Ik maak op dit moment gebruik van wat contracten die ik zelf heb geschreven. Ik heb 0 juridische opleiding o.i.d. en ik schrijf die dingen dus gewoon op basis van boerenlogica om het maar even simpel te zeggen.
De opdrachten worden steeds groter, zowel in omzet als in verantwoordelijkheden e.d. Daarom ben ik eens gaan kijken naar de overeenkomsten. Ik heb:
Algemene voorwaarden: De standaard KvK voorwaarden, aangepast volgens de aanwijzingen die je daar bij krijgt.
Vervolgens heb ik per product een contract, ik zal het nu even specifiek over de websites hebben.
Voor het ontwikkelen van een website schrijf ik een offerte met daar een stuk tekst in als:
Overeenkomst voor de ontwikkeling van de website: x.nl bestaande uit onderstaande pagina's:
1. Homepage: Stukje tekst + enkele foto's.
2. Menukaart: Lijst met alle gerechten + prijzen. Eventueel enkele foto's van gerechten
3. Wijnkaart: Lijst met de wijnen + prijzen. Eventueel enkele foto's van de wijnen.
4. Route: Beschrijving van de rout.
5. Contact: Adres/telefoon gegevens. Geen email adres.
Er zal een ontwerp gemaakt worden op basis van de schets gemaakt tijdens ons gesprek. Er is 1 aanpassingsronde inbegrepen bij deze offerte. Tijdens deze ronde is het mogelijk om kleine aanpassingen te maken. De klant levert alle teksten en digitale foto's gereed voor plaatsing aan.
Hieraan worden nog allerlei dingen toegevoegd, denk bijvoorbeeld aan auteursrechten, levertijden enzovoorts.
Ik zit er nu over te denken om een contract op te laten stellen zodat dit soort zaken juridisch gezien goed geregeld. De kosten hiervoor zijn zo'n 500 euro indien de algemene voorwaarden afdoende zijn. Anders komt er nog zo'n 400 euro bij (excl. btw).
Ik vraag me af wat jullie ervaringen met dit soort zaken zijn. Het is in principe een preventieve maatregel. Ik vind het nogal flinke bedragen voor iets dergelijks. Aan de andere kant ook wel weer zeer belangrijk.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
djluc
djluc
Ik maak op dit moment gebruik van wat contracten die ik zelf heb geschreven. Ik heb 0 juridische opleiding o.i.d. en ik schrijf die dingen dus gewoon op basis van boerenlogica om het maar even simpel te zeggen.
De opdrachten worden steeds groter, zowel in omzet als in verantwoordelijkheden e.d. Daarom ben ik eens gaan kijken naar de overeenkomsten. Ik heb:
Algemene voorwaarden: De standaard KvK voorwaarden, aangepast volgens de aanwijzingen die je daar bij krijgt.
Vervolgens heb ik per product een contract, ik zal het nu even specifiek over de websites hebben.
Voor het ontwikkelen van een website schrijf ik een offerte met daar een stuk tekst in als:
Ik zit er nu over te denken om een contract op te laten stellen zodat dit soort zaken juridisch gezien goed geregeld. De kosten hiervoor zijn zo'n 500 euro indien de algemene voorwaarden afdoende zijn. Anders komt er nog zo'n 400 euro bij (excl. btw).
Ik vraag me af wat jullie ervaringen met dit soort zaken zijn. Het is in principe een preventieve maatregel. Ik vind het nogal flinke bedragen voor iets dergelijks. Aan de andere kant ook wel weer zeer belangrijk.
Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag