Een marketingonderwerp, maar niet ondernemerschapgerelateerd, dus even in Off Topic.
Valt het jullie ook op dat de drie grootste banken in hun reclame-uitingen zwaar in elkaars vaarwater gaan zitten? Hadden we eerst de Rabobank die mensen 'verblufte' met dat ze van oorsprong een boerenleenbank waren en nu de grootste van huppeldepup, nu doen ze ook mee in het 'We doen net alsof we een gesprekje hebben met een dame', zoals de Postbank ook al een tijdlang doet. Je hebt die ene chick bij de Rabobank en die andere chick bij de Postbank en nu is er ook al zo'n gesprekjes voerende chick bij de ABN Amro-bank, maar die zit dan weer tussen de roerdompen op een vlonder in een plomp te praten met slecht acterende consultants en verdwaald uitziende BN'ers, waar het schnabbel schnabbel gehalte vanafdruipt.
Okay, als je goed oplet hoor je dat bij de Postbank Jan Mulder de onwetendheid zelf speelt en die dame alle antwoorden heeft en dat bij de Rabobank nog wel eens wordt afgewisseld tussen die verstandige stem die zegt dat het tijd wordt voor een bank die het anders doet (hoe 'anders' ze dit doen is te zien bij de zich voorslepende soap op Tros Radar en de woekerpolis saga), en de vrouwe van ABN Amro bemiddelt slechts ietwat schutterig tussen de experts en de onnozele gebruiker.
Wie willen ze nou waarmee aanspreken? Proberen ze elkaar uit de markt te spelen, kijken ze teveel naar elkaar in hun positionering en verliezen ze zo hun eigenheid? Of zie ik iets over het hoofd en lijkt het daarom op elkaar te lijken terwijl dat niet zo is?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Annedien Hoen
Een marketingonderwerp, maar niet ondernemerschapgerelateerd, dus even in Off Topic.
Valt het jullie ook op dat de drie grootste banken in hun reclame-uitingen zwaar in elkaars vaarwater gaan zitten? Hadden we eerst de Rabobank die mensen 'verblufte' met dat ze van oorsprong een boerenleenbank waren en nu de grootste van huppeldepup, nu doen ze ook mee in het 'We doen net alsof we een gesprekje hebben met een dame', zoals de Postbank ook al een tijdlang doet. Je hebt die ene chick bij de Rabobank en die andere chick bij de Postbank en nu is er ook al zo'n gesprekjes voerende chick bij de ABN Amro-bank, maar die zit dan weer tussen de roerdompen op een vlonder in een plomp te praten met slecht acterende consultants en verdwaald uitziende BN'ers, waar het schnabbel schnabbel gehalte vanafdruipt.
Okay, als je goed oplet hoor je dat bij de Postbank Jan Mulder de onwetendheid zelf speelt en die dame alle antwoorden heeft en dat bij de Rabobank nog wel eens wordt afgewisseld tussen die verstandige stem die zegt dat het tijd wordt voor een bank die het anders doet (hoe 'anders' ze dit doen is te zien bij de zich voorslepende soap op Tros Radar en de woekerpolis saga), en de vrouwe van ABN Amro bemiddelt slechts ietwat schutterig tussen de experts en de onnozele gebruiker.
Wie willen ze nou waarmee aanspreken? Proberen ze elkaar uit de markt te spelen, kijken ze teveel naar elkaar in hun positionering en verliezen ze zo hun eigenheid? Of zie ik iets over het hoofd en lijkt het daarom op elkaar te lijken terwijl dat niet zo is?