Ga naar inhoud
Geplaatst:

Marco72

Hallo,

 

Ik zit met de volgende vraag. Wij werken met verschillende vervoersbedrijven om de producten van onze webwinkel te vervoeren. Eén van deze bedrijven heeft een product bij de buren afgeleverd van een klant die niet thuis was. Helaas heeft hij daar per ongeluk schade gemaakt aan een tuinhek.

 

De klant belt ons met die mededeling op. De vervoerder handelde in onze opdracht (hij moest voor ons een pakket afleveren), dus wij zullen de zaak uiteraard oplossen voor de buren van deze klant. Maar hoe zit het met de aansprakelijkheidheid? Kunnen wij dit bij onze verzekeringsmaatschappij neerleggen of dienen we de vervoerder aansprakelijk te stellen?

 

Maakt het in juridische zin nog verschil dat het schade is bij de buren van de klant in plaats van bij de klant zelf? Het is (gelukkig) de eerste eerste keer dat het gebeurt, dus we zouden graag enkele tips ontvangen hoe we dit het beste kunnen regelen. Nogmaals, we willen zeker geen discussie aangaan met de klant en/of hun buren, voor hen wordt het sowieso geregeld. Mijn vraag gaat meer over de verdere afhandeling tussen ons, de verzekering en de vervoerder.

 

Alvast bedankt voor de tips!

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

De vervoerder handelde in onze opdracht (hij moest voor ons een pakket afleveren), dus wij zullen de zaak uiteraard oplossen voor de buren van deze klant.

 

Huh? De vervoerder heeft zich gespecialiseerd in het thuis afleveren van goederen, en daar betaal jij hem voor. Als hij bij zijn werkzaamheden een fout begaat is dat zijn probleem, niet het jouwe.

 

Als ik een pakketje via TPG laat bezorgen, en de postbode breekt een raam, dan hoef ik daar toch niet voor op te draaien? Dat zou lekker wezen...

Geplaatst:

TwaBla

 

De klant bestelt bij bedrijf A dat de bezorging uitbesteedt aan bedrijf B. Nogal wiedes dat de klant eventuele klachten doorgeeft aan bedrijf A, en heel netjes dat bedrijf A de verdere afhandeling voor zijn rekening neemt in plaats van de verantwoordelijkheid af te schuiven op bedrijf B.

 

Als TPG een ruitje breekt bij de bezorging, dan is het voorbeeldige klantenservice als jij die ruit vergoedt om vervolgens verhaal te halen bij TPG.

 

Maar je mag wel een goeie bewijsvoering vragen van je klant, lijkt me. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.