• 0

BTW en importheffing terugvragen bij retour

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een zending uit amerika gekregen via ups. De inhoud bleek echter de verkeerde kleur te hebben. Lastig, maar geen ramp verder, alles gaat retour. Alleen heft UPS de btw en de import heffing over de waarde en betaalt deze aan de douane.

Maar omdat de producten weer teruggaan wordt er helemaal niks geimporteerd. Als ik straks de goede zending krijg betaal ik weer dezelfde kosten over in feite hetzelfde product en dit is in mijn ogen niet de bedoeling.

Ik heb contact gehad met de douane en die verwijzen me naar ups, ups zegt niet te weten wat te doen en verwijzen me naar de douane omdat zijn de heffing ontvangen.

Het lijkt mij dat dit vaker voorkomt er hier zou dus toch een oplossing voor moeten zijn. Ik betaal al genoeg verzendkosten en belasting en heb echt geen zin om alles dubbel te gaan betalen voor een product wat ik niet heb ingevoerd.

Heeft iemand hier ervaringen mee? BVD

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Dag Mbruijn

Invoerrechten zijn verschuldigd als u een goed het EU-douanegebied binnenhaalt. Daar is hier helaas al sprake van.

Als de rechten al betaald zijn, dan is het goed in het vrije verkeer.

De douane zou dan de goederen kunnen bestempelen als wederuitvoer. Hiertoe moet een verzoek ingediend worden bij de douane.

http://www.douane.nl/download/277.html

http://www.douane.nl/download/275.html

Pin me er niet op vast. Deze info geef ik na een kort bezoek aan de site van de douane. Hopelijk kun je hen inzichtelijk maken wat er speelt.

Wellicht heeft iemand het volledig juiste antwoord. Ik leer ook graag!

Groet,

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar