al te denken aan iets op mediagebied maar ben er nog niet uit wat precies.

 

Iemand nog meer tips?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt inderdaad een adres vermeld, jammer dat dit Frankrijk is. Heb je niet de beschikking over een correspondentieadres in Nederland?

 

Verder doet een telefoonnummer het ook altijd goed. Veel mensen zullen er geen gebruik van maken maar het geeft je bezoekers wel het gevoel dat ze je kunnen bereiken (en controleren of je gegevens wel kloppen).

CMS demo

Link naar reactie
  • 0

Zo heeft m'n bedrijf een geen-gezeur-geld-terug-garantie als klanten zich binnen 8 dagen bedenken...

 

In B2C geldt gewoon de Wet Kopen op Afstand waar je naar kan verwijzen.

 

Op zich een goede tip, maar die is niet van toepassing op reizen. ;)

 

Normaal is het zo dat het annuleren van een reis de klant altijd geld kost, ook al is het na 2 dagen. Je bent dan op z'n minst een paar tientjes aan administratiekosten kwijt, vaak zelfs 10% van de reissom.

 

Om te laten zien dat het bedrijf klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft nemen we dat risico liever zelf.

Link naar reactie
  • 0

 

Goeie naamkeuze voor je domeinnaam en diensten.

 

Goeie naamkeuze voor je bedrijf, bijvoorbeeld niet Banditos First. Val je klant niet lastig met je eigen hangups/principes.

 

Duidelijk en aantrekkelijk aanbod op eerste pagina; geen geintjes zoals 'klik op het aapje', geen lange omweg.

 

Niet verhullen wat je verkoopt, je klant is niet stom. Als je een slimme opzet via het buitenland aanbiedt, leg dan duidelijk uit hoe dat werkt. Europa heeft voordelen voor de consument, en wat jij aanbiedt is daar eentje van. Presenteer het niet als een achterdeurtje maar als voordeur!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Klik

 

Wat *^&$%%^& gebeurt er nou?? Mijn browser scherm wordt geresized??? Zal toch zeker niet!?!?

 

Nog een keer proberen.

 

Klik

 

Ja nou doet ie het weer!!!! Daar heb ik toch wel zo'n enorme hekel aan, ik voel mij daardoor zeer aangevallen omdat jouw site iets met mijn prive dingen doet.

 

Maar vooruit, ik was toch nieuwsgierig geworden.

 

Let op: de site ziet er minder uit dan je gewend bent, maar de beveiliging is wél zeer professioneel!

De opmerking over de vormgeving klopt.

Beveiliging?? Help, wat kan er nog meer mis gaan dan??

 

Ik moet op een verkeersbord klikken dat midden in de lucht boven de lantarenpalen hangt... Ok... ???

Ik klik op het verkeersbord (luchtverkeersbord?)

 

Klik

 

In Firefox is de site nog niet 100% klaar. Excuses voor het ongemak!

Ah, wat jammer nou. Ik heb Firefox. Mijn ervaring is dat als het niet goed in Firefox werkt, de code niet netjes in elkaar zit. Werkt het in Firefox, dan werkt het overal. Conclusie: slordig geprogrammeerd...

 

Ik kom op een inleidingspagina. Zonder tekst. Met een autootje dat voorbij racet dat mij doet denken aan Lazy Larry op EGA monitor (voor de oudgedienden onder ons). Dat kan écht niet...

Maar, geen tekst. Wat moet ik doen? Op Start klikken? Huh, weer klikken, net dat verkeersbord al...

 

Klik

 

Ah, tekst! Even kijken... Hmm... verkeerslessen die zijn duur. Vooral als het snel moet. Als het deze zomer nog moet, dan zit idd een vakantie er niet in... Gesneden koek, maar dat weet toch iedereen?

Hoe / wat / waar?? Waar gaat deze site over???

 

Oh wacht, een nieuwe button: 'Aanbieding'.

 

Klik

 

Weer tekst. Ah, nou komt de aap uit de mouw. Rijlessen volgen in het buitenland... Maar, hoe heet u, Rebel's Choice...?

Euh, nou haak ik toch echt af...

