Tallman

Junior
  • Aantal berichten

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Tallman's trofeeën

  1. Normaliter, althans, op het gebied van internetmarketing staat affiliatemarketing voor het aan de man brengen van andermans producten waarvoor je een commissie ontvangt per conversie. Dit kan bijvoorbeeld een emailadres, klik, ingevuld formuliertje, aanvraag of verkoop zijn. De rol van publisher in een affiliateprogramma wordt opgenomen door degene die de promotiematerialen plaatst en de commissie ontvangt, de merchant is de aanbiedende partij welke oa. zorg draagt voor screening van publishers, orderhandling en betaalverkeer. Het lijkt mij niet verstandig je eigen producten naast de producten van de merchant te plaatsen. Want hoe vang je dan een order op die bestaat uit je eigen product en die van de merchant? Lijkt me moeilijk worden, hiernaast krijg je op producten van de affiliate zeker niet de gezonde marge die je wel op je eigen producten berekend. Reken op 5-15% gemiddeld per conversie voor de merchant, maar dit is afhankelijk van het programma en het type product of dienst. Bovendien ben ik nog geen programma tegengekomen dat mogelijkheden biedt binnen dezelfde verkoopomgeving je eigen producten naast die van de merchant aan te bieden. Wat nog wel een oplossing zou zijn is de producten van de merchant aan te bieden binnen je eigen shop, en bij bestelling deze zelf door te geven aan de merchant. Wel via je eigen affiliate-link, zodat je wel de commissie hierop vangt. Al met al een omslachtige methode, aan te raden is een keuze te maken tussen of all affiliate of een eigen shopje. Over beschikbare affiliateprogramma's: nadere informatie over je producten is vereist, anders is het niet mogelijk eventuele complementaire programma's uit te zoeken. M4N, Tradedoubler, Daisycon en Tradetracker zijn bekende namen, wellicht kan je hier wat mee. Tot zover mijn reactie. :)
  2. Er zijn programma's met een shop-in-shop structuur, het hele orderproces kan dan binnen jouw domein plaatsvinden of is zonder duidelijke identiteit vormgegeven zodat je het in een i-frame of wrapper in je website kan integreren. Is dit wat je bedoelt?
  3. Mwah, dit idee is ten dele al in de praktijk gebracht. Ook met affiliate-links naar de diverse reis- en boekingssites om de boel een beetje rendabel te houden.
  4. Wat kosten voor iDEAL betreft, je kan deze betaalmethode zonder opstartkosten integreren en per transactie betalen voor het gebruik hiervan. Naam van deze variant is iDEAL Easy. Kosten zijn dan zo'n 70 cent per transactie, deze kunnen wellicht doorberekend worden in je verzendkosten? Zie de servicepagina's van bij iDEAL aangesloten banken voor nadere informatie, ook betreffende tarieven. Ik heb hieronder de link voor ABN Amro geplakt: Link iDEAL ABN Amro Succes. :)
  5. Ik denk dat je inderdaad nog even stil moet gaan staan, de praktische en operationele zaken naast je neer moet leggen en je moet concentreren op het formuleren van een visie en een missie. Al klinkt dit nog zo standaard, het heeft absoluut nut na te denken over hetgeen jouw aankomende bedrijf bestaansrecht geeft, wat je je klanten wilt bieden en op welke manier. Zomaar een website maken en een naam registreren heeft geen zin. De bedrijfsnaam kan al een bepaalde indruk wekken, is deze in lijn met de profilering die past bij de doelgroep die jij aan wilt spreken? Website is hetzelfde verhaal, wat vindt je belangrijk om uit te stralen, op welke manier spreek je je klanten aan? Allemaal vragen die je jezelf stelt wanneer je je bezighoudt met het formuleren van de missie en visie. Om dan toch maar alvast wat andere, meer praktische vragen te stellen: Hoe ga je het aanpakken met garantie? Wat doe je als een reperatie verkeerd uitpakt? Hoe ga je gebruik maken van "word of mouth", loont het wellicht om een soort affiliatesysteem op te zetten om dit te promoten? Je zegt al lang rond te lopen met je idee, maar ik denk dat je het toch eerst van meerdere kanten moet belichten voordat je je er echt in stort. Hoewel ik me alleen maar kan baseren op je berichten hier op het forum wil ik je echt aanraden stil te staan bij je plannen.Mijn persoonlijk mening: Ga vooral lekker verder studeren en verdien wat bij met je klusjes. Met wellicht een simpele website, een stapel visitekaartjes en een aparte GSM kan je al een eerste stapje zetten, maar KvK en Belastingspul is toch nog niet nodig? Je zal toch in cash betaald gaan worden.Kijk eerst maar eens of je het na 20 opdrachten nog steeds leuk vindt, je studie er niet onder gaat lijden en je er nog iets aan over kan houden.
  6. Zou je niet eerst eens een beetje overzicht maken door te kijken wat je te besteden hebt voor de realisatie van je verkoopomgeving, administratief systeem, promotie, wat je verwacht te kunnen afzetten tegen welke prijs, welke producten voor jou interessant zijn met het oog op de doelgroep, de marges, concurrentie en minimale voorraad. Ik heb niet de indruk dat je hier al een duidelijk beeld van hebt, althans, ik zie weinig diepgang in je berichtjes alhier. We weten allemaal dat baby-stuff booming is, maar dit betekent niet dat je er zonder gedegen plan en strategie direct succesvol kunt zijn.
  7. Het kan zijn dat een stel fanatieke adverteerders zo'n hoog maximaal bod heeft ingesteld, gekoppeld aan instellingen met betrekking op het moment van display. Dus alleen op doordeweekse avonden tussen 18.00 en 00.00 ofzo. Dit kan tijdelijk een hogere klikprijs veroorzaken, maar het lijkt me niet waarschijnlijk eigenlijk. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die zulke sterke fluctuaties op meer aannemelijker wijze weten te verklaren. :)
  8. Nice, zie dat je ook Mindjet noemt. Ik was dan weer niet op de hoogte van de online alternatieven. Interessante blog: Bookmarked! :)
  9. Adsense op een Web 2.0 site is een ander verhaal, naar mijn mening. :) Vaak staat hier geen product centraal, maar bevat de website veel user-submitted content en een berg dynamische friemel. Adsense, in de zin van geautomatiseerd contentgerelateerd adverteren is dan ideaal, en vaak zijn advertentieinkomsten de enige wijze waarop de site draait. Op deze wijze adverteren op je een productsite lijkt me geen strak plan, je wilt toch controle hebben over de zaken die de gebruiker te zien krijgt? Zo is het bijzonder eenvoudig als concurrent zijnde je advertentie op diezelfde productpagina te laten zien. Uiteraard valt er via Adsense een berg te filteren en te channelen, maar ik denk dat reclame voor complementaire producten dan beter geschikt is. Bijvoorbeeld E-book gerelateerde software, wellicht aanbieders van producten en diensten die je in je boek noemt etc.
  10. Heb als brave en recentelijk afgestudeerd student een redelijk dikke beurs van het VSB-fonds gekregen. Deze ga ik gebruiken om een masteropleiding M.Sc. Electronic Commerce te bekostigen, welke ik ga volgen in Dublin, Ierland. Hoewel het niet direct met ondernemen te maken is is het wel het resultaat van inzet, initiatief en motivatie. Bovendien denk ik in mijn toekomstige professionele leven zeker profijt te gaan hebben van deze opleiding en titel en heb ik vooral veel zin om over 5 weken te beginnen. Ben er erg blij mee, en wilde het even delen. :)
  11. Hum, je spreekt over het plaatsen van Google Adsense op de bedrijfssite? Beetje gek om je eigen domein, wat jouw voornaamste distributiekanaal is en de plek om jezelf uitvoerig te presenteren en profileren te gaan voorzien van reclame voor concurrenten, of niet? Verder, betreffende "handige" hyperlinks in ebooks. Je ziet maar al te vaak dat dit affiliatelinks zijn naar merchants waarmee de auteur een partnerdeal heeft. Is natuurlijk een mooie manier een centje bij te verdienen, veel van de gratis ebooks die beschikbaar zijn dienen feitelijk alleen als publicatiemedium van deze gesponserde content. Niets mis mee, maar zorg wel dat je hierin een duidelijke keuze maakt. Neem je ook van zulk soort links op, pas je je verhaal hier op aan en verdien je hier wellicht een centje extra mee of blijf je meer objectief en onafhankelijk? Je moet maar net kijken wat past bij je doelgroep en hoe je verdere verdienmodel eruit ziet.
  12. Betreffende de genoemde Mindmapping-techniek, check Mind Manager anders eens. Ik gebruik het zelf veel om online campagnes toe te lichten, maar voor het netjes op papier zetten van je creatieve hersenspinsels is het ook zeer geschikt. Ik zie dat er een gratis demo te downloaden is, dat lijkt geen kwaad te kunnen. :)
  13. Wat betreft software, wellicht is Hot Property van Mosets iets voor jou. Het betreft hier een redelijk uitgebreide component voor Joomla, het welbekende OS CMS. Ik heb zelf een versie van Hot Property geimplementeerd voor een klant en verbaasde me toen over het gebruiksgemak. Let op, deze component is niet gratis, maar misschien toch wel de moeite van het bekijken waard. Check de demo eens zou ik zeggen. Frontend: http://demo.mosets.com/hotproperty/ Backend: http://demo.mosets.com/hotproperty/administrator/ Succes. :)
  14. Ik hanteer zelf een verkorte AIDA, eigenlijk eerder ADA omdat de interesse met de zoekopdracht al tot uiting wordt gebracht. Dus een titel waar het specifieke zoekwoord in voorkomt (dmv. {KeyWord: alt. titel} ) of een veelgebruikt en populair zoekwoord. Dit werkt zeker niet altijd, zie dit plaatje: Dan een korte tekst waar je je boodschap krachtig vermeldt en je USP belicht.Dan een afsluiting met een stukje tekst dat stimuleerd tot het ondernemen van actie: Download nu onze brochure, Nu bestellen morgen in huis, boek nu voordelig, vraag direct aan, nu gratis verzending.
  15. In het Google AdWords Informatiecentrum staat een berg waardevolle informatie en ook de antwoorden op je vragen. Zonder al teveel moeite kan je al je productcategorieën in een aparte advertentiegroepen indelen, binnen 1 campagne. Zo kan je gemakkelijk advertentieteksten aanpassen aan bepaalde producteigenschappen en een individueel budget per zoekwoord(en) instellen, bijvoorbeeld een iets hogere prijs voor populaire producten met een hoge marge. Het bedrag dat je via deze campagne wilt besteden heb je zelf in de hand. Je kan er voor kiezen je dagbudget over de gehele dag uit te spreiden. Staar je niet blind op het hebben van het allerhoogste bod en die eerste advertentiepositie. Wellicht is de tweede positie voor de helft van de prijs per klik bereiken. Denk ook goed na over je advertentieteksten, Google heeft liever 2 klikken op een advertentie die 60 cent oplevert dan 1 klik van 50 cent, deze factor weegt mee in je positie. Anyway, er is een berg over te vertellen, maar ook een berg over te vinden. Mocht je vragen hebben dan mail of pm gerust. :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.