Ga naar inhoud

Marge trainingsbureaus?

Geplaatst:

Annedien Hoen

Een zakenrelatie van me wil haar diensten (trainingen geven aan vrouwelijke key account managers) eventueel via een trainingsbureau in de markt gaan zetten.

 

Hebben jullie een idee danwel indicatie van de marges die zulke bureaus in rekening brengen daarvoor?

 

Alvast dank!

 

Featured Replies

Geplaatst:

renep

Ik heb weleens gewerkt met een 50-50 deal. D.w.z. winst = omzet - out-of-pocket-kosten, en de winst 50/50 verdelen.

 

Daarbij was ik de inhoudelijk ontwikkelaar van de training en docent. Het trainingsbureau deed de marketing/verkoop en praktische organisatie (contacten met deelnemers, zaal regelen, klapper produceren, factureren).

Geplaatst:

pelsmaeker

Marge is afhankelijk van hoe zij de trainingen gaat aanbieden. Met 'open inschrijving', als bedrijfstrainingen of 1-op-1?

 

Voor bedrijfstrainingen werken veel opleiders met 30 tot 40% marge. Relatief eenvoudige berekening op basis van de kosten. Hierdoor is het vaak zo dat bij een aantal van 4 a 5 deelnemers een bedrijfstraining efficienter is ten opzichte van deze 5 deelnemers naar een 'open' cursus te sturen bij een instituut.

 

Wanneer zij een 'open' training wil aanbieden moet je er voor zorgen dat je de kosten + gewenste marge er uit haalt bij een minimaal gewenst aantal deelnemers. Zeg dat je een training met 5 deelnemers als wilt laten doorgaan, dan deel je kosten+marge door 5. Over het algemeen rekenen opleiders daar ook met 30/40%. Iedere extra deelnemer levert dus relatief meer marge op want de vaste kosten zijn al gedekt. Allemaal materiaal en lunch zijn nog out-of-pocket kosten.

 

Als ze meer wil weten stuur dan maar een PM. Ik heb redelijk veel ervaring met opleiders, tussenbureaus (zet er zelf wrs ook 1 op) en heb ook eventuele tools om e.e.a te berekenen etc.

 

Groeten!

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Ik ga een heel eind mee met Renep en Pelsmaeker. Ik voeg eraan toe dat je je prijs mede bepaalt aan wat marktconform is. En die prijs is meestal excl. kosten (verblijf, verzorging etc...) inderdaad. Maar ga ook uit van een basis (minimum) prijs gebaseerd op een effectief aantal deelnemers en breng dat goed onder in de voorwaarden. 'No shows' zijn zeer gebruikelijk en komen voor rekening opdrachtgever. Ik heb overigens voor mijn diensten op dat gebied ook afspraken met o.a. een trainingsbureau.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.