Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

reactietijd boekhouder

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Hallo allen,

 

Ik wilde graag weten wat een normale tijd is voor een boekhouder om te reageren op een telefoontje of email.

 

Ik heb, na een leuk kennismakingsgesprek, een boekhouder in de arm genomen voor mijn bedrijf. Hij gaf heel duidelijk aan dat ik altijd kon bellen en binnen lopen etc. Nu is hij al eenaantal keren zijn afspraak niet na gekomen. Hij zou eerst papieren binnen een paar dagen mailen. Dat heeft dus bijna 2 weken geduurt. Ik heb zelf een aantal keren gebeld en een bericht achtergelaten bij personeel, maar ik werd niet terug gebeld. Nu had ik weer wat vragen over de factuur en personeel die hij voor mij bij de bd aangemeld heeft (terwijl ik geen personeel heb) en zou ik terug gebeld worden. Na een aantal dagen geen reactie heb ik gemaild en nu ben ik weer 3 dagen verder.

 

Ik vind dit zelf niet kunnen. Maar ik wil even de reacties van jullie.Alvast bedankt.

 

Mvg,

 

Oumnaas

Featured Replies

Geplaatst:

ecofin

Naar mijn mening is dit een overduidelijke situatie. Dit heeft ook niets met de reactietijd van een boekhouder te maken.

 

Ik zou het wel weten. Neem maar zo snel mogelijk afscheid er van want dit wordt niets als ellende in de toekomst.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Geplaatst:

smart4u

Zoals al aangegeven is er geen standaard voor een reactie tijd. Maar dat geldt eigenlijk voor alles.

 

In een samenwerkingsverband (jij doet immers samen met de boekhouder de administratie) is het wel handig als er regelmatig contact is. Al is het maar om te laten weten dat het nu even niet uitkomt, maar bijvoorbeeld morgenavond of volgende week wel (afhankelijk van de prioriteit van de vraag of het probleem). Dan weet je precies wat je aan elkaar hebt en zijn er geen losse eindjes.

 

Een van de punten voor het vinden van een goede boekhouder is of het klikt en blijkbaar klikt het in dit geval dus niet. Jammer, maar wel je conclusie trekken lijkt mij! Succes!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Geplaatst:

renep

Dingen in de sfeer van administratie/accountancy kunnen wel eens een tijdje duren, dat is normaal.

 

Maar afspraken niet nakomen en niet teruggebeld worden als er iets aan de hand is (ook niet door personeel) lijkt me niet aanvaardbaar.

Geplaatst:

anna82

Als hij ook al fouten loopt te maken bij de belastingdienst zou ik maar oppassen....het is jouw bedrijf dus jij bent de eindverantwoordelijke, dus ook voor wat de accountant 'namens jou' doet.

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Bedankt voor de reacties. Ik ga dan maar weer op zoek naar een nieuwe boekhouder. Gelukkig heb ik nog geen overeenkomst getekend. Hij heeft wel zijn eigen kantoor als correspondentieadres doorgegeven bij de bd. En zoals gezegt heeft hij personeel aangemeld bij de bd. Hoe kan ik dit terug draaien?

 

Mvg,

 

Oumnaas

Geplaatst:

ecofin

  Quote
Hoe kan ik dit terug draaien?

 

Brief naar de Belastingdienst en tegelijkertijd het correspondentieadres laten wijzigen in je eigen adres.

 

Overigens zou ik dat ook niet hebben toegestaan. Zie eerdere posts: je blijft zelf verantwoordelijk. Wel, dan wil ik ook alle correspondentie zien. Daarna kan ik zelf wel bepalen wat naar de administrateur moet worden doorgezonden zodat hij zijn werk goed kan doen.

 

John

 

p.s. ik zond een PM

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.