• 0

Klant haalt aangetekende brief niet op - betalingsregeling

Beste adviseurs,

 

Op 22 juli heb ik een aangetekende brief naar 1 van mijn klanten die een betalingsregeling heeft getroffen met mij in een contract een aangetekende brief verstuurd waarin ik aankondig dat de betalingsrekening veranderd. Hierbij had ik op het postkantoor het zo geregeld dat ik de handtekening retour zou krijgen. Echter is deze klant niet op het postkantoor geweest en ook tussentijdse telefoontjes met het verzoek de brief op te halen heeft niet ertoe geleid dat deze klant de brief met deze mededeling op heeft gehaald. Nu heb ik vandaag de brief terug gekregen waar ik tevens voor moest tekenen . Hierop staat ook dat de klant niets heeft opgehaald en de retourdatum is 22 augustus, ofwel de klant heeft een maand de tijd gehad. Nu is het naar mijn inziens dat ik er alles heb gedaan om het aan te kondigen naar de klant. Echter staat deze klant bij mij tevens als bekend dat ze ondanks de betalingsregeling niet snel betaald. Nu zou ze als redenering kunnen geven dat ze nooit een brief heeft gehad. Ik heb de brief die ik retour heb gekregen trouwens niet geopend. Stel ze zou nu niet betalen, is het dan zo dat de klant in kwestie gelijk zal halen of moet ik alsnog een aangetekende brief weer sturen waarbij het de vraag is of ik deze handtekening retour krijg? Ik zou graag hierover advies willen want ik baal hier echt vreselijk van!

 

[Edit]

Ik haal zo nu en dan dit topicje omhoog om jullie een beetje op de hoogte te houden van deze zaak, waar wellicht anderen weer wat van kunnen leren :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Daarnaast is het zo dat ik lid ben van FNV zelfstandigen, zij nemen tot 10.000 euro voor rekening aan kosten voor rechtzaken enzo per zaak tot een maximum van 25.000 euro per jaar.. Dus tja, ik ben niet heel bang ofzo..

 

Kijk even goed na wat de voorwaarden zijn - ze helpen niet zomaar bij elk willekeurig geschil!

Heb ik gedaan, ik heb ook persoonlijk advies gevraagd namelijk ;)

 

Maar bedankt voor je opmerking! :)

Link naar reactie
  • 0

Dus tja, ik ben niet heel bang ofzo.. Alleen tja, je kan slechte reviews erdoor krijgen, daar ben ik banger voor...

 

Zal allemaal wel een beetje soft klinken enzo, maar toch: als je het naar jezelf kan uitleggen, dan kan je het naar een ander toch ook. Ben je niet onredelijk naar je debiteur, dan is er geen vuiltje aan de lucht.

 

Nog softer: angst is de slechtste raagever ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik had nog wel wat vragen omtrend de dagvaarding (want ik ga er min of meer vanuit dat die erkomt gezien de debiteur niet reageert). Wat kan ik mij daarbij voorstellen? Hoe gaat zoiets in zijn werk?

 

En moet ik daarbij aanwezig zijn?

 

En wat mij ook te binnen schoot vanmorgen, wat als de debiteur niet komt... Hoe dan verder?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

En wat mij ook te binnen schoot vanmorgen, wat als de debiteur niet komt... Hoe dan verder?

 

Dat is het mooiste wat je kan overkomen, als de gedaagde er zelf niet is en ook niet iemand stuurt om zijn/haar belangen te behartigen dan is dat een schuldbekentenis.

Grote kans dat de rechter dan weinig anders doet dan jou in het gelijk stellen en de tegenpartij oplegt de vordering te betalen mogelijk ook met de proceskosten opzadelt.

Vlak voor het daadwerkelijk naar de rechtbank gaan is soms ook een goed moment om nog tot een schikking te komen.

Link naar reactie
  • 0

Voor de rechter komen, berecht worden, enzo... Ik heb er geen ervaring mee. Als je dit uit interesse vraagt, zou ik er helemaal in op gaan en kijken wat er gebeurt.

 

Anders zou ik je adviseren hier niet al te veel tijd in te stoppen en dit aan een incassobureau over te laten. Kost alleen maar tijd waarin je een hoop (veel nuttiger) dingen kunt doen.

 

Link naar reactie
  • -1

Voor de rechter komen, berecht worden, enzo... Ik heb er geen ervaring mee. Als je dit uit interesse vraagt, zou ik er helemaal in op gaan en kijken wat er gebeurt.

 

Anders zou ik je adviseren hier niet al te veel tijd in te stoppen en dit aan een incassobureau over te laten. Kost alleen maar tijd waarin je een hoop (veel nuttiger) dingen kunt doen.

 

Het gaat mij idd meer om intresse hoe zoiets nu verloopt ;)

Link naar reactie
  • 0

Het is inmiddels een tijdje geleden, maar is misschien wel zo handig om te vertellen hoe het nu met deze "zaak" ervoor staat.

 

Inmiddels is de klant verschillende malen door het incassobureau benaderd, om alsnog de betalingsregeling tot stand te brengen. De klant heeft hier 1 maal op gereageerd en zei dat het vervolgens "in orde" zou komen. Achteraf blijkt dit niet zo te zijn. Op dit moment zitten we in de fase dat de dagvaarding wordt voorbereid en verstuurd naar de debiteur. Ik zal jullie nog op de hoogte houden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.