• 0

AOV bij AOV-Breker

Beste....

 

ik had een vraag met betrekking tot de Arbeids ongeschiktheids verzekering.Bij vele verzekeringsmaatschappijen lopen de premie's op tot wel 400 - 500 euro.

Nou kom ik via internet bij www.aovbreker.nl. (mijn boekhouder kon deze maatschappij ook niet,

het is volgens mij een vrij nieuwe maatschappij)

Zie onder mijn berekening en daarbij mijn vraag, hoe kan dit zo goedkoop zijn. Zijn er ondernemers onder ons die ervaring hebben met deze verzekeringsmaatschappij. Zit hier een addertje onder het gras? Of is dit gewoon goed gedekt, en goedkoop en komen ze na wat ze beloven?

 

EDIT.

Plaatje met bereking inbrengen lukt me niet :( Daarom kort samengevat,

zoals ik m in mijn situatie zou invullen.

 

1. 30 dagen wachttijd

2. uitkering tot 65e verjaardag

3. ook uitkering bij 35% of meer arbeidsongeschikt

4. te verzekeren bedrag per maand €1500,- (dit vind ik wel vreemd, kan NIET hoger dan €1500,-)

5. ingangsdatum naar eigen keuze (in mijn geval 1 april)

6. geboortedatum; januari 1981

7. In aftrek brengen voor belasting; NIET

 

---------------------------------------------------------------

normale premie; €160,35

premie via AOV-Breker; 136,30

Premie na belastingaftrek; Geen aftrek, uitkering is netto

 

uw aanvraag wordt verdeeld over 4 polissen.

 

 

Zie ook www.aovbreker.nl

 

ben beniuewd of jullie hier iets over weten. Alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • -1
Karen (een van de vele ondernemers die het al jaaaren zonder AOV doet)

En ik ken een paar van dat soort ondernemers die ernstig arbeidsongeschikt raakten en het al jaaaren zonder inkomsten doen. :P.

 

Er zijn een paar legitieme redenen om geen AOV te hebben. De belangrijkste zijn toereikend eigen vermogen om op terug te vallen (reken minimaal € 30.000,- voor ieder jaar dat je jonger bent dan 65), een toereikend gezinsinkomen van de partner, of alternatieve doorlopende inkomsten (uit bedrijf) die niet wegvallen bij arbeidsongeschiktheid.

 

Alle overige redenen (vooral de kosten) zijn niet legitiem. Onverantwoorde risico's lopen heeft - IMHO - niets met ondernemerschap te maken.

 

Voor wie een andere mening is toegedaan: we leven in een vrij land. Maar wees dan wel consistent en gooi ook onmiddellijk je brandverzekering, particuliere aansprakelijkheidsverzekering, aanvullende ziektekosten en de cascoverzekering van je auto de deur uit: dat zijn namelijk allemaal verzekeringen waarvan de verhouding tussen premie(hoogte) en schadekans x omvang veel ongunstiger is dan van een arbeidsongeschikheidsverzekering.

 

Meer lezen?

Sprout expertlog No risk no fun

Sprout expertlog Arbeidsongeschiktheidsverzekering overbodig?

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • -1

Voor wie bovenstaande discussie heeft gevolgd.

 

Het zelfstandigenplan is gewijzigd per 15 juni 2008.

 

Criterium onder behandeling staan van een arts is komen te vervallen, uiteraard blijft het de bedoeling dat raadgeving van de arts wordt opgevolgd.

 

Dus iemand die blind wordt en uitbehandeld ( voorbeeld van hiervoor ) blijft een uitkering houden.

 

Passende arbeid is duidelijk omschreven, maximaal 1 functieniveau lager.

 

Risico van latente werkloosheid mee te verzekeren. ( na 2 jaar nog gedeeltelijk arbeidsongeschikt 100% uitkering )

 

Uitkering gemaximaliseerd op € 750.000

 

Maximale looptijd 30 jaar, maximale uitkering 30 jaar.

 

Aansluiting bij de Geneeskundige Adviseurs in particuliere verzekeringszaken (GAV), voor wat betreft medische objectiveerbaarheid.

 

Uitkering kan geïndexeerd worden ( 15% per 5 jaar ), ook bij lopende uitkeringen.

 

Premie afhankelijk van beroep ( risico klasse 1 t/m 4). Klasse 1 wordt goedkoper, klasse 4 wordt duurder.

 

Dit is een stuk reëler.

 

 

Premie afhankelijk van leeftijd bij start polis.18 jarige = 100%, 38 jarige = 125%, 50jarige = 150%, 55 jarige = 200% 60 jarige =340%

 

Dit is een stuk reëler.

 

De opmerkingen op dit forum heb ik doorgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij en daar is blijkbaar wat mee gedaan.

 

De klachten worden op een uitstekende manier behandeld en afgehandeld. KiFiD, expertise, contra expertise, 3e partij die de doorslag geeft.

 

Naar mijn idee is het zelfstandigenplan nu de beste budget aov.

 

Er blijft een risico op uitsluiting ( niet objectiveerbare aandoeningen ),dus diegene die 100% verzekerd wil zijn en de premie kan betalen ( en er voor over heeft ) is beter af met een reguliere aov.

 

Graag uw reacties en/of opmerkingen.

 

Polisvoorwaarden: http://aovbreker.nl/files/budgetpolisvoorwaarden.pdf

 

Met vriendelijke groet

 

Harry Wildeboer

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.