Mijn vriend heeft een fulltime job zijn salaris ligt rond de 26k per jaar.
Ik heb mijn zaakje nu bijna 5 jaar en heb net mijn laatste termijn betaald van mijn langlopende lening.
eind april moet ik gaan inlossen op mijn RC.
Mijn omzet is niet super maar wel stabiel de afgelopen 5 jaar.
Aangezien ik in de horecabranch zit is het nu een beetje stil en krijg ik de komende maand problemen met het betalen van mijn rekeningen.
Dus ik dacht ik ga naar een bank (rabo) en vraag een nieuwe lening aan en een nieuwe RC, zit momenteel bij een andere bank.
Nu is het dus zo dat ik dat niet krijg bij de rabobank omdat ik geen ondernemersloon van meer dan 30k uit mijn onderneming kan halen.
Dit is eigenlijk wel een beetje een domper aangezien die man begon over 180k en ik maar 50k wilde hebben en hij niet echt problemen voorzag omdat ik wel winst draai en we kunnen leven van het inkomen van mijn vriend.
Ik kan niet begrijpen dat mijn aanvraag afgewezen is, iemand die mij dit kan uitleggen ?
Is het nou zo dat ik bij andere banken geen kans maak want die adviseur van de rabo vertelde er wel bij dat hij niet dacht dat er een andere bank met me in zee zou gaan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Vintage
Vintage
Ik heb een eenmanszaak.
Woon samen maar ben niet getrouwd.
Mijn vriend heeft een fulltime job zijn salaris ligt rond de 26k per jaar.
Ik heb mijn zaakje nu bijna 5 jaar en heb net mijn laatste termijn betaald van mijn langlopende lening.
eind april moet ik gaan inlossen op mijn RC.
Mijn omzet is niet super maar wel stabiel de afgelopen 5 jaar.
Aangezien ik in de horecabranch zit is het nu een beetje stil en krijg ik de komende maand problemen met het betalen van mijn rekeningen.
Dus ik dacht ik ga naar een bank (rabo) en vraag een nieuwe lening aan en een nieuwe RC, zit momenteel bij een andere bank.
Nu is het dus zo dat ik dat niet krijg bij de rabobank omdat ik geen ondernemersloon van meer dan 30k uit mijn onderneming kan halen.
Dit is eigenlijk wel een beetje een domper aangezien die man begon over 180k en ik maar 50k wilde hebben en hij niet echt problemen voorzag omdat ik wel winst draai en we kunnen leven van het inkomen van mijn vriend.
Ik kan niet begrijpen dat mijn aanvraag afgewezen is, iemand die mij dit kan uitleggen ?
Is het nou zo dat ik bij andere banken geen kans maak want die adviseur van de rabo vertelde er wel bij dat hij niet dacht dat er een andere bank met me in zee zou gaan.
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14602-herfinanciering-rekening-courant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag