Ben bezig om vanuit china een product te importeren. Via alibaba heb ik 2 interessante leveranciers. Mail contacten gaan prima.
Nu wil ik graag enkele monsters ontvangen. Dat kan uiteraard en men vroeg mij om mijn DHL import nummer.
Met dit nummer kan de leverancier op mijn kosten een zending sturen. Prima denk je dan.
Tot de mevrouw van DHL benadrukte dat ZIJ nooit anderen dit nummer geven en ik dat zelf voor eigen risico doe.
Het nummer is dus een vrijbrief voor mensen om op mijn kosten zaken te versturen. In het extreme geval dat iemand mijn nummer online zet en er her en der in China zaken verstuurd worden moet ik daarvoor betalen.
Het alternatief is dat de leverancier exporteert (is ook nog aanmerkelijk goedkoper) en ik de kosten van te voren overmaak.
Wat zijn jullie ervaringen / concerns? Wat werkt het best en het veiligst.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hans v N
Hans v N
Ben bezig om vanuit china een product te importeren. Via alibaba heb ik 2 interessante leveranciers. Mail contacten gaan prima.
Nu wil ik graag enkele monsters ontvangen. Dat kan uiteraard en men vroeg mij om mijn DHL import nummer.
Met dit nummer kan de leverancier op mijn kosten een zending sturen. Prima denk je dan.
Tot de mevrouw van DHL benadrukte dat ZIJ nooit anderen dit nummer geven en ik dat zelf voor eigen risico doe.
Het nummer is dus een vrijbrief voor mensen om op mijn kosten zaken te versturen. In het extreme geval dat iemand mijn nummer online zet en er her en der in China zaken verstuurd worden moet ik daarvoor betalen.
Het alternatief is dat de leverancier exporteert (is ook nog aanmerkelijk goedkoper) en ik de kosten van te voren overmaak.
Wat zijn jullie ervaringen / concerns? Wat werkt het best en het veiligst.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13184-kosten-en-risicos-monsters-china/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag