Ik heb een webwinkel in kado-artikelen. Het webwinkelprogramma maakt zelf de facturen aan.
Nu wil ik gebruik maken van de mogelijkheid om een bepaalde groep consumenten 15% korting te geven over hun bestelling(d.m.v. een kortingscode). Als ik dat doe komt de aangemaakte factuur er zo uit te zien:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RemoveBeforeFlight
RemoveBeforeFlight
Hallo,
Ik heb een vraag over iets waar ik niet uitkom.
Ik heb een webwinkel in kado-artikelen. Het webwinkelprogramma maakt zelf de facturen aan.
Nu wil ik gebruik maken van de mogelijkheid om een bepaalde groep consumenten 15% korting te geven over hun bestelling(d.m.v. een kortingscode). Als ik dat doe komt de aangemaakte factuur er zo uit te zien:
Artikelen artikel per stuk totaal
1X (ARTIKEL) € 29,95
------------------------------------------------------------
totaal exclusief 19% BTW € 25,17
BTW 19% € 4,78
subtotaal € 29,95
kortingscode: ## 15 % korting - € 4,49
subtotaal € 25,46
verzendkosten exclusief 19% BTW € 2,48
BTW 19% € 0,47
verzendkosten € 2,95
==============================
totaal inclusief BTW € 28,41
In dit geval wordt de BTW berekend over de oorspronkelijke verkoopprijs in plaats van de nieuwe verkoopprijs na 15% korting.
Naar mijn mening moet ik gewoon 19% BTW betalen over de nieuwe verkoopprijs (dus na 15% korting). Mee eens?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13056-korting-geven-aan-consumenten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag