• 0

Wat zijn jouw tips voor een sterke vacature?

[ik weet niet of dit het juiste forum is. Lijkt me niet, maar ik vind niets dat echt onder de noemer personeel valt...]

 

Hoi allemaal,

 

Al een tijdje ben ik bezig met sollicitatieprocedures als starter. Ik ben een prettig gestoord mens dus ik heb er ook wat gekkigheid in verwerkt. Nu ben ik benieuwd wie wat ervaring heeft met personeel aannemen, en vooral de bijzondere zaken in de vacature of sollicitatie proces. Een van de dingen die ik heb is dat ik bij de lijst van wat we bieden expliciet zaken noem die we niet bieden.

 

Dit is in de tekst verwerkt zoals: No company car, No big education budget, No holidays, No slacking off

 

Maar dan de "echte lijst":

 

What we really offer:

 

- Work at a cool new start-up

- Excellent growth perspective

- Chance to fill key team positions

- A nice salary

- A cool boss

 

 

Zelf heb ik ook wat afwijkende zaken op personeelsbeleid, die in "spirit" passen bij de manier waarop ik de vacature presenteer. Volgens mij is dat nodig omdat dit soort vacature een bepaalde verwachting creëert. Wat de sollicitatiegesprekken betreft heb ik tot nu toe best goede ervaringen. De vacature op zichzelf is een soort van ijsbreker voordat je iemand ook maar spreekt, en uiteraard een bron voor humor tijdens het gesprek.

 

Dus, wat hebben jullie voor speciaals gedaan en heeft gewerkt of niet? Waarom wel/niet?

 

P.S. Uiteraard is er wel ruimte wat voor vakantie, maar de sollicitanten wordt duidelijke gemaakt dat met een start-up een 4 weekselijke vakantie binnen een half jaar niet echt de bedoeling is. ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ons erg goed bevallen is (met name toepasbaar bij programmeurs en andere technische functies), is een lijst van 'termen die je niet onbekend voorkomen'. Het werkt als een prima filter (als je er weinig van kent of je er niet in wilt verdiepen hoef je niet te solliciteren) en het geeft meteen een goed gespreksonderwerp bij het sollicitatiegesprek.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.