• 0

fiscale partners?

Hoi,

Ik heb een vraagje, misschien kunnen jullie mij verder helpen?

 

Op dit moment verdien ik met mijn zaak nog niet zo veel, in ieder geval duidelijk minder dan mijn vriendin met haar baan verdient. Is het dan voor ons handiger om als fiscale partners aagifte te doen? En kan dat überhaupt als ik niet meer als particulier aangifte doe?

 

Alvast bedankt!

 

masa

 

 

GOMASA webdesign

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt als fiscale partners aangifte doen. Maakt niet uit of je wel of geen zaak hebt. Het is vrijwel altijd handig om als fiscale partners aangifte te doen. Als je er niet zelf uitkomt, laat het dan door iemand met verstand van zaken uitrekenen.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Lees dit eens:

 

http://www.fiscalert.nl/2008/02/de_fiscalertaangiftetips_2.php

 

Als je vriendin geen buitengewone kosten heeft gemaakt aan ziektekosten, dan zal het voordeliger zijn om aangifte te doen als fiscale partner. Maar echt een ja/nee antwoord kan ik er niet op geven. Vul eerst het programma als "alleenstaande" in en daarna een keer met fiscale partner, kijk naar het verschil van wat je terugkrijgt/moet betalen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Lees dit eens:

 

http://www.fiscalert.nl/2008/02/de_fiscalertaangiftetips_2.php

 

Als je vriendin geen buitengewone kosten heeft gemaakt aan ziektekosten, dan zal het voordeliger zijn om aangifte te doen als fiscale partner. Maar echt een ja/nee antwoord kan ik er niet op geven. Vul eerst het programma als "alleenstaande" in en daarna een keer met fiscale partner, kijk naar het verschil van wat je terugkrijgt/moet betalen.

 

Ben ik het niet mee eens: als namelijk vriendin weinig ziektekosten heeft en Masa veel dan kan het lonend zijn om het fiscaal partnerschap los te laten. Dan is alleen zijn inkomen van invloed op de drempel ziektekosten. Als Masa dan alle loonheffing terug kan krijgen en er een deel van zijn aftrek ziektekosten niet benut wordt dan kennen we ook nog de tegemoetkoming buitengewone uitgaven.

 

Maar daarvoor moet ik de cijfers in kunnen zien.

 

Masa: ga even langs bij een adviseur.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.