• 0

bankrekening+verzekering

Wij hebben een VOF opgericht naast onze eigen bedrijfjes. Voor de VOF willen we een bankrekening openen maar dat gaat alleen als we een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering erbij nemen.

 

Dat is niet onze bedoeling omdat we al een verzekering hebben voor onze andere bedrijven en ook natuurlijk prive. Bovendien zitten we grotendeels voor de computer en hebben die verzekering helemaal niet nodig. We zijn met een VOF zelfs prive aansprakelijk dus waar gaat het om?

 

Weet iemand een bank waar we zonder verzekering een rekening kunnen openen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
We zijn met een VOF zelfs prive aansprakelijk dus waar gaat het om?

 

Het gaat erom dat een particuliere aansprakelijkheidsverzekering nooit zakelijke schade vergoed. Een VOF waarin activiteiten plaatsvinden heeft gewoon een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering nodig. En voor die minimumpremies vanaf € 80,- per jaar voor zakelijke dienstverleners (achter de pc, kantoorrisico) zou ik dat risico nooit lopen, en 100% van mijn klanten gelukkig ook niet.

 

Inhoudelijk terugkomend op je vraag: koppelverkoop mag niet, maar vooral ABN Amro is de laatste tijd erg hardnekkig met z'n starterspakket. Een truc die ik mijn klanten aanraad is de polis af te wachten en dan gebruik te maken van de 14 dagen bedenktijd die er in de voorwaarden staat: je kunt de polis met een kort briefje opzeggen.

Maar uiteraard zijn er ook banken die minder moeilijk doen, zoals SNS en, afhankelijk van de regio, Rabobank.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je antwoord.

 

Het ging inderdaad om de AbnAmro. De verplichte verzekering kost iets meer dan € 15,- per maand. Dat is inderdaad koppelverkoop alhoewel ze verwoede pogingen doen om dat te ontkennen.

 

Ik snap het belang van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering maar als je nog geen omzet hebt, is € 180,- per jaar veel geld. En dat bovendien voor een minimum van 5 jaar.

 

Link naar reactie
  • 0
Ik snap het belang van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering maar als je nog geen omzet hebt, is € 180,- per jaar veel geld. En dat bovendien voor een minimum van 5 jaar.

 

@ Wilm@: ik weet niet precies wat je doet, maar voor standaard pc-werk/kantoorwerk is die € 180,- premie van ABN Amro zo'n beetje het dubbele van een marktconforme aansprakelijkheidsverzekering (zoals vermeld vanaf € 80,-).

 

En lange contracttermijnen van 5 of zelfs 10 haar voor standaard schadeverzekeringen (brand, aansprakelijkheid) zijn ook volledig uit de tijd, zeker als in die voorwaarden oon nog staat dat verzekeraar wel jaarlijks op mag zeggen. Je profiteert dan niet van tariefdalingen, maar krijgt de stijgingen wel voor je kiezen.

 

Gelukkig biedt het nieuwe verzekeringsrecht eindelijk ook voor bedrijven mogelijkheden om dat soort langlopende contracten tussentijd te mogen beëindigen (voor particulieren bestond die mogelijkheid al langer). Een aantal verzekeraars heeft daarop al de standaard contracttermijnen gewijzigd van 5 jaar naar 12 maanden...

 

ABN Amro heeft dus een andere manier gevonden om haar te dure langlopende producten te slijten: gewoon verplicht stellen bij het openen van een rekening. Wellicht moeten we maar eens een klacht bij de AFM indienen tegen dit soort dubieuze praktijken.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf begin v/h jaar een startersrekening geopend bij de ABN met de uitdrukkelijke vermelding dat ik de verzekeringen elders regel. Werd absoluut niet moeilijk over gedaan, er werd zelfs verbaasd gereageerd op de houding van de Rabobank die me na dezelfde melding binnen 5 minuten buiten zette. Ik had niet eens de kans om de koffie op te drinken!

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

@ Edraket: bij het openen van mijn eigen ABN Amro-rekeningen is er überhaupt niet gesproken over verzekeringen. Het schijnt iets nieuws van medio dit jaar te zijn: er wordt bij starters ook een verzekeringsadviseur aan je gekoppeld waardoor je ook niet meer zonder afspraak op kantoor kunt komen om een rekening te openen.

 

De ervaringen van mijn klanten met overige banken (Rabo etc) zijn sterk wisselend: verschilt toch per kantoor.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.