 

Moraal van het verhaal: Het duurt veel te lang voordat de bezoeker te zien krijgt wat jij te bieden hebt. Ik heb na 3x klikken nog steeds geen idee waar het over gaat.

 

Vormgeving, naamgeving van je bedrijf, dat is allemaal persoonlijk, maar je boodschap moet in 1x helder zijn, anders kost je dat klanten.

Die klanten hebben jou uit al die miljoenen webpagina's gevonden, als ze dan eindelijk op je site zijn aangeland, dan is het wel zo slim om zo snel mogelijk de aandacht van de bezoekers te pakken en vast te houden.

 

Ik ben na 1x klikken al weg...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

 

Goeie naamkeuze voor je domeinnaam en diensten.

 

Goeie naamkeuze voor je bedrijf, bijvoorbeeld niet Banditos First. Val je klant niet lastig met je eigen hangups/principes.

Ik weet niet of dit bedoeld is als algemene opmerking of meer als kritiek. Gemakshalve ga ik maar uit van het eerste. :)

 

In het algemeen boeit het me ook niet echt hoe bedrijven hun produkt noemen, maar soms heb je een produkt waar niet echt een mooi Nederlands woord voor is en moet je zelf iets verzinnen dat de lading dekt.

 

Maar in het algemeen is het inderdaad prettiger als klanten niet steeds worden lastig gevallen met produktnamen als het ook zonder kan.

 

 

Duidelijk en aantrekkelijk aanbod op eerste pagina; geen geintjes zoals 'klik op het aapje', geen lange omweg.

Hangt ook van het produkt af denk ik. Als je een bepaalde pc of mp3-speler verkoopt dan weet men al gelijk wat ze daarmee kunnen en kun je gelijk to the point zijn.

 

Als je een nieuw produkt biedt heeft dat toch enige uitleg nodig, vandaar dat ik gekozen heb voor een korte inleiding ipv meteen pats boem op de eerste pagina een aanbieding. Maar misschien verander ik dit nog wel. :)

 

Niet verhullen wat je verkoopt, je klant is niet stom. Als je een slimme opzet via het buitenland aanbiedt, leg dan duidelijk uit hoe dat werkt.

 

Europa heeft voordelen voor de consument, en wat jij aanbiedt is daar eentje van. Presenteer het niet als een achterdeurtje maar als voordeur!

Ok, goede tip. In mijn geval ontbreekt er blijkbaar iets aan uitleg waardoor je dat achterdeur idee hebt gekregen. Of de presentatie.

 

Ik zal eens kritisch nagaan waar dat aan kan liggen.

Link naar reactie
  • 0

Ok, ik zal proberen om zoveel mogelijk te reageren vanuit het perspectief van commercie/marketing, zodat het niet specifiek over mijn website gaat, zitten mensen vast niet op te wachten in dit deel van HL. ;)

 

Klik

 

Wat *^&$%%^& gebeurt er nou?? Mijn browser scherm wordt geresized??? Zal toch zeker niet!?!?

 

Nog een keer proberen.

 

Klik

 

Ja nou doet ie het weer!!!! Daar heb ik toch wel zo'n enorme hekel aan, ik voel mij daardoor zeer aangevallen omdat jouw site iets met mijn prive dingen doet.

De achterliggende reden is simpel: een site zo programmeren dat het op elke monitor goed oogt kost gewoon heel veel tijd. Iemand die dat probleem snel voor je oplost kost een hoop geld. Niet op te brengen voor een klein bedrijf.

 

Maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen daarvan gediend is, dus je hebt zeker een goed punt.

 

Vanuit commerciële invalshoek is browser resizen niet het slimste wat je kunt doen, maar aan de andere kant moet je als ondernemer ook zoiets hebben van: beter een goedkope website waardoor sommige mensen afhaken dan een hogere prijs rekenen in je eindprodukt.

Tenzij je een webdesignbedrijf hebt natuurlijk. ;)

 

Maar vooruit, ik was toch nieuwsgierig geworden.

 

Let op: de site ziet er minder uit dan je gewend bent, maar de beveiliging is wél zeer professioneel!

De opmerking over de vormgeving klopt.

Beveiliging?? Help, wat kan er nog meer mis gaan dan??

Beveiliging van privé-gegevens. Zoiets essentieels moet altijd perfekt zijn. Het kan daarom geen kwaad om te benadrukken waar je prioriteiten liggen, niet bij vormgeving maar bij goede techniek.

Ik denk dat verstandige klanten dat liever hebben dan een mooie website waar ze niet veilig op kunnen bestellen.

 

Ik moet op een verkeersbord klikken dat midden in de lucht boven de lantarenpalen hangt... Ok... ???

Ik klik op het verkeersbord (luchtverkeersbord?)

 

Klik

 

In Firefox is de site nog niet 100% klaar. Excuses voor het ongemak!

Ah, wat jammer nou. Ik heb Firefox. Mijn ervaring is dat als het niet goed in Firefox werkt, de code niet netjes in elkaar zit. Werkt het in Firefox, dan werkt het overal. Conclusie: slordig geprogrammeerd...

Is geprogrammeerd voor IE omdat die browse nog altijd het populairst is. Als klein bedrijf moet je afwegingen maken welke browser je als eerste ondersteunt. Maar niettemin een terechte ergenis als een site in de ene browser minder werkt dan in de andere.

 

Ik kom op een inleidingspagina. Zonder tekst. Met een autootje dat voorbij racet dat mij doet denken aan Lazy Larry op EGA monitor (voor de oudgedienden onder ons). Dat kan écht niet...

Toch leuk dat je daar aan moet denken, want zo was het ook bedoeld, een animatie met een knipoog.

 

Maar even in het algemeen, een mooi flash-filmpje scoort natuurlijk beter dan een blokkerige gif-animatie. Het lijkt een domme misser om anno 2007 nog die dingen te gebruiken, toch denk ik dat een grappige animatie kan helpen om een website wat luchtiger maken.

 

 

Maar, geen tekst. Wat moet ik doen? Op Start klikken? Huh, weer klikken, net dat verkeersbord al...

 

Klik

 

Ah, tekst! Even kijken... Hmm... verkeerslessen die zijn duur. Vooral als het snel moet. Als het deze zomer nog moet, dan zit idd een vakantie er niet in... Gesneden koek, maar dat weet toch iedereen?

Hoe / wat / waar?? Waar gaat deze site over???

 

Oh wacht, een nieuwe button: 'Aanbieding'.

 

Klik

 

Weer tekst. Ah, nou komt de aap uit de mouw. Rijlessen volgen in het buitenland...

Zijn inleidingen niet altijd gesneden koek? Moet je ze daarom maar weglaten? Hoort er denk ik gewoon bij, ook al lezen mensen het niet.

 

Maar, hoe heet u, Rebel's Choice...?

Euh, nou haak ik toch echt af...

Smaken verschillen, ik vind het een mooie naam.

 

Moraal van het verhaal: Het duurt veel te lang voordat de bezoeker te zien krijgt wat jij te bieden hebt. Ik heb na 3x klikken nog steeds geen idee waar het over gaat.

 

Vormgeving, naamgeving van je bedrijf, dat is allemaal persoonlijk, maar je boodschap moet in 1x helder zijn, anders kost je dat klanten.

Die klanten hebben jou uit al die miljoenen webpagina's gevonden, als ze dan eindelijk op je site zijn aangeland, dan is het wel zo slim om zo snel mogelijk de aandacht van de bezoekers te pakken en vast te houden.

 

Ik ben na 1x klikken al weg...

Ik vind het nog wel meevallen als je in 3 klikken precies kunt lezen weet waar het over gaat, maar mischien is het nog steeds te langzaam en moet het sneller duidelijk worden.

 

Bedankt voor je kritiek in ieder geval.

Als jij toevallig nog een kritische blik wilt op jouw aanpak dan pm je me maar, al weet ik niet of mijn mening er nog wel toe doet.

:D

Link naar reactie
  • 1

Een inleidend verhaal is geen probleem. Ik ben het met je eens dat je bij jouw product misschien niet onverstandig is om eerst te wijzen op de problemen van een traditionele rijlespakket/spoedcursus. Echter is het wel belangrijk dat dit kort, bondig en to-the-point gebeurt. Ook moet je zorgen dat snel daarna (op dezelfde pagina) duidelijk wordt wat de voordelen van jouw product zijn...

 

Samengevat: zoals al eerder is gezegd, duidelijkheid is het belangrijkst! Snel en direct de gewenste informatie tot de beschikking van de bezoeker.

Link naar reactie
  • 1

Niks algemene opmerking; alles op jouw site gericht! Ik noem alleen man en paard niet, omdat je dan over vier weken moppert dat alle zoekmachines naar dit forum leiden.

 

Je doet vrijwel alle opmerkingen met schouderophalen af. Je site zit zowel technisch als inhoudelijk niet goed in mekaar. Bezoekers moeten langs amateuristische animaties en overbodige pagina's om uiteindelijk een onduidelijk verhaal over rijlessen in Polen en tegelijkertijd vakanties te lezen, aangeboden door een bedrijf dat Rebels Choice heet.

 

Je rebelleert tegen duidelijkheid, je rebelleert tegen aantrekkelijkheid, je rebelleert tegen dure (?) websitebouwers, je rebelleert tegen mensen die antwoord geven op je vraag en uiteindelijk rebelleer je tegen je eigen klanten. Want je demonstreert dat je geen geld hebt voor een goed design en je zegt dat je veiligheid belangrijker vind dan snelheid/duidelijkheid. Je verlangt dat klanten een paar honderd euri betalen voor een vage reis naar Polen, maar je investeert niet in je presentatie. Da's niet bepaald betrouwbaar. Nogal wiedes dat bijna niemand boekt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Ik wil de topic starter bedanken voor zijn inbreng. Naar mijn mening is dit precies zoals het niet moet. Een mooi voorbeeld dus voor anderen. Als je absoluut geen klanten wil gebruik dit soort teksten/grappen en voorbeelden.

 

E.e.a. heeft niets met budget te maken.

 

Natuurlijk kun je dit wel verbeteren maar dat begint bij jezelf, jij zult eerst zelf open moeten staan voor verbetering.

 

Ik wens je veel succes met je bedrijf!!!

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor je kritiek in ieder geval.

Als jij toevallig nog een kritische blik wilt op jouw aanpak dan pm je me maar, al weet ik niet of mijn mening er nog wel toe doet.

:D

Graag gedaan.

Jij vroeg hoe je je betrouwbaarheid kunt vergroten. Ik heb mij opgesteld als argeloze bezoeker om te zien hoe de betrouwbaarheid van je site, en dus direct je bedrijf, op mij overkomt. Ik heb daarvan een verslagje geschreven.

 

Je hebt een niet geheel standaard aanpak met je website, dat is je goed recht. De punten die bij mij alarmbellen (of ergenisbellen) doen gaan rinkelen, heb ik gemeld. Doe er je voordeel mee.

 

Ik heb geen kritische blik nodig op mijn aanpak, die heeft zichzelf namelijk al lang bewezen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Niks algemene opmerking; alles op jouw site gericht! Ik noem alleen man en paard niet, omdat je dan over vier weken moppert dat alle zoekmachines naar dit forum leiden.

Waarom zou ik naam en toenaam noemen als alles gewoon in m'n profiel staat? En als ik bang was voor zoekmachines had ik dat niet ingevuld, dus ik begrijp deze kritiek niet zo.

 

Als ik wel man en paard had genoemd was de kritiek waarschijnlijk dat ik verkapt reclame maak, terwijl je betrouwbaarheid vergroten juist een algemeen onderwerp is waarvoor ik tips vraag. Ik heb toch niet gevraagd om een bespreking van m'n site. Als iemand dat doet geef ik natuurlijk antwoord, of had ik de reaktie van Henri TTC soms moeten negeren?

 

Je doet vrijwel alle opmerkingen met schouderophalen af.

Integendeel, ik laat juist weten dat ik bepaalde kritiek serieus neem, maar tegelijk schrijf ik even wat over de achtergrond. Lees maar terug hoor, ik reageer juist positief op de kritiek van Henri TTC en anderen.

 

Je site zit zowel technisch als inhoudelijk niet goed in mekaar.

Dat is jouw mening, met techniek doel ik trouwens op de database en de beveiliging en die zit wel degelijk goed in elkaar. En over inhoudelijke kritiek op het produkt pm je me maar want dat valt denk ik buiten het onderwerp.

 

Bezoekers moeten langs amateuristische animaties en overbodige pagina's om uiteindelijk een onduidelijk verhaal over rijlessen in Polen en tegelijkertijd vakanties te lezen, aangeboden door een bedrijf dat Rebels Choice heet.

Ja 1 amateuristische animatie, heb je gelijk in. Verder is het verhaal zo duidelijk als maar zijn kan.

 

Je rebelleert tegen duidelijkheid,

Als iets niet duidelijk is wil ik het met alle plezier verduidelijken, als m'n klanten iets niet duidelijk is kunnen ze mailen. Je kritiek vind ik dus niet erg opbouwend.

 

je rebelleert tegen aantrekkelijkheid, je rebelleert tegen dure (?) websitebouwers,

Nee ik heb gewoon een beperkt budget en moet dus keuzes maken.

 

je rebelleert tegen mensen die antwoord geven op je vraag en uiteindelijk rebelleer je tegen je eigen klanten.

Tot nu toe vond ik de reakties juist heel goed, als ik al rebelleer is het tegen zure reakties als de jouwe.

 

Want je demonstreert dat je geen geld hebt voor een goed design en je zegt dat je veiligheid belangrijker vind dan snelheid/duidelijkheid.

Ik vind het zelf wel duidelijk, maar jij toevallig niet.

Snelheid kan zo omhoog zodra de stroom bezoekers toeneemt.

 

Je verlangt dat klanten een paar honderd euri betalen voor een vage reis naar Polen, maar je investeert niet in je presentatie. Da's niet bepaald betrouwbaar.

Je weet hoeveel een professionele website kost.

Het is jammer dat je ondernemers die zich niet door een laag budget laten tegenhouden om nieuwe initatieven te ontplooien op zo'n afbrandende manier benadert.

 

Opbouwende kritiek zoals posters voor jou heb ik absoluut geen problemen mee en neem ik ook ter harte, maar wat jij doet is mij en mijn bedrijf negatief afschilderen. Ik weet niet wat je daarmee wilt bereiken, maar ik had een hogere dunk van iemand met zoveel posten als jij.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je kritiek in ieder geval.

Als jij toevallig nog een kritische blik wilt op jouw aanpak dan pm je me maar, al weet ik niet of mijn mening er nog wel toe doet.

:D

Graag gedaan.

Jij vroeg hoe je je betrouwbaarheid kunt vergroten. Ik heb mij opgesteld als argeloze bezoeker om te zien hoe de betrouwbaarheid van je site, en dus direct je bedrijf, op mij overkomt. Ik heb daarvan een verslagje geschreven.

 

Je hebt een niet geheel standaard aanpak met je website, dat is je goed recht. De punten die bij mij alarmbellen (of ergenisbellen) doen gaan rinkelen, heb ik gemeld. Doe er je voordeel mee.

 

Ik heb geen kritische blik nodig op mijn aanpak, die heeft zichzelf namelijk al lang bewezen.

 

Ik waardeer het ook oprecht, als ik jou kan helpen zal ik het ook niet laten! :)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt inderdaad een adres vermeld, jammer dat dit Frankrijk is. Heb je niet de beschikking over een correspondentieadres in Nederland?

Anno 2007 is de wereld kleiner dan ooit, dus een buitenlands kantooradres leek me niet zo'n probleem. De internet-revolutie en de open grenzen maken het mogelijk om kantoor te houden in het land van je keuze.

 

Maar misschien schrikt dit de consument toch teveel af en is het inderdaad beter om toch maar een Nederlands kantooradres te nemen.

 

Al vind ik het Nederlandse ondernemingsklimaat niet heel erg prettig met al die regeltjes. En die mensen die alles neer willen halen dat boven het maaiveld uitsteekt. Nee, geef mij dan maar een Frans maaiveld! ;)

 

 

Verder doet een telefoonnummer het ook altijd goed. Veel mensen zullen er geen gebruik van maken maar het geeft je bezoekers wel het gevoel dat ze je kunnen bereiken (en controleren of je gegevens wel kloppen).

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik vrees dat je gelijk hebt. Best jammer in het internettijdperk. Als je snel en netjes antwoord geeft op mailtjes zou het eigenlijk niet hoeven, maar mensen willen waarschijnlijk een stem horen ofzo.

 

Bedankt voor je inbreng!

Link naar reactie
  • 0

Wat noem je duur? Een basic website laten maken kost hoogstens een paar duizend euro. Dan heb je een strak vormgegeven site met een goede opzet en content. Zoiets moet je gewoon zien als een investering in die toekomst van je bedrijf. Met zo'n website zal je bij mij nooit het vertrouwen creeëren wat nodig is om een dergelijk aankoop te doen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Verder doet een telefoonnummer het ook altijd goed. Veel mensen zullen er geen gebruik van maken maar het geeft je bezoekers wel het gevoel dat ze je kunnen bereiken (en controleren of je gegevens wel kloppen).

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik vrees dat je gelijk hebt. Best jammer in het internettijdperk. Als je snel en netjes antwoord geeft op mailtjes zou het eigenlijk niet hoeven, maar mensen willen waarschijnlijk een stem horen ofzo.

 

Bedankt voor je inbreng!

 

Je rederneert teveel vanuit je eigen gedachten. Jouw denkkader is een hele andere als die van jouw klanten. Het gaat erom wat de klanten vinden en denken, jouw denkbeelden zijn in dit geval helemaal niet relevant.

 

iDeal is een betaalmethode geen bankgarantie, geldt wat je overboekt is weg, dat weet elke internetconsument

Als een site geen telefoonnummer heeft denken veel mensen; "als er iets mis gaat moet ik maar hopen dat je op een mail reageert, want bellen kan ik hem niet". Een telefoonnummer om op terug te vallen vinden mensen prettiger, het schept meer vertrouwen.

Hetzelfde geldt voor een kantooradres in Frankrijk, en dat terwijl de rijlessen in Polen plaatsvinden, komt op mij allemaal een beetje ingewikkeld over.

Zeker voor iets eenvoudigs als een rijbewijsreisorganisatie hoef je om de regels echt niet naar Frankrijk te vluchten. Sterker nog, we hebben enkele Nederlanders hier op het forum die een bedrijf in Frankrijk hebben en liever in Nederland zouden willen ondernemen.

 

Wat de kritiek op de website betreft sluit ik mij geheel aan bij de andere bezoekers.

Door het sizen van de websites ken ik alleen van die vervelende poker-porno en andere ellendige sites, dus een nare associatie. De melding dat de site minder geschikt is voor Firefox schrikt mij ook al af, vooral omdat ik zelf enkele sites heb die op alle brwosers goed werken, en die hebben echt niet de wereld gekost.

Verder doet de lay out mij erg on Nederlands/Europees aan (lees niet vertrouwt).

De boodschap die je over te brengen heb daar begrijp ik in eerste instantie geen hout van, zoals twalevel ook al opmerkt, maak er een voordeur van, in Polen lessen is gewoon veel lesuren in een korte periode voor weinig geld, leg uit dat dat goed is voor het aanleren van nieuwe vaardigheden.

 

Bij Polen en rijscholen denk ik, rijden die in Dacia's of Polonez ? Er staat een plaatje ergens van een rijschoolauto, hmmm ik zou toch wel willen weten of ik in een westerse auto instap of van die dubbelkluts lada. Liefst natuurlijk een model die in Nederland ook veel alsl lesauto wordt gebruikt.

Ook meldt je op de webiste dat pas op het laaste moment bekend maakt waar de mensen hun lessen gaan volgen. Lijkt me toch wel prettig als ik een fly en drive vakantie boek dat ik weet waar ik naar toe ga.

Krakau, Potsdam of Gdansk dat maakt nogal verschil.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Verder kunnen klanten betalen met iDEAL, wat ook aangeeft dat het bedrijf financieel gezond is en de bank in ieder geval vertrouwen heeft in mij als ondernemer.

 

Ik denk niet dat bezoekers daar bij stil staan, dat een bedrijf financieel gezond is als ze met iDEAL kunnen betalen... dus ik denk dat een bezoeker daar niet zo veel boodschap aan heeft.

 

Tenslotte staat er duidelijk een adres vermeld.

 

Vaak wordt er ook nog gezegd dat je telefonisch bereikbaar moet zijn, maar omdat ik dat te lastig vind ben ik dat nog niet.

 

 

We gaan zaken doen in Duitsland. Omdat wij ook in 'vakanties doen' en dus de wet kopen of afstand niet van toepassing is heb ik gekozen voor een virtueel kantoor incl. telefoonnummer. Omdat ik ook niet altijd telefonisch bereikbaar ben wordt de site zo gestructureerd dat de bezoeker alle info op de site zou moetn vinden en veelal naar een mail formulier gestuurd wordt. En als hij belt krijg ik een sms'je van het kantoor en kan ik snel terugbellen.

 

Ook besef ik dat een nette website belangrijk is. Die kan nog wel een modern jasje gebruiken, maar vanwege een laag budget wil ik daar nog even mee wachten.

 

Dat snap ik eigenlijk niet. Ik heb ook geen tonnen te besteden, maar we steken wel wat geld in de site. Betrouwbaarheid is ook gevoelsmatig, met statements alleen kom je er niet - naar mijn mening.

 

Succes met je onderneming.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch echt de dingen oppakken die je nu laat liggen omdat je het te lastig is of vanwege je budget, voordat je je druk gaat maken over andere zaken op mediagebied zoals je het zelf noemt. Gewoon een goede website, een adres in Nederland en een telefoonnummer. De rest komt later.

Jij ook bedankt voor je inbreng. Dat adres en telefoonnummer had ik me al over uitgesproken.

 

Wat een goede website betreft, de meeste produkten zijn niet seizoensgebonden. Als je aan zo'n investering begint weet je dat je een paar jaar de tijd hebt om die investering terug te verdienen.

 

Verkoop je echter een seizoensprodukt dan is die tijd natuurlijk veel korter, zijn de kosten per klant een stuk hoger en heb je veel minder zekerheid of je de kosten er uberhaupt wel uithaalt!

 

Als je toch al veel risico's neemt is dat gewoon net iets teveel van het goede, ondernemen is volgens mij niet hetzelfde als gokken! ;)

Link naar reactie
  • 0

Een inleidend verhaal is geen probleem. Ik ben het met je eens dat je bij jouw product misschien niet onverstandig is om eerst te wijzen op de problemen van een traditionele rijlespakket/spoedcursus. Echter is het wel belangrijk dat dit kort, bondig en to-the-point gebeurt. Ook moet je zorgen dat snel daarna (op dezelfde pagina) duidelijk wordt wat de voordelen van jouw product zijn...

 

Samengevat: zoals al eerder is gezegd, duidelijkheid is het belangrijkst! Snel en direct de gewenste informatie tot de beschikking van de bezoeker.

Jij ook bedankt.

Tja, ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen die op zoek zijn naar een goede aanbieding afhaken omdat ze 3x moeten klikken ipv 1x.

Als ik echt interesse heb neem ik dit soort kleine irritaties voor lief, is de gemiddelde internetter dan zo anders? ::)

Link naar reactie
  • 0

Ik wil de topic starter bedanken voor zijn inbreng. Naar mijn mening is dit precies zoals het niet moet. Een mooi voorbeeld dus voor anderen. Als je absoluut geen klanten wil gebruik dit soort teksten/grappen en voorbeelden.

Een hele website afkraken vanwege een paar kleine puntjes, ik hoop maar dat je dit soort "opbouwende" kritiek niet loslaat op de gemiddelde starter, want die help je daar allerminst mee.

 

Ik wens je veel succes met je bedrijf!!!

Bedankt, hetzelfde.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik vraag me af hoe ik de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van m'n bedrijf kan vergroten.

 

Wat ik probeer aan te geven is dat ik de inhoud van je aanbod ver onder de maat vindt. Als je aanbod op 1 punt zeer slecht scoort dan is het wel op het gebied van betrouwbaarheid en geloofwaardigheid. Wanneer jij jezelf echt openstelt voor de tips zoals de anderen hier die aan je geven dan is je aanbod en daarmee ook de inhoud van je site vatbaar voor verbetering.

 

In de kern heb je best een leuk "product", je uitvoering is het eigenlijk gewoon net niet.

 

Uiteindelijk is het natuurlijk jouw bedrijf en zijn het dus jouw keuze's. Als jij dik tevreden bent met je website en je resultaten dan is het toch prima.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zeldzaam dat ik een heel topic doorlees om daarna pas mijn punt te maken, maar ikwilde even weten of mijn vraag hier al beantwoord is.

 

Komtie:

Ik lees nergens dat ik een Nederlands rijbewijs ga krijgen!

 

IK gok dat je met nederlandse rijsintructuers reijlessen geeft voor ene nederlands rijbewijs. Dat staat nergens. Net zoals nergens staat dat het een pools rijbewijs is wat omgewissseld kan worden. Of het nu nederlands is of pools, zorg ervoor dat de vraag van de bezoeker beantwoord wordt: wat krijg ik en wat is het waard.

 

Er staat alleen dit:

Je leert dus meteen

op de Nederlandse manier autorijden en komt dus niet voor verrassingen te staan op je examen.

Maar dan moet ik goed zoeken.

 

Ik zou voor deze zin:

 

Let op: de site ziet er minder uit dan je gewend bent, maar de beveiliging is wél zeer professioneel!

Als je bij ons boekt zijn jouw privé-gegevens maximaal beschermd. En betalen kan veilig met iDEAL.

 

En op de lege homepage 'inleiding' een korte bondige beschrijving plaatsen wat je doet. Ik sluit me aan bij alle punten die TWalevel noemt, maar als je dan toch verder wilt met je bedrijfsnaam:

 

'Rebel's choice biedt u een reis voor rijlessen: u lest met vakantiegevoel, wordt opgeleid voor een nederlands rijbewijs voor minder geld dan andere tiendaagse cursussen. '

 

Nu ben je als een melkpak waar van alles op staat, maar niet dat er melk in zit.

 

Daarnaast zou ik een postbusnummer in nederland nemen voor je correspondentieadres, of in polen. Niet in Frankrijk: ik krijg het gevoel dat jij in een of ander kasteel woont en alles op afstand bestuurt, waardoor -als- ik een klacht zou hebben er niets mee gedaan gaat worden: het lijkt allemaal zo ver uit elkaar.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik vraag me af hoe ik de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van m'n bedrijf kan vergroten.

 

Wat ik probeer aan te geven is dat ik de inhoud van je aanbod ver onder de maat vindt.

Prima als je een bedrijf niet betrouwbaar vindt overkomen, maar roepen dat iemand een uitstekend voorbeeld is van hoe het niet moet en een aanbod "ver onder de maat" doet suggereert dat er maar weinig deugt.

 

Dat gaat heel wat verder dan dat je enkel de website onaantrekkelijk / onduidelijk vindt en daar heb ik een beetje moeite mee.

 

Als je aanbod op 1 punt zeer slecht scoort dan is het wel op het gebied van betrouwbaarheid en geloofwaardigheid. Wanneer jij jezelf echt openstelt voor de tips zoals de anderen hier die aan je geven dan is je aanbod en daarmee ook de inhoud van je site vatbaar voor verbetering.

 

In de kern heb je best een leuk "product", je uitvoering is het eigenlijk gewoon net niet.

Het blijft vage kritiek waar ik noch anderen iets mee kunnen.

Wat maakt een reisaanbod voor jou wél geloofwaardig?

 

Een tevredenheidsgarantie?

Een hoop foto's van vakantievierende mensen?

Mis je het als er geen ANVR keurmerk op een reissite staat?

 

Als je iets concreter kunt zijn...

Bedankt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.