• 0

Wanneer gaan we ons door de lucht verplaatsen?

 

Het was weer bal op de snelwegen afgelopen week. Ondanks dat ik me buiten de spits uren op de snelwegen bevond, heb ik een aaantal keer flink vast gestaan van de week. Nu vroeg me ik af wanneer we ons nou eens meer door de lucht gaan verplaatsen?

 

Kunnen we geen Heli's in zetten, die vanaf diverse plekken in het land om het kwartier een rondje vliegen?

 

Van Groningen, naar leeuwarden, Deventer, Apeldoorn, Hilversum, Amersfoort, Utrecht, Amsterdam, Haarlem, Den haag, Rotterdam, Breda, Eindhoven, Den Bosch etc..

 

Man of 100 in zo'n ding(waardoor het rendabel wordt) !

 

Je kunt nu alleen maar pret reisjes boeken begrijp ik, heeft iemand dit wel eens uitgezocht? Kosten, mogelijke abonnement prijzen etc..

 

 

Bij de start en landings wat lokale busjes., zou toch super zijn. Om in 50 minuten van Amsterdam naar Groningen te kunnen, kort bij waar je zijn moet?

 

Vervoer is niet mijn business, maar de brains gaan wel schakelen als je stil staat :-)

 

Marketing communicatie is eenvoudig, je vliegt de eerste paar keer over de snelwegen heen, groot reclamebord er achter... "Wij zijn lekker eerder :-) Bel....nu 0900 .. en vlieg morgen ook!...

 

Waarom kan dat nou niet anno 2007? Kost volgens mij minder dan op een dag 10 half volle treinen tussen Groningen en Amsterdam te laten boemelen.

 

Iemand al andere inzichten?

 

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Nu vroeg me ik af wanneer we ons nou eens meer door de lucht gaan verplaatsen?

 

Wanneer gaan we eens ophouden ons zoveel te verplaatsen? Volgens mij is 80% van wat in de file staat zo goed als overbodig.

 

Om in 50 minuten van Amsterdam naar Groningen te kunnen, kort bij waar je zijn moet?

 

Dat lijkt maar zo. Het effect van kortere reistijd is niet kortere reistijd, maar dat mensen verder van hun werk gaan wonen. Uiteindelijk wonen we dan in Amsterdam en hangen we in de kopterfile op weg naar ons werk in Hamburg.

 

Ik voel toch het meest voor een buizensysteem onder de grond. Dat is duur om aan te leggen. Maar als we nou de buizen op de grond leggen en er dan een paar meter aarde overheen kieperen, dan hebben we een goedkoop transportsysteem én liggen we boven zeeniveau. Heeft iemand dat al eens doorgerekend?

Link naar reactie
  • 0

Nu vroeg me ik af wanneer we ons nou eens meer door de lucht gaan verplaatsen?

 

Wanneer gaan we eens ophouden ons zoveel te verplaatsen? Volgens mij is 80% van wat in de file staat zo goed als overbodig.

 

Ja. Nog ff, moeten we gaan verantwoorden waar we heen gaan?!

 

 

Om in 50 minuten van Amsterdam naar Groningen te kunnen, kort bij waar je zijn moet?

 

Dat lijkt maar zo. Het effect van kortere reistijd is niet kortere reistijd, maar dat mensen verder van hun werk gaan wonen. Uiteindelijk wonen we dan in Amsterdam en hangen we in de kopterfile op weg naar ons werk in Hamburg.

 

Nou en? Ieder voor zich toch?

 

Ik voel toch het meest voor een buizensysteem onder de grond. Dat is duur om aan te leggen. Maar als we nou de buizen op de grond leggen en er dan een paar meter aarde overheen kieperen, dan hebben we een goedkoop transportsysteem én liggen we boven zeeniveau. Heeft iemand dat al eens doorgerekend?

 

mmm, door de gootsteen naar buiten, geen gek idee.

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik hoorde niet zo lang geleden van een dergelijk project. Dit gaat om een lijndienst tussen Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen en Brussel.

 

Een heli-vlucht van Rotterdam naar Brussel moet ca. evenveel kosten als een taxirit over diezelfde afstand. Ik geloof dat het project volgend voorjaar proef moet gaan draaien.

Link naar reactie
  • 0

ja het klinkt goed... maar volgens mij duurt het een hele tijd, voordat je daadwerkelijk vliegt... zeker als je met meerdere heli's vliegt en met meerdere mensen te maken heeft..

 

Waarom? Je kunt toch afspreken dat de heli op bepaalde tijden vertrekt?

 

 

krijgen we dan een heli platvorm op elke hoek van de straat?

Ja, kan, misschien ook daken op kantoor gebouwen. Eigenaar van landings terrein krijgt een landings vergoeding.

 

 

Net met een heli verhuurder gesproken, er zijn al wat partijen mee bezig:

http://www.helinet.nl/new/

 

Waar het op vast loopt is:

- Lastig om landings locaties geregeld te krijgen.

- Consumenten denken dat het een duur vervoermiddel is en reageren dus niet eens op advertenties.

- Gebruikers van een heli willen graag een heli voor henzelf. De meeste handel zit dan ook in maatwerk, gewoon van deur tot deur.

 

Een vlucht kost nu gauw een paar honder euro per persoon. Valt me op zich mee, zou betekenen dat als je een 100 man in een heli krijgt het wel betaalbaar wordt, maar dat is dan het kip en het ei verhaal weer.

 

Doch, met een beetje logistieke site en die landingsplaatsen geregeld krijgen zou het me niet verbazen als we in een aantal jaar wel vliegen.

 

Lijkt me wel wat.

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wat heli verhuurders aan de lijn gehad.

 

Er zijn heli's te huur voor max. 4, 12 en 20 personen.

 

Hoe meer personen je in een heli mee neemt, hoe hoger weliswaar de uurprijs (varierend van 950 tot wel 6.000 euro per uur). Iets bedenken met een heli wordt dus lastig, ofschoon ik van één (een leger helicopter verhuurder) nog een reactie moet krijgen.

 

Het zou iets beter gaan met een gewoon vliegtuigje, maar dan zit je vast aan luchthavens, ook niet verkeerd maar het kan.

 

We gaan kijken of we wat heli's c.q. vliegtuigjes kunnen vullen die de deelnemers aan de grootste estaffeteloop de www.roparun.nl vanuit de lucht willen volgen volgend jaar 10,11 en 12 Mei. Initiatief wordt dan gefaciliteerd door de www.innovationrunners.nl Die weer van alles bij elkaar gaan rennen :-)

 

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je het bedrijfsmatig gaat regelen dan kan je net zo goed een leger-heli aanschaffen. Dat moet dan niet zo'n probleem zijn als je er steeds met 100 man in kan.

 

Hoe zit het met de veiligheid? Ik kan me voorstellen dat men zich minder veilig voelt in een helicopter?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bestaat er een Heli die 100 man tegelijk kan vervoeren?

 

Lijkt me best sterk. En een vluchtje van een paar honderd euro is wel voor een 4/6p-heli (incl. piloot).

 

Het idee op zich vind ik wel interessant.

 

De Sikorksy S-64 "Sky Crane" Kan 20 ton liften. Een 40 voeter met 100 chinezen past daar wel onder. Over het comfort bij het vervoer van 100 personen per helicopter maak ik mij enige zorgen. Misschien hangend zoals in de achtbaan.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een 40 voeter met 100 chinezen past daar wel onder

 

Ja, met een glazen vloer er in! Gaaf!:-)

 

Hangend aan een heli, zit je ook niet met start en landingskosten en instap tijden. Iedereen zit klaar in de container, de één wordt gedropt en de ander wordt weer aangehaakt, there you go.... Mooier dan een 8 baan :-)

 

 

Perry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.