• 0

Zaken doen in België

Beste forumleden,

 

Ik heb voor een nieuw product de rechten gekregen voor de België en Luxemburg, nu opereer ik vanuit Nederland en is mijn business model ook gericht op Nederland. (tevens mijn comfort zone)

 

Nu zal ik op zoek moeten gaan naar de detailhandel in België is het dan handig om lid te worden van http://www.nkvk.be/ dit is de Nederlandse Kamer van Koophandel voor Belgë en Luxemburg.

 

Ik ben niet helemaal noob op dit gebied want leveringen heb ik al gedaan aan België en Luxemburg maar altijd als bijzaak.

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ga je verkopen ?

 

Wil je je in BE en LU vertegenwoordigen als NL's bedrijf of wil je je daar inschrijven en naar buiten treden als "local"?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

Ik was vorig jaar op een ronsel-bijeenkomst voor een KvK traject speciaal voor het begeleiden van ondernemers die zaken willen doen met de mensen aan de andere kant van de zuidgrens. Let wel, dat was hier in de grensstreek met Belgie waar veel belgisch bloedverwantschap is en waar de spreektaal en volksaard veel overeenkomsten vertoond.

Beschreven werden de nodige vooroordelen die er over "Hollanders" bestaan. Er werd zelfs geschetst dat het probleem is dat we door de lage taalbarriere denken er even een markt bij te doen, maar dat de manier van zakendoen een meer zuid-europees karakter heeft .

Menig ondernemer is er van een koude kermis thuisgekomen.

Het lijkt me dus zinnig me even wat dieper in deze materie te verdiepen.

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Sp00n,

 

Wij doen al zaken vanuit Nederland met België en dat gaat goed. Hierbij kwam vooral het initiatief vanuit België.

 

Wat wij willen gaan leveren is de i-Buddy, wat wij inmiddels leveren is de Inforad flitspaalmelder.

 

Groet,

Nevlynn

Link naar reactie
  • 0

Beste PdB,

 

De Belgische mentaliteit is zeker anders dan die van ons Hollanders. Dit heb ik menig keer ondervonden bij het benaderen van suspects. Als het initiatief vanuit henzelf komt gaat het wel maar als je andersom een afpsraak probeert te maken lijkt dit vrijwel onmogelijk.

 

Is het wat om lid te worden van de Nederlandse Kamer van Koophandel voor Belgë en Luxemburg?

 

Groet,

Nevlynn

Link naar reactie
  • 1

Voor die 350 euro hoef je het niet te laten denk ik. Het is een mooie gelegenheid om mensen te leren kennen, tijdens bv die seminars.

 

Vergis je alleen niet: vanaf dat die mensen jouw NL's accent horen zullen ze al huiverig zijn.

 

Ik ben in België geboren en woon inmiddels 17 jr in NL en ik denk niet dat het zo makkelijk is om een voet aan de grond te krijgen als NL'er in BE. Wat dacht je van het vinden van een lokale partner?

 

Maar zowieso: probeer het eerst eens even bij de nkvk? Probeer het een jaar lang uit. Als het niet is wat je ervan hoopte, dan kun je misschien een BE'se tussenpersoon of partner inschakelen?

 

Overigens denk ik dat je met die i-Buddy wel een leuk product hebt voor de belgische markt. Zij MSN'en er op los, te meer omdat ze nog niet echt een hyves equivalent hebben. (als ik het tenminste goed heb dat dat is wat je bedoelt met de i-Buddy?)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo sp00n, ja qua product heb je zeker gelijk. Het is een speciale gadget voor MSN gebruikers www.inforadbelgique.be

 

Bedankt voor je input over de nkvk, ik denk dat het zeker geen kwaad kan hier lid van te worden. Wilde even een klankbord.

 

Trouwens ben ik het zeker eens met je advies over een lokale partner hier heb ik ook aan gedacht. de nkvk biedt ook een dienst aan die je helpt met het zoeken naar een lokale agent. Hiermee wordt ik gesterkt in mijn idee, bedankt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De Belgische mentaliteit is zeker anders dan die van ons Hollanders. Dit heb ik menig keer ondervonden bij het benaderen van suspects. Als het initiatief vanuit henzelf komt gaat het wel maar als je andersom een afpsraak probeert te maken lijkt dit vrijwel onmogelijk.

 

Is dit gewoon een kleine (Freudiaanse) vergissing of zie jij Belgische klanten echt als suspects ?

Ik hoop dat je prospects bedoelde, mensen als suspects benaderen is niet de meest handige manier. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